تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : ۴۶۰۸۳۱
تاکید معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پرداخت به موقع حقوق کارگران

6 ماه حقوق معوقه؛ دیالوگ تلخ اداری

۲
۰
6 ماه حقوق معوقه؛ دیالوگ تلخ اداری
کبنا ؛
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌ها حقوق و مزایای کارگران را به موقع پرداخت کنند.
به گزارش کبنا نیوز، سید جواد هاشمی‌مهر در نشست کمیسیون کارگری با اشاره به در پیش بودن هفته کارگر گفت: همه دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برگزاری مراسم در خورشان روز کارگر در استان برنامه‌ریزی کنند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری بر نام‌گذاری یکی از میادین و پارک‌های شهر در مرکز استان به نام کارگران تاکید کرد و افزود: نام‌گذاری یکی از مکان‌ها به‌نام کارگر به عنوان مصوبه برای سایر شهرداران ارسال شود.
وی بر پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارگران تاکید کرد و گفت: از نهادها و دستگاه‌های متولی درخواست داریم با جدیت به این موضوع ورود کرده و در قبال پرداخت حقوق و مزایای این قشر از جامعه احساس مسئولیت کنند.
هاشمی‌مهر بیان کرد: اجازه ندهیم با تاخیر در پرداخت حقوق کارگران آسیب‌های جدی به کارگران و خانواده های آنها وارد شود، لذا تاکید می‌کنم برای جلوگیری از آسیب به کانون این خانواده‌ها و همچنین سوء استفاده دشمنان، حقوق و مزایای کارگران به موقع پرداخت شود.
وی عنوان کرد: دستگاه‌ها در ابتدای سال جدید و در آستانه هفته کارگر برنامه‌ریزی کنند که حقوق کارگران در زمان مقرر پرداخت شود تا شاهد نگرانی میان کارگران و خانواده آنها نباشیم.
هاشمی‌مهر بر ساماندهی کارگران فصلی در استان تاکید کرد و از اختصاص مبلغی از محل آسیب‌های اجتماعی برای این منظور خبر داد.
به گفته معاون استاندار، پروژه های خوبی برای سفر دور دوم دولت به کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کار و رفاه اجتماعی تعریف شده که امیدواریم به نتیجه برسد.
هاشمی‌مهر با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: با توجه به اهمیت زمانی روز جهانی قدس همه موظف به اطلاع‌رسانی برای حضور باشکوه مردم برای شرکت در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هستیم.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: با توجه به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان چشم جهانیان در روز جهانی قدس به ایران دوخته شده است و مردم در این روز با حضور باشکوه خود یک بار دیگر انزجار خود از رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل و هم پیمانانش را نشان می‌دهند.
6 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی حتی یک شغل هم ایجاد نکرد/ حال این روزهای کارگران در آستانه هفته کارگر
حمیدرضا واعظی گفت: در آستانه این ایام مهم شاهد مشکلات متعدد جامعه کارگری و عقب افتادن حقوق و مزایای کارگران خصوصا در شهرداری یاسوج هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سازمان همیاری شهرداری ۶ ماه و کارگران شهرداری یاسوج اعم از پاکبانان و فضای سبز ۵ ماه حقوق معوقه از شهرداری دارند.
وی با بیان اینکه شرایط در سایر شهرداری‌ها نسبت به شهرداری مرکز استان بهتر است، عنوان کرد: کارگران مشغول در پتروشیمی گچساران سه ماه مطالبه معوق دارند، کارگران آب و فاضلاب کهگیلویه، شهرداری سوق، آب و فاضلاب لنده هم سه ماه حقوق معوق دارند.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای یکی از واحدهای صادراتی خوشنام به نام شرکت آ.سه رخ داد گفت: مشکلات این واحد پس از بازگشت به کار همچنان پابرجاست و هم‌اکنون ۲۸ کارگر این شرکت از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.
واعظی خاطرنشان کرد: برای سفر دولت پارک شهر کارآفرینی را پیشنهاد کردیم که امیدوارم به نتیجه برسد.
روزی نیست که کارگران سد معبر شهرداری مورد ضرب و شتم مردم قرار نگیرند
در ادامه نستهن مقدم با اشاره به اینکه روزی نیست که کارگران سد معبر شهرداری مورد ضرب و شتم مردم قرار نگیرند، گفت: کارگران سد معبر ۶ ماه مطالبه دارند، مطالبات کارگران فضای سبز تا مهر ماه پرداخت شده و پاکبان هم مطالبه تا دی ماه را دریافت کردند.
شهردار یاسوج افزود: عدم پرداخت عوارض شهرداری موجب شد حقوق و مزایای کارگران شهرداری عقب بیفتد هر چند مجبور شدیم از حساب دستگاه‌ها مبالغی را برداشت کنیم.
وی بیان کرد: شهرداری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبه از دستگاه‌ها دارد اما طلب کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی ۵۰ میلیارد تومان هم نمی‌شود.
 وی با بیان اینکه عدم همکاری دستگاه‌ها در پرداخت عوارض شهرداری مشکلاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده، گفت: پاکبانی داریم که دانشجوی دکترا است و پاکبان با مدرک کارشناسی ارشد در حال خدمت‌رسانی است.
شهردار یاسوج گفت: از سپاه تشکر می‌کنم که هم در ایام کرونا و هم در این مدت اخیر در کنار شهرداری بود و میان پاکبان بسته‌های معیشتی توزیع کردند.
یک مورد از پرداختی‌ها منجر به اشتغال نشد اما در سامانه رصد به عنوان اشتغال ثبت می‌شود
در ادامه منتظری مدیر شعب بانک توسعه تعاون گفت: برای ۱۴۰ فقره پرونده ۶ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد اما یک مورد از این پرداختی‌ها منجر به اشتغال نشد در حالی که در سامانه رصد به عنوان اشتغال ثبت می‌شود ما حتی قیامت خودمان را هم خراب می‌کنیم.
وی گفت: در جلسات از ما بانکی‌ها می‌‌پرسند که چقدر تسهیلات پرداخت کردید نمی‌گویند چقدر اشتغال ایجاد کردید همین موارد باعث می‌شود که تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد اشتغال نشود.
در ادامه واعظی بیان کرد: اینکه خیلی از تسهیلات منجر به ایحاد اشتغال نمی‌شود را می‌پذیرم چرا که بازارچه فروش و نمایشگاهی برای عرضه محصولات استان نیست.
همچنین چراغ سحر مدیرکل تامین اجتماعی گفت: ۶ و ۷ هزار نفر کارگر ساختمانی در نوبت بیمه تامین اجتماعی هستند.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج جهانگیر شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بودجه اعتبار انتصاب نظام اسلامی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد حقوق کارگران کمیسیون کارگری
نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
عادت داری که پشت میز عریض و طویلت بنشینی/ اگر راست میگویی فقط مشکل تاخیر چند ماهه حقوق این کارگران مفلوک شهرداری را حل کن ، بقیه با من !!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جناب معاون از آقای مقدم سوال بفرمایید که در روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ مبلغ ۸ میلیارد از شرکت گاز وصول کردی بابت پروانه ساخت ..این پول کجا رفت.
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
1