تاریخ انتشار
جمعه ۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۵۹
کد مطلب : ۴۶۰۱۵۶
رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

انبوه آمبولانس‌های فرسوده و 1500 کیلومتر نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد (+فیلم )

۰
انبوه آمبولانس‌های فرسوده و 1500 کیلومتر نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد (+فیلم )
کبنا ؛کهگیلویه وبویراحمد به دلیل شرایط خاصی که دارد یکی از استان‌های برتر در زمینه بحران خیزی است و نیاز به آمبولانس در این مواقع اضطراری برای مدیریت بحران‌ها بسیار ضروری است واکنون ۳۰ دستگاه آمبولانس اورژانس از مدار خارج شده وجود دارد که سالهاست خاک می‌خورند و بازسازی آن‌ها گامی برای تحقق شعار سال است.
به گزارش کبنا، طبق اعلام ستاد بحران کشور، کهگیلویه و بویراحمد استان اول به لحاظ بلا خیزی در بحران‌های مختلف از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره است.
اورژانس ۱۱۵ خط مقدم درمان است و در واقع به عنوان قلب نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد به حساب می‌آید و گاهی نجات جان یک بیمار به ثانیه‌ها و دقیقه‌ها بند است و حضور به موقع و فوری تیم پزشکی در این زمینه اهمیت حیاتی دارد.
اورژانس یا همان فوریت‌های پزشکی، در هر بحرانی باید حضور داشته باشد و نیاز به آمبولانس‌های مجهز بسیار مهم است.
حدود ۸۰ درصد از مساحت کهگیلویه و بویراحمد کوهستانی بوده و پراکندگی بسیاری از روستا‌ها در این استان خدمات‌رسانی به بیماران و حادثه دیدگان را سخت‌تر کرده و نوسازی ناوگان حمل و نقل اورژانس نخستین نیاز این حوزه محسوب می‌شود.
انبوه آمبولانس‌های فرسوده و 1500 کیلومتر نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است، این استان دارای بیش از ۴۰ گردنه خطرناک و حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.
حدود ۳۰ آمبولانس خارج از رده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سال‌ها بر اثر بی‌توجهی‌ها زیر خروار‌ها خاک خوابیده‌اند و دیگر رمقی برای خدمت‌رسانی ندارند.
به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه پنج سال است که هیچ آمبولانسی وارد کشور نشده است و تعمیر این تعداد آمبولانس بسیار مهم است و یک گام در راستانی تحقق اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر مانع از پول پاشی برای خرید آمبولانس‌های جدید و کنترل تورم در جهت دستیابی به شعار امسال است.
           
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روز‌ها ماهیت اورژانس از حالت سنتی بیماررسان خارج شده و هم اکنون زبده‌ترین، توانمند‌ترین و عملیاتی‌ترین نیرو‌ها در حوزه اورژانس کار می‌کنند.
جهانبخش وحدت نژاد بیان کرد: کمبود و فرسودگی آمبولانس یکی از مشکلات در روند ارایه خدمات درمانی مورد نیاز به بیماران و مصدومان در استان است که تاکنون نشست‌های متعددی با مسوولان برای چگونگی حل این معضل برگزار و چگونگی بهبود خدمات اورژانس پیش بیمارستانی استان بررسی و ارزیابی شده است.
وی تأکید کرد: برای بازسازی و اورهال این ۳۰ آمبولانس حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تعمیر آن‌ها کمک بسیاری به روند خدمات‌رسانی می‌کند.
انبوه آمبولانس‌های فرسوده و 1500 کیلومتر نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۳۰ دستگاه آمبولانس اورژانس از مدار خارج شده که از دانشگاه خواستیم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این آمبولانس‌ها که برخی از آن‌ها کاملاً از رده خارج شده اقدام کند.
عیسی شهامت بیان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور مبلغی برای اورژانس ۱۱۵ در نظر گرفته شده که در اولین تخصیص مبلغ پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
انبوه آمبولانس‌های فرسوده و 1500 کیلومتر نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد
جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در سفر سال گذشته خود به یاسوج، گفته بود که با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد یک دستگاه آمبولانس فرماندهی به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان واگذار و در بازسازی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ این استان و بازسازی سیستم‌های ارتباطات بی‌سیمی اورژانس کمک لازم صورت می‌گیرد.
امید است در سفر دوم رئیس جمهور برای بازسازی و اورهال این تعداد آمبولانس اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا با اعتبار کم‌تر آمبولانس‌های بیشتری به مردم خدمات‌رسانی کنند.
عمر مفید هر آمبولانس حدود ۱۰ سال است و اکثر آمبولانس‌های استان عمری بیش از ۱۰ سال دارند و قانوناً از رده خارج هستند.
انبوه آمبولانس‌های فرسوده و 1500 کیلومتر نقطه حادثه‌خیز در کهگیلویه و بویراحمد
۵۱ پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در زمان حاضر ۳۶۰ نیروی عملیاتی در پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که ۲۰ درصد از این تعداد نیرو‌های طرحی هستند.
با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و داشتن مناطق سخت گذر و کوهستانی و ناوگان مختل و فرسوده استان نیازمند توجه و مساعدت بیشتری از سوی سازمان اورژانس کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1