تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۶۱۸۷۱
در منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد؛

اولین جلسه کمیته علمی ستاد مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» تشکیل شد

۲
۰
اولین جلسه کمیته علمی ستاد مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» تشکیل شد
کبنا ؛
رئیس حوزه جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال۱۴۰۲ لغایت ۱۴۰۵ است، منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۱۴۰۲ تعهد کرده دو میلیون نهال تولید و کاشت شود و طی ۱۴۰۲ تا۱۴۰۵ پیش‌بینی کردیم با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵میلیون نهال تولید و کاشت کنیم.
به گزارش کبنا، اولین جلسه کمیته علمی ستاد مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» با حضور معاونت فنی، رئیس حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان، عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و سایر کارشناسان مربوطه در مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
در این جلسه باقری‌فرد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل کمیته علمی برای بهره‌گیری از علم و دانش استادان دانشگاه و بخش تحقیقات به منظور همراهی در اجرا و نظارت بر این طرح را ضروری خواند و گفت: باید فعالیت بیشتری در زمینه کاهش تولید کربن و افزایش ترسیب و ذخیره کربن انجام دهیم تا بتوانیم در آینده پاسخ و عملکرد مناسبی برای داخل استان داشته باشیم.
معاون فنی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهمترین راهکار برای ترسیب کربن، درختکاری و جنگل‌کاری است ضمن آن که مزایای زیادی از این اقدام عاید استان می‌شود.
وی کاشت یک میلیارد درخت را کف اقدامات در راستای ترسیب کربن و حفاظت از آب، خاک و هوای استان عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی درست و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، صنایع و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها، طرح کاشت یک میلیارد درخت را ظرف چهار سال انجام دهیم.

باقری‌فرد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مردمی موجب می‌شود در اجرای این طرح، موفق عمل کنیم گفت: در فاز نخست و با توجه به ظرفیت‌های موجود، نهالستان‌ها و حمایت‌های مردمی، کاشت یک میلیارد درخت لحاظ شده است.
معاون فنی منابع طبیعی استان با اشاره به اهمیت فعالیت محققان به عنوان بازوان توانمند در فرآیند حفاظت از گونه‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی، ایجاد تعاملات را از ملزومات برشمرد و گفت: در تعامل با محققان به مقوله هم‌اندیشی و ارتباط مؤثر با آنها اهمیت ویژه‌ای قائلیم و برای توفیق در کارها خود را از همکاری با این مجموعه‌ها بی‌نیاز نمی‌دانیم.
باقری‌فرد با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها و رسیدن به اهدافی همچون طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، که سهم کهگیلویه و بویراحمد در طی چهار سال، کاشت ۱۵میلیون نهال است‌، افزود: به کمک یافته‌های نوین تحقیقاتی نیازمندیم و امیدواریم در کنار یکدیگر بتوانیم عرصه‌های منابع طبیعی استان را از تخریب و آسیب‌ها حفظ کنیم.
در ادامه این جلسه بهمنی رئیس حوزه جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما در راستای اجرایی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، نهالستان‌های منابع طبیعی استان را احیا کردیم.
وی ادامه داد: جلسات و تفاهم‌نامه‌هایی بسته شده که از توان بخش خصوصی و شهرداری‌های استان برای اجرایی شدن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت استفاده کنیم.

بهمنی گفت: با توجه به اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال۱۴۰۲ لغایت ۱۴۰۵ است، منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال ۱۴۰۲ تعهد کرده دو میلیون نهال تولید و کاشت شود و طی ۱۴۰۲ تا۱۴۰۵ پیش‌بینی کردیم با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵میلیون نهال تولید و کاشت کنیم.
در ادامه جلسه خزائی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این نکته که کاشت شدنی هست ولی نگهداری از کاشته‌ها مهمتر می‌باشد، گفت: امیدواریم با انجام کار علمی، تدریجی و عالمانه حاصل از اجرای طرح تولید و کاشت یک میلیارد درخت در سطح استان  هم تولید کربن را کاهش بدهیم و هم تثبیت کربن بیشتر انجام گیرد و در این راستا مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان جهت تشکیل کمیته علمی استانی و همکاری در اجرای طرح تمام توان علمی خود را پای کار خواهد آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاشت این همه غیر طبیعی درخت امری ضد محیط زیست است خصوصا بحث تامین منابع ابش
عدالت
Iran, Islamic Republic of
این کارازتوان مدیرکل محترم خارج است.
برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

برنده بازار خودرو کارکرده چه کسی است؟

نمایندگان مجلس یک روز بعد از استیضاح فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت به لایحه ...
شوخی با ماشه

شوخی با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که ...
50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

50 نفر در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد استخدام می‌شوند

مجوز استخدام 50 نفر نیروی انسانی در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اخذ شد.
1