تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۴۶۰۸۰۹
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد:

1400 واحد سی سخت به سرانجام رسید / ساخت 324 واحد مسکن خسارت دیده از سیل مانسون / ساخت ۵۵۰۰ واحد مسکن روستایی و شهری در طرح نهضت ملی مسکن

۱
۱
1400 واحد سی سخت به سرانجام رسید / ساخت 324 واحد مسکن خسارت دیده از سیل مانسون / ساخت ۵۵۰۰ واحد مسکن روستایی و شهری در طرح نهضت ملی مسکن
کبنا ؛
مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۱۶۰۰ واحد خسارت دیده سی سخت قریب به ۱۴۰۰ واحد به نتیجه رسیده است.
روح الله عمادی امروز یکشنبه (۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران بیان کرد: حدود ۹۰ درصد واحد‌های شهر‌های سی سخت بالاتر از ۸۰ متر درنظر گرفتند و در صورتی این افزایش متراژ قابل قبول است که خود افراد آورده داشته باشند، واحد‌های ۲۰۰ متر متراژی هستند که در مرحله سقف و... مانده‌اند، میزان تسهیلات جوابگوی این میزان متراژ نیست و ما برای واحد ۸۰ متری تسهیلات را درنظر گرفته‌ایم.
وی گفت: محاسبات و طراحی واحد‌ها از نظر علمی آزمون خود را پس داده‌اند، همچنین از نظر سازه‌ای دانشگاه یاسوج نظارت داشته است.
عمادی اظهار کرد: علمی که در بنیاد مسکن در سطح کشور وجود دارد و از زلزله‌های منجیل و دیگر زلزله‌ها در ایران بدست آمده و پر و پیمان است و توان و دانش خود را به ترکیه انتقال داده‌اند و در حال کمک هستند. همچنین انتقال دانش به سوریه در حال انجام است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اینکه از ۱۶ استانی که درگیر سیل شدند، استان ما در کنار استان فارس بیشترین صدمه را دید، در پیشرفت فیزیکی واحد‌های سیل مانسون در رتبه اول کشور هستیم، افزود: برج ۹ تسهیلات سیل مانسون ابلاغ شد، ۳۲۴ واحد از دیوار تمام شده‌اند و ۱۰۰ واحد نیز آماده بهره‌برداری هستند.
عمادی گفت: تسهیلات سیل مانسون ۲۵۰ میلیون تومان برای منازل شهری، ۲۰۰ میلیون تومان برای منازل روستایی و ۷۰ میلیون تومان نیز بلاعوض درنظر گرفته شد.
عمادی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت‌های بنیاد مسکن و... در نمایشگاه ایران قوی در کشور اول شد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: در خصوص بازسازی مسکن روستایی تفاهم نامه‌هایی تحت عنوان ۱۰ هزار واحد و ۴۰ هزار واحد و... توسط کمیته امداد و بنیاد مستضعفان انجام گرفته، بسیج سازندگی در تفاهم نامه ۴۰ هزار واحدی که ۱۵۰ واحد سهمیه بوده، از این تعداد ۸۰ واحد را ساخته است و تسهیلات آن را ما تأمین کردیم.
عمادی افزود: ۲۰۰ مهندسی که در سطح استان هستند و عضو نظام فنی روستایی هستند، نظارت بر واحد‌های مسکن روستایی دارند و هم اشتغال برای این افراد ایجاد شده است.
وی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: ۱۰ میلیارد تومان از متمم سفر در دی ماه به ما ابلاغ شد که این اعتبارات برای طرح هادی بوده و طرح‌های هادی روستایی این متمم پیشرفت ۸۰ و ۹۰ درصدی دارند که شامل هزینه اجرای آسفالت در روستا‌ها بوده، تسهیلات بافت‌های فرسوده در شهر‌های یاسوج و دهدشت، همچنین طرح‌های منظومه روستایی که شامل ارائه تسهیلات هستند.
وی بیان کرد: برای ۶ هزار واحد بافت فرسوده ۱۲۰۰ میلیارد تومان تصویب شد، در موضوع آسفالت ۴۰۰ میلیارد تومان درخواست دادیم، و برای ۱۱۳ طرح منظومه روستایی ۳۰ میلیارد تومان درخواست دادیم.
مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: در حوزه مسکن شهری زیر ۱۰۰ هزار نفر، برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضای مسکن، در گچساران پروژه ۴۱۲ واحد داریم که از این تعداد ۲۸۸ واحد در مرحله نما و تأسیسات است، ۱۲۴ واحد دیگر به تازگی زمین آن تأمین شده حدود یک ماهی است که مشغول به کار شده‌اند.
وی گفت: در دهدشت ۱۰۱۰ واحد داریم که بحث انشعابات، آب و برق آن با مشکل مواجه است و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در تماسی که با معاون وزیر مسکن داشتند، این قول را گرفتند که ۶۰ درصد اعتبار را معاون وزیر تأمین کنند و مابقی به استان محول شود.
عمادی گفت: ۱۸ شهر زیر ۲۵ هزار نفر داریم، جلسات مستمر برای تأمین زمین برگزار شد، برای تمام این ۱۸ شهر از جمله شهرستان لنده، سی سخت، مارگون زمین تأمین شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: جمعا ۵۵۰۰ واحد مسکن روستایی و شهری در طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن سپرده شده که از این میزان ۱۵۲۰ واحد در شهر‌ها و ۴۰۰۰ واحد در روستا‌ها در دست ساخت داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

روزگاری مسکن مهر
Iran, Islamic Republic of
ای ملت بیاییدببینیدهنوززمین هایی هست مسکن مهرسیسخت هنوزساخته نشده یا خیلی پیشرفت پایینه...خدامیدونه زمین هابه کی واگذارشده وباچه زدوبندی...این شهرهم بعدزلزله باکمبود شدیدمسکن اجاره ای روبه روشده متاسفانه...بیان به کسانی واگذارکنندکه دوسه ساله بتونن جمعش کنن وگره ازبدبختی خانه به دوشی بازبشه...
(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

(ویدئو) جایزه ۴۰ میلیارد تومانی عربستان به قاری ایرانی

شاهمرادی جایزه ۳ میلیون ریالی (۸۰۰ هزار دلاری) خود را از دستان «ترکی آل الشیخ» رییس کمیته ...
(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

(عکس) سلنا گومز در مصلای امام خمینی!

در بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم که در مصلای امام خمینی برپا شده است نظر افراد مشهور ...
وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

وزارتخانه یا مدرسه احزاب؟

سیاسی بودن وزارت، در اولین روز‌های کاری بهار ۱۴۰۲، بار دیگر عرصه سیاست ایران را به خود ...
1