تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۴۶۰۹۷۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد؛

اختلاف فاحش قیمت مرغ منجمد با مرغ گرم در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اختلاف فاحش قیمت مرغ منجمد با مرغ گرم در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
قیمت بالای مرغ گرم در بازار کهگیلویه و بویراحمد موجب استقبال زیاد مردم از خرید مرغ منجمد شده، با این حال این تفاوت قیمتی و استقبال زیاد مردم موجب ایجاد التهاب در بازار شده است. در واقع گرانی قیمت مرغ گرم موجب شده مردم به سمت خرید مرغ منجمد بروند، این ها در حالی است که ذائقه مردم همیشه به سمت مرغ گرم است، اما افزایش قیمت ها ناچارا موجب چنین اتفاقی شده است.
به گزارش کبنا نیوز، نشست وبیناری سرپرست جدید وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی شامگاه روز چهارشنبه برگزار شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: استقبال مردم و افزایش تقاضا برای خرید مرغ به هیچ عنوان ناشی از کمبود مرغ در بازار نیست بلکه به دلیل اختلاف قیمت مرغ گرم و مرغ منجمد است.
سید علی معتمدی‌پور افزود: اگر روزی دغدغه بازار ما، نبود مرغ در فروشگاه‌ها بود ولی اکنون این مطالبه تغییر کرده و در حالی که قفسه‌ فروشگاه‌ها پر است از مرغ گرم اما با یک پدیده جدید در تقاضای بی‌رویه در مرغ منجمد مواجه هستیم.
معتمدی‌پور از میانگین توزیع ۲۰ تنی مرغ منجمد در هر روز خبر داد و گفت: این میزان توزیع در هیچ مقطعی سابقه ندارد اما تقاضاهای کاذب موجب شده تا در این کالای اساسی همواره فشار روی بازار و نظام توزیع باشد.
وی با اشاره به آمار جوجه‌ریزی واحدهای تولیدی این استان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای بوده که در تولید مرغ هیچ کمبودی نباشد و به جز مقطع زمانی ۳۱ فروردین تا هشت اردیبهشت که آن را با تزریق مرغ منجمد پوشش می‌دهیم، تاکنون تولید مرغ به میزانی بوده که بازار از این کالای اساسی اشباع بوده است.
وی همچنین بر ضرورت رفع موانع جوجه‌ریزی در سطح کشور تاکید کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که قیمت مرغ منجمد با مرغ گرم اختلاف فاحش ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی دارد، تصریح کرد: این موضوع التهاب بازار مرغ را تشدید کرده و موجب مصرف بیش از اندازه مرغ منجمد، انحراف در توزیع و گاها احتکار خانگی این کالا شده است.
معتمدی‌پور افزود: ذخیره مرغ و دیگر کالاهای اساسی این استان در بیشترین سطح ممکن در یک دهه اخیر است و مشکلی از بابت تولید و ذخیره نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
1