تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۶۱۶۴۶
کبنا گزارش می دهد؛

ساخت جایگاه ایست و بازرسی میمند؛ ضربه‌ای کاری به قاچاق سازمان یافته

۵
۱
ساخت جایگاه ایست و بازرسی میمند؛ ضربه‌ای کاری به قاچاق سازمان یافته
کبنا ؛یکی از معضلات جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد خودرو‌های شوتی هستند که انواع کالا‌های قاچاق از کوچکترین وسایل و لوازم گرفته تا مواد خوراکی و لوازم الکترونیکی و... را قاچاق می‌کنند. این افراد اعتقاد دارند که با قاچاقی که انجام می‌دهند دارند به مردم خدمت می‌کنند، و تصورشان این است که کالا‌های قاچاق خودرو‌های شوتی موجب می‌شود قیمت‌ها در بازار افزایش پیدا نکند، این در حالی است که قاچاق کالا‌ها توسط خودرو‌های شوتی بصورت گسترده و سازمان یافته‌ای در کشور انجام می‌گیرد و به گفته مسوولان کشوری کمتر از ۱۰ درصد از کالا‌های قاچاق کشف و ضبط می‌شوند.
به گزارش کبنا نیوز، شوتی‌ها یکی از عاملان جابجا‌کننده وسایل قاچاق هستند و  ضربه زیادی به اقتصاد ملی وارد می‌کنند، اما در سال‌های اخیر، فضای دلسوزانه و مثبتی حول فعالیت شوتی‌ها ایجاد شده، و تصور عموم این است که شوتی‌ها به دنبال یک لقمه نان برای خانواده خود هستند، این در حالی است که غالب افرادی که به سمت این کار ‌می‌روند، به دلیل کسب درآمد بالای آن و هیجان ناشی از سرعت بالای رانندگی است.
نبود‌ایستگاه‌ایست و بازرسی دائمی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد موجب شده روزانه خودرو‌های شوتی با خیال راحت از استان عبور و مرور سازمان یافته‌ای داشته باشند و از این طریق اقتصاد ملی آسیب زیادی می‌بیند. تصور این است که بار این خودرو‌ها کم است، ولی واقعیت این است که این خودرو‌ها اجناس میلیاردی را جابجا می‌کنند، به گفته مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور سال گذشته از یک خودروی سواری، ۱۶ دستگاه تلوزیون کشف و ضبط شد.
از طرف دیگر، علاوه بر اینکه این خودرو‌ها به اقتصاد ضربه می‌زنند، موجبات ناامنی جاده‌های استان را نیز ایجاد کرده‌اند. از جمله اتفاقات تلخی که در سال‌های گذشته زیاد دیده‌ایم، تصادفات حمل اتباع بیگانه بوده است که توسط خودرو‌های شوتی انجام می‌گرفته است.
بر اساس آخرین آمار ۴۲ درصد از تصادف‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر سرعت‌های غیرمجاز خودرو‌های شوتی و حامل بار قاچاق انسان و یا کالا هستند. همچنین براساس گزارش‌های دریافتی ۳۰ درصد تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به خودرو‌های شوتی و حمل تبعه افغان بوده که در چندین مورد ۱۷ نفر و یا بیشتر در این خودرو‌ها مخفی شده بودند.
از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بحث ایجاد‌ایستگاه‌ایست و بازرسی جدی‌تر از قبل شد و اخیراً استاندار کهگیلویه و بویاحمد از تخصیص اعتبار ساخت‌ایستگاه می‌مند در نقطه مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خبر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: اعتبار ساخت‌ایستگاه میمند تخصیص یافته است و منتظر اقدامات نیروی انتظامی برای احداث آن هستیم. این اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافته است
سید علی احمدزاده افزود: برای آغاز کار مبلغ قابل توجهی هم به نیروی انتظامی اختصاص داده شده است. با این اعتبار ساخت‌ایست متمرکز و دائمی میمند در جاده یاسوج به اصفهان به طور کامل تکمیل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با احداث‌ایست بازرسی دائم در استان، جاده‌ها برای خودرو‌های شوتی ناامن خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود ساخت این گلوگاه توسط مسئولان نیروی انتظامی سرعت گیرد.
وی ادامه داد: پدیده قاچاق ضربه‌های جبران ناپذیری به مقوله اشتغال و اقتصاد کشور وارد می‌کند و با برپایی همیشگی این گلوگاه، قاچاق کالا و مواد مخدر در این محور به شدت کاهش خواهد یافت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی ۳۰ درصد تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به خودرو‌های شوتی و حمل تبعه افغان بوده که در چندین مورد ۱۷ نفر و یا بیشتر در این خودرو‌ها مخفی شده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پاتاوه دنا
Iran, Islamic Republic of
ای ملت!میمند اخرین نقطه استان است که دیگه میخوان از استان خارج بشن...اخه اونی که تند میاد دیگه ازسمت دهدشت یاتنگ سرخ که همه چی درو وزیرپا میذاره تابیادمیمند..
Iran, Islamic Republic of
/راحت رد میشن،همه اینو میدونن،همه
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای استاندار عزیز خدا قوت حداقل در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰۰نفر با این اسم شوتی نون میخورند که این تعداد فقط رانند وارد کنند وفروشند وخریدا. مجموعه ۸۰۰۰هزار نفری هستن شما لطف کنید حداقل ۴تا کارخانه بزنید اینها راشغل بدهید بعد دیگر احتیاج به رابندان نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
بله مطلبی که اقای استاندار فرموند اینها که نرفتن دزدی رفتن دنبال شغل تا یک لقمه نان برای خانواده‌های که چشم انتظارشان هستن واول با جان خودشان بازی میکند شما اقای استاندار عزیز یک طرفه نگاه نکنید شغل شغلشغل
Iran, Islamic Republic of
تا زمان احمدینژاد کالای قاچاق معنا داشت و از ان به بعد، عوامل دولت اقدام به عرضه کالای غیر قانونی میکنند.
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1