تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : ۴۶۰۹۴۳
گزارش های مردمی؛

مدرسه غیرانتفاعی بی انتفاع در یاسوج!

۱۰
۹
مدرسه غیرانتفاعی بی انتفاع در یاسوج!
کبنا ؛مدارس غیرانتفاعی به عنوان کمک کار آموزش و پرورش بخشی از جمعیت دانش آموزی را پوشش می دهند و با اخذ شهریه ملزم به ارائه خدماتی بیشتر از مدارس دولتی هستند.
به گزارش کبنا نیوز، والدین همیشه به دنبال مدارسی برای ثبت نام فرزندان خود هستند، که از هر لحاظ عالی بوده و شرایط ویژه ای را برای تحصیل دانش آموزان فراهم کنند. مدارس غیر انتفاعی از جمله مدارسی هستند که از این شرایط ویژه برخوردار هستند.
با این حال بر اساس گزارش های مردمی برخی مدارس غیرانتفاعی در یاسوج نه تنها خدمات با کیفیتی ارائه نمی کنند و بی سود و فایده است، حتی خدماتی در حد مدارس عادی هم ارائه نمی کنند و والدین و دانش آموزان از کیفیت آموزشی در این مدارس ناراضی هستند.
بر اساس گفته های مردمی، یکی از مدارس غیرانتفاعی متوسطه دوم در یاسوج که بنا بر عرف ثبت نام مدارس غیرانتفاعی، هزینه زیادی برای ثبت نام از دانش آموزان اخذ کرده ولی مواردی در این مدرسه مشاهده شده که از نظر کیفیت استاندارد آموزشی غیرقابل قبول است.
مواردی از قبیل اینکه درس تخصصی به دانش آموزان داده نمی شود و کلاس درس دانش آموزان دو رشته کاملا متفاوت، با هم ادغام می شوند.
یکی از دانش آموزان در این خصوص گفت: ما به عنوان دانش آموز چه چیزی را یاد می گیریم وقتی معلم درس تخصصی نمی دهد و دانش اموزان رشته دیگری سر کلاس ما می نشینند؟ چطور اسم این مدرسه غیرانتفاعی است ولی از نظر آموزشی سطح خیلی پایینی دارد.
این دانش آموز گفت: همه دانش آموزان مدرسه از کیفیت آموزش ناراضی هستند ولی نه مدیر توجهی می کند و نه کس دیگری.
وی افزود: خانواده من کاملا ناراضی اند ولی ما هنوز به آموزش و پرورش شکایتی نکردیم.
وی گفت: ما ترم اول یکی از درس هایمان معلم نداشت، با این وضعیت چطور باید درس را یاد بگیریم.
این دانش آموز افزود: یک معلم داریم که چند درس تخصصی را به ما درس می دهد! یعنی ما برای چهار درس تخصصی «مجزا» سر کلاس این خانم می نشینیم، و واقعا هم کیفیت تدریس خوبی ندارند، کدام مدرسه ای هست که یک معلم چند تا درس تخصصی بدهد؟
وی گفت: خیلی ایرادهای مدیریتی درباره برنامه ریزی برای امتحانات وجود دارد و همه دانش آموزان ناراضی هستند. یک مشکل دیگر هم این بود که با وجود اینکه مدرسه غیرانتفاعی است در همه کلاس ها بوی گاز وجود دارد، ما هر چقدر اعتراض می کنیم فایده ای ندارد.
محمد جمالی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: اگر واقعا چنین چیزی باشد به جد برخورد می کنیم و پرونده آن را در شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی مطرح می کنیم و به عنوان متخلف معرفی می شوند.
کبنا نیوز اسم این مدرسه را در گزارش بعدی انتشار می دهد. مردم می توانند مشکلات آموزشی مدارس محل تحصیل فرزندان شان رابرای ما بفرستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
بسازید عزیزان همه جا همین جوری شده
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است مدارس غیرانتفاعی پول از مردم می گیرند اما مبلغ اندکی به معلمان می دهند به همین خاطر از معلمان کسی حاضر به تدریس در این مدارس نیست و از نیروهای آزاد استفاده می کنند که کیفیتی از نظر تدریس ندارند آموزش و پرورش هم چون این مدارس باری از روی دوشش بر می دارند مماشات می کنند
Iran, Islamic Republic of
چرا فکر میکنید نیروهای آزاد کیفیت تدریسشون پایینه ؟ اتفاقا نسبت به نیروهای موظف در مدارس دولتی سوادشون بالاتره فقط شانس و پارتی نداشتن که استخدام رسمی بشن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مدرسه غیر انتفاعی خوارزمی خیابان تختی به دانش آموزان ازنظر سواد توجهی نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
حرفتون را باید لوح کنن و به دیوار مدرسه ی خوارزمی آویز کنن👏
نرگس
Iran, Islamic Republic of
درد دل های یک همسر

روزی با نام حقه الزحمه وحالا با عنوان تبصره 4 ازش یاد میکنند.
از همسرم حرف میزنم که بیش از ده ساله درصدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد تلاش میکند.اما هنوز هیچ رابطه استخدامی ندارد واز اون با عنوان نیروی حق الزحمه یا تبصره چهار یاد میکنند.
مثل همسر در صدا وسیمای این استان کم نیست ، نزدیک به صد نفر دیگر هم همین شرایط را دارند..
جالب اما زمانیست که درصد زیادی از کار واسترس بر دوش همین افراد که با عنوان حق الزحمه شناخته شده است گذاشته شده ،افرادی که نقششان در صدا وسیمای این استان پررنگه و با تلاششان ،واستعدادشان توانسته اند ضعف نیروهای رسمی که در سالهای قبل با سیاسی بازی استخدام این سازمان شدند،وفاقد استعداد هستند رو بپوشانند.
واما برگردم به زندگی خودم همسره من حقوقش به چهار میلیون تومان هم نمی رسد .بیشتر مواقع هم به دلیل فشار کاری تا پاسی از شب محل کار است.حقوق ناچیزی که اصلا از عدالت دران خبری نیست.
اما یک سوال؛با این حقوق یک خانواده چهار نفره با همه این هزینه های سنگین .(اجاره خانه،پوشاک.گوشت،مرغ،و....)چکار میتواند بکند.،
آیا متولیان این سازمان میدانند در زندگی ما چی میگذرد؟ .آیا از آرزوهای ما خبر دارند ،؟ایا می دانند که چه بلای سر کانون خانواده های این افراد داره میاد؟
مطمعنا نمی‌دانند ،!چرا که انتظاری هم نیست .وقتی میبینی خبری از عدالت اجتماعی وحقوقی در این سازمان نیست..افرادیکه شبانه روز زحمت میکشند اما سرماه هشتشان گرو نه هست واما برعکس افرادیکه با سیاسی بازی در سالهای قبل استخدام شدندو بدون اندکی تلاش با حقوق و مزایای بالا (اضافه کاری یا اضافه حضور!!!)زندگی میگذارانند .
من دارم از درد دل افرادی با نام حق الزحمه وبا استعداد که فقط به دلیل نداشتن پارتی ورانت سیاسی بلاتکلیف موندند حرف میزنم.
ویک سوال
صدا وسیما که خود از مشکلات دیگر ادارات گزارش تهیه ونقد میکند .آیا مدیرانش این جسارت را هم دارد که از خودش هم گزارش بگیرد ونقد کند....؟مطمعنا نه


لطفا خواهش میکنم به عنوان رسانه مردمی این یاداشت رو استفاده کنید
حسن
Iran, Islamic Republic of
خواهرگلم نظرت راکامل خواندم وناراحت شدم
واقعا که عدالتی نیست
من خودم معلم هستم با حق مدیریت ورسمی هستم
بادوتابچه،بخدا حقوقم به نیمه ماه نمیرسه ومجبورم مسافرکشی کنم بروم درشهرهای دیگرشبادرماشین بخوابم ازسرمابلرزم وفردای آن روز باخستگی وبی حوصلگی سرکلاس درس بروم
بنظرشما آیا انگیزه وانرژی و... درمن هست بخواهم تدریس کنم
واینکه به شوهرت بگو صداوسیما را رها کند برود دست فروشی کند،یا عسلویه برود روز مزد کارکند بهترازحقوق ماهی ۴تومانه
Iran, Islamic Republic of
اموزش و پرورشی نمانده از زمان عزت خواه نابود شدند مدارس
علی
Iran, Islamic Republic of
ولی خوب خدا رو شکر حجاب دارن همشون حالا جیب مردم رو خالی میکنن طوری نیست .
امین
Iran, Islamic Republic of
اعلام تخلف کافی نیست
جبران خسارت اولین مطالبه اسنت
کاهش سطح وپرداخت مابه التفاوت شهریه
حتی تعطیلی اینگونه آموزشگاهها
جزو خواسته های اولیاء است
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
1