تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۶۱۵۴۳
معاون وزیر صمت در چرام؛

فرآوری بوکسیت چرام توجیه اقتصادی ندارد / احیای بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در شهرستان چرام

۶
۰
فرآوری بوکسیت چرام توجیه اقتصادی ندارد / احیای بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در شهرستان چرام
کبنا ؛معاون وزیر صمت در امور معادن گفت: به دلیل پایین بودن عیار ماده معدنی بوکسیت چرام خردایش و فرآوری بوکسیت چرام در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد.
به گزارش کبنا نیوز، ضرورت ایجاد کارخانه فرآوری معدن بوکسیت چرام برای جلوگیری از خروج فله‌ای این محصول از استان در چند روز گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های استان داشت.
جعفری معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه و تجهیز معادن ایران دیروز در سفر به شهرستان چرام امکان اجرای این طرح را به علت پایین بودن عیار ماده معدنی بوکسیت استخراجی از معدن سرفاریاب چرام رد کرد.
به گفته این مقام مسئول ایجاد کارخانه فرآوری مستلزم عیار بالای ماده معدنی و تناژ مناسب است که معدن فسفات این دو ویژگی را ندارد، اما ۲ معدن بزرگ دیگر در این منطقه شناسایی شده است که در صورت مطلوب بودن عیار آن‌ها حتما کارخانه فراوری بوکسیت در منطقه ایجاد می‌شود.
احیای بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در شهرستان چرام
معدن کوه لار چرام با ذخیره قطعی ۸۵ میلیون تن و ذخیره احتمالی ۱۳۰ میلیون تن فسفات بزرگترین معدن فسفات ایران است که کار استخراج آن از سال ۸۴ درقالب طرح بزرگ ملی در دستور کار قرار گرفته، اما به علت نبود سرمایه و سرمایه گذار هنوز به مرحله استخراج و بهره برداری نرسیده است.
معاون وزیر صمت در امور معادن دیروز در بازدید از این معدن از احیای این طرح راکد و مغفول مانده خبر داد و گفت: خروج از رکود و بهره برداری اقتصادی از این معدن در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته و سازمان گسترش نوسازی و تجهیز معادن ایران مقدمات و منابع مالی مورد نیاز ان را تامین می کند.
جعفری افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله جاده دسترسی برق و اب طرح تامین شده و عملیات پیش استخراج برای شناسایی جبه‌های کاری و شیوه استخراج آغاز شده است.
وی ادامه داد: در گذشته به علت نبود بازار مناسب جهانی برای عرضه فسفات سرمایه گذاران رغبتی برای ورود به معدن فسفات چرام نداشتند حالا، اما وضعیت بازار فروش این محصول مناسب و تقاضای جهانی برای خرید این محصول روز به روز بیشتر میشود از این رو وزارت صمت احیای معدن فسفات چرام را با جدیت دنبال می کند.
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: در حاشیه معدن فسفات کارخانه فرآوری و تولید آهک هیدراته در حال ساخت است که ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
معاون وزیر صمت در امور معادن گفت: به زودی کار مطالعاتی بر روی معادن اکتشافی جدید برای بررسی میزان ذخیره قطعی و کیفیت عیار ماده معدنی فسفات آغاز می‌شود.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی فرآوری بوکسیت چرام بوکسیت بوکسیت چرام معاون وزیر صمت معدن فسفات خاورمیانه حجت الاسلام سید محمد موحد فسفات فسفات چرام
نام شما

آدرس ايميل شما

یک کارشناس امور معادن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این گزارش خبری مطالب مهمی را کاملا اشتباه برداشت و درج نمودند در چنین مواردی لازم است گزارش اول توسط کارشناسان مطلع مرور گردد اولا بوکسیت های سرفاریاب از نظر عیار بهترین بوکسیت های کشور هستند دوما موضوع خردایش در حال احداث می باشد و توجیه پذیر است سوما فسفات چرام بزرگترین ذخیره فسفات در سطح کشور است نه در سطح خاورمیانه و....
احساس خواه
Iran, Islamic Republic of
اگر عیار سنگ معدن بوکسیت که مهمترین سنگ معدن برای فلز آلومینیم هست پایین هست چرا روزانه بارگیری میشود این ماشین های که سنگ معدن را بارگیری میکنند مقصد آنها کجاست چرا به مردم میگوئید چند بار زنگ زدیم به فرماندار چرام در این خصوص صحبت کنیم جواب ندادند با معاون اقتصادی صحبت کردیم گفتند مهمان ملی دارند نمیتوانند جواب دهند تاکی باید سرمایه های این استان بتاراج برود وکسی جوابگو نباشد .
Iran, Islamic Republic of
سلام خیلی هم توجیح اقتصادی داره اگه ندارن چرا کرایه هر تریلی تا بیرجند ۲۰ میلیونه
Iran, Islamic Republic of
سلام چطوراسمی ازموحدنمیاری،اگه همچنین حرکتی رابقیه نمایندگان انجام میدادندتیترهافرق میکرد،
Iran, Islamic Republic of
موحد هیچ نقشی ندارد،،، همه خدمات مربوط به نظام هست،،، موحد صرفا برای اطرافیانش کار میکنه،،، موجب پسرفت و عقب گرد کهگیلویه صرفا موحد،،،
منتظر
Iran, Islamic Republic of
یاهو
جناب نفرمودند اگه عبار بوکسیت یایینه و مقدار اندک
ازروستای مندان و سبنه کش کوه نور تا کوه سیاه وازطرفی حوالی روستای جمال آباد مرتب استخراج وروزانه چندبن ماشین سنگین بارگیری و به استان ....انتقال میدن
اخه نمابنده که نداربم سینه چاکان که برگشت به عهد قجری را رقم زدند نظاره کنن
سقوط صدام؛ بیست سال بعد

سقوط صدام؛ بیست سال بعد

20 فروردین روزی است که صدام سقوط کرد. او چرا سقوط کرد عراق پس از صدام روزگار بهتری دارد....
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
1