تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۴۶۰۳۳۸
کبنا گزارش می دهد؛

در سال مهار تورم اتاق اصناف یاسوج در خواب / فعالیت غیرقانونی یک ساله اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد؟

۲
۰
در سال مهار تورم اتاق اصناف یاسوج در خواب / فعالیت غیرقانونی یک ساله اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد؟
کبنا ؛
در سالی که به نام «مهار تورم، رشد تولید» نام گذاری شده، وظیفه سنگینی بر دوش ارکان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی نظام افتاده و مطابق با بیانات رهبر انقلاب رشد تولید و افزایش آن نیازمند مهار تورم است و مهار تورم نیز فعالیت های ویژه ای را می طلبد.
به گزارش کبنا نیوز، از جمله ارکان اقتصادی دولت‌ها اتاق اصناف هستند، اتاق اصناف نقش کنترل و نظارت بازار و مهار قیمت‌ها، نرخ‌گذاری‌ها و ... را برعهده دارد، اتاق اصناف، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی سه نهاد مرتبطی هستند که وقتی یکی از آنها کار خود را به درستی انجام ندهد در کار سیستم ایراد و اشکال ایجاد می شود.
اما در شرایطی رهبر انقلاب شعار سال را عنوان کردند که کهگیلویه و بویراحمد همچنان نرخ بالایی از تورم را از سر می‌گذراند، هرچند که معاون اقتصادی استاندار بخاطر سیاه‌نمایی رسانه‌ها از نرخ تورم گله و شکایت کرد، ولی وقتی در کف بازار تغییر محسوسی درخصوص پایین امدن نرخ‌ها دیده نمی‌شود، پس این تورم واقعی است و رسانه‌ها واقع‌نمایی کرده‌اند. قطعاً ارکان اقتصادی استان جایی از کارشان می لنگد که وضع به این منوال است و بجای موضع گیری باید به دنبال ایراد کار گشت.
دو سال از آخرین انتخابات اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد می گذرد، و این اتاق اصناف یک سال است که انتخابات برگزار نکرده و در واقع بصورت غیرقانونی یک سال فعالیت داشته است. وقتی اتاق اصناف به عنوان مرجع قیمت گذاری ها فعالیتی نداشته باشد، فروشنده‌ها و بازار نیز به حال خود رها می شود و هر کسی نرخی تعیین می‌کند و گرانی به وجود می آید.
به منظور بررسی وضعیت اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبرنگار کبنا در روز کاری وسط هفته بازدیدی میدانی از این اداره انجام داد که همه واحدهای این اداره که هر کدام متعلق به یک صنف است، تعطیل بود. تنها کسانی که در این اتاق حضور داشت یک خانم منشی در دبیرخانه و سه بازرس بود که وقتی از آنها در باره حضور اعضای اتحادیه‌های مختلف سووال کردم، می‌گفتند؛ شیفت‌بندی هستیم که به نظر می آمد سعی در پوشاندن وضعیت تعطیلی اداره دارد. جالب اینجا است که در خصوص هر کدام از اصناف خانم پاسخ می داد که «اینجا بودن، همین چند دقیقه پیش رفتن!»، همچنین در جواب گلایه و اعتراض ارباب رجوع پاسخ دادند که «ما اینجا شیفتی کار می‌کنیم!». حال اگر پذیرفته شود که اتحادیه‌ها شیفتی در محل کارشان حاضر می‌شوند، چرا هنگام حضور خبرنگار کبنا نیوز هیچ کدام از اتاق اتحادیه‌های مختلف باز نبودند و ارباب رجوع‌ها هم در راهروها سرگردان بودند و کسی هم پاسخگویی آنها نبود.
چنین اهمالی از سوی اتاق اصناف پذیرفتنی نیست، اگر یک ارباب رجوع، یک مشتری یا هر کسی شکایتی داشته باشد یا کار اداری داشته باشد باید به چه کسی در این اداره مراجعه کند وقتی که با درهای بسته مواجه می شود!
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند بجای فشار آوردن به رسانه‌ها اتاق اصناف را توبیخ کند و پیگیر شود که چرا یک سال انتخابات برگزار نکرده و باید منحل می‌شده است.
اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد 26 اتحادیه دارد که این اتحادیه ها در وضع تعطیلی و انفعال به سر می برند، این اتحادیه ها مثل خیلی از کارمندان حقوق بگیر هستند، در حالی که فعالیتشان از نظر قانونی ایراد دارد.
حال سوال اینجا است که اگر اتاق اصناف که مسوول کنترل بازار کهگیلویه و بویراحمد است فعالیتش غیرقانونی است، چطور سازمان صمت این مورد را اطلاع رسانی نکرده‌اند تا مردم بدانند در استان چه خبر است؟ و چرا از این کم کاری‌ها چشم پوشی کرده‌اند؟
قطعاً تورم دلایلی دارد که غالب دلایل آن به عوامل داخلی بر می‌گردد، هیچ دلیل نامرئی وجود ندارد که نتوان تشخیص داد که اشکال و ایراد کار کجا است. حال باید دید امسال که با نام «مهار تورم، رشد تولید» نام گذاری شده مسوولان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد بجای فرافکنی قرار است چه فعالیتی از خود نشان دهند و چطور می خواهند تورم استانی را در کف بازار، نه روی ورق و کاغذ پایین بیاورند.
به نظر می آید اولین قدم را می توان از توبیخ کم‌کاری‌های ارکان اقتصادی از جمله اتاق اصناف استان برداشت.
کریم روزبهان_ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد_ در گفت‌وگو با کبنا نیوز از برگزاری انتخابات اتاق اصناف در هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: روند قانونی برگزاری انتخابات اصناف هفته آینده طی می‌شود.
وی گفت: نظارت بر بازار و اتاق اصناف همواره وجود دارد و کنترل خواهیم کرد.
روزبهان گفت: اتحادیه‌های اصناف در ایام عید به‌طور شیفتی در محل کارشان حضور دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به به !
روزبهان هم شیفتی بودن کار را تایید کرد !

بعد از یکسال هم قراره انتخابات برگزار کنه !

احسنت ، علی برکت الله
شهروند وظیفه شناس
Iran, Islamic Republic of
اولا( ما از پنجم تا امروز نهم فروردین مکاتباتی با سایر ادارات داشتیم که درسامانه دولت مشخص هست وهمه پرسنل در محل کار حضور داشتند واگر کشی نیومده مرخصی استفاده کرده که حق هرکارمند استفاده از مرخصی هست وکسی نمیتونه این حقرو بگیره دوم تیم بازرسین ما در بازار مشغول فعالیت هستند صبح وبعداز ظهر که تعداد فرم جریمه هاشون عملکردشون رو معلوم میکنه وسومین مورد شما که اسمتون دروغ نیوز هست برای کسی جای تعجب نداره فقط پول میگیرید هرچیزی می‌نویسید وهمچنین ما میدونیم که چ کسانی وچقدر پول بهت دادن تا این خبر رو بزنی متاسفانه شما وامثال شما نو کیسه هاابرو برای اصحاب رسانه وخبرگزاری های زحمتکش ونجیب نگذاشتین. به اون دوستت هم بگو مگه تو خواب ببینی رئیس اتاق اصناف بشی
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1