تاریخ انتشار
شنبه ۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۶۰۲۰۴
در نیمه اول تعطیلات نوروزی؛

بیش از ۵۱ هزار گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند

۰
بیش از ۵۱ هزار گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از روز بیست و هشتم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۱ هزار و ۵۵۲ گردشگر در این استان اسکان یافته‌اند.
سعید طالبی پور افزود: این تعداد گردشگر در هتل‌ها، مهمانسرا‌ها، مدارس و اقامتگاه‌های بومگردی کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: از روز بیست و پنجم اسفند سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۶۳ هزار و ۷۵۱گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی استان بازدید کرده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۸۰ هزار و ۲۴۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در روز چهارم فروردین بازدید کردند که از این تعداد ۱۲ هزار و۴۷ نفر در مکان‌های اقامتی اسکان داده شدند.
وی بیان کرد: روستای کریک در شهرستان دنا، منطقه شلالدون باشت، بارگاه حضرت بی‌بی حکیمه (س) در گچساران، آبشار یاسوج و چشمه بلقیس چرام از شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز امسال بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیش از ۱۲۰ مجموعه گردشگری در سطح استان شامل اردوگاه‌های تفریحی، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌ها در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال است.
وی تأکید کرد: ۴۹۰ اتاق، متشکل از یکهزار و ۶۱۹ تخت در کهگیلویه و بویراحمد آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی شده است.
بیش از ۸۴ هزار نفر از جاذبه‌های دیدنی گچساران دیدن کردند
فرماندار گچساران گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال ۸۴ هزار و۸۰ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و تفریحی این شهرستان دیدن کردند.
روانبخش دیهیم افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۲ نفر در مراکز اقامتی گچساران اسکان داده شدند.
وی ابراز کرد: این تعداد مسافر نوروزی در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری، مهمان پذیر‌ها، خانه‌های مسافر، در کمپ کانکس و چادر‌های مسافرتی و مراکز وابسته به آموزش و پرورش اسکان داده شدند.
دیهیم خوب تصریح کرد: گچساران به دلیل قرار گرفتن در مسیر استان‌های جنوبی و طبیعت بکر و سرسبز و وجود جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و زیارتی مقصد بسیاری از مسافران است.
وی ابراز کرد: حرم بی‌بی حکیمه (س)، دشتک دیل، گناوه لری و بارگاه امامزاده جعفر (ع) پر بازدیدترین جاذبه‌های طبیعی این شهرستان در تعطیلات نوروز امسال بوده‌اند.
دیهیم خوب گفت: حرم بی‌بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین از مهمترین مناطق گردشگری گچساران است.
بیش از ۸۴ هزار نفر از جاذبه‌های دیدنی گچساران دیدن کردند
فرماندار گچساران تأکید کرد: در تعطیلات نوروز امسال ستاد سفر‌های نوروزی این شهرستان با تلاش‌های شبانه روز بر روند ارائه خدمات به مسافران نظارت دارند.
وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه سوغات و هدایا در ورودی شهر دوگنبدان، جشن‌های نوروزگاه و توزیع اقلام تبلیغاتی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده امسال برای نشاط بخشیدن به گردشگری در این شهرستان است.
دیهیم خوب افزود: پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران است.
به گزارش کبنا، حرم بی‌بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستای موگ، کوشک گودنگون و مارین در شهرستان گچساران همه ساله میزبان هزاران نفر مسافر نوروزی است.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه‌های این استان دیدن می‌کردند.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم‌شناسی چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آوا‌ها و نوا‌های محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1