تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۴۵۹۶۶۶
گزارشی از سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به لنده؛

سفری به لنده

۰
سفری به لنده
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی جمعی از مدیران به شهرستان لنده سفر کرد در این سفر با حضور استاندار پروژه ایستگاه پمپاژ دشت بن برداشت آب از رودخانه مارون با ۵۲۰ هکتار سطح زیر کشت و اشتغالزایی ۲۶۰ نفر و طول خط انتقال ۳/۲ کیلومتر و اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد. افتتاح خانه بهداشت روستای مال ملا با جمعیت ۷۴۷ نفر، ارتقای پایگاه هلال احمر به شعبه هلال احمر، آیین بهره‌برداری از ایستگاه موبال همراه اول شهرک فجر لنده با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و بهره‌برداری از پروژه آسفالت روستای مال شیخ به طول ۳۵ هزار متر مربع و اعتبار ۱۲,۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که با حضور استاندار به بهره‌برداری رسیدند.
حضور در یادواره سرداران و ۹۴ شهید شهرستان لنده از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سفر به این شهرستان است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دیدار خانواده سه معلولی در لنده رفت و پس از آنکه در جریان وضعیت و مشکلات آنها قرار گرفت در تماس تلفنی با محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی استان بر رسیدگی کامل به این خانواده به لحاظ وضعیت منزل و همچنین معیشت آنها تاکید کرد.
۶۰۰ داوطلب هلال احمر در شهرستان لنده فعالیت می کنند

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:۶۰۰ داوطلب علاقه مند در دفتر نمایندگی هلال احمر شهرستان لنده فعالیت می کنند.
 کاظم فلاحی شنبه شب در آیین افتتاح شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان لنده اظهار کرد: امسال دوره های آموزشی امدادرسانی برای ۲۴۰ نفر از جوانان علاقه مند در شهرستان لنده برگزار شده است.
وی پرداخت ۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض درمانی به بیماران نیازمند،یک میلیارد ریال وام حمایتی و امدادرسانی به بیش از یک هزار و۲۰۰ خانوار خسارت دیده در سیل های تابستان امسال را از خدمات نمایندگی جمعیت هلال احمر در این شهرستان ذکر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از اولویت ها در برنامه‌های این نهاد ارائه خدمات بشردوستانه و امدادی به مناطق کم برخوردار استان است به همین علت با افزایش تعداد شعبه ها و پایگاه های امداد ونجات برای تحقق این مهم تلاش شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین عنوان کرد : جمعیت هلال احمر در پوشش حوادث استان نقشی بی بدیل داشته است.
سید علی احمدزاده با اشاره به اینکه در همین بارندگی چند روز اخیر جمعیت هلال احمر به ۲۰۰ حادثه دیده امدادرسانی کرد افزود: وجود زیرساخت های شعب هلال احمر نقش مهمی در مدیریت بحران های طبیعی دارد.
در این آیین مهمترین نیاز فعالیت های جمعیت هلال احمر لنده نبودن ساختمان اداری و ذکر شد که با مساعدت استاندار و فرماندار قرار شد جهت احداث ساختمان اداری جمعیت هلال احمر این شهرستان زیر ساخت ها فراهم و قطعه زمینی در اختیار هلال احمر قرار گیرد.
۵۰۰میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
۵۰۰میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارت سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد که با اختصاص این مبلغ و همچنین اختصاص دیگر منابع روند احداث پروژه های سفر با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.
سید علی احمدزاده روز شنبه به همراه معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از مدیرانی استانی به شهرستان لنده سفر کرد ابتدا با حضور در گلزار مطهر شهدای گمنام این شهرستان به مقام شامخ شهدا که آزادی و امنیت کنونی ایران اسلامی را مرهون این عزیزان هستیم ادای احترام کردند.
احمدزاده با اشاره به تخصیص منابع اعتباری استان، اظهار کرد: تا یک ماه گذشته تخصیص اعتبارات استان ۱۱ درصد بود اما اکنون از ۶۰ درصد عبور کرده و منابع در حال تزریق است و به زودی گشایش در مبادلات ارزی رقم خواهد خورد و مردم نوروز خوبی خواهند داشت.
وی عنوان کرد: خبرهای خوبی از پیشرفت کشور و گشایش در منابع بلوکه شده ایران در کشورها در راه است که این نتیجه صبر و استقامت و همراهی مردم عزیز ایران است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در پی استقامت و صبر ملت روز گذشته بخش قابل توجهی از منابع ایران در عراق که آمریکا اجازه آزاد شدن آن را نمی‌داد آزاد شد.
احمدزاده ادامه داد: کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات تصمیم‌های جدیدی در مبادلات ارزی با جمهوری اسلامی ایران گرفته است که در بهبود شرایط اقتصادی استان مفید و موثر خواهد بود.
۵۰۰میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
وی در خصوص پروژه اتصال راه فرعی شهرستان لنده به راه اصلی دهدشت-پاتاوه(قطعه دوم)، گفت: این پروژه به طول ۶ کیلومتر از پروژه های سفر دکتر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به لنده است که برای سه کیلومتر ۹۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به توپوگرافی منطقه هزینه ساخت یک کیلومتر جاده در استان هزینه‌ای بیش از ۴۰ میلیارد تومان در پی دارد و اعتبارات اختصاص داده می‌شوند اما هزینه‌ها بالا است.
احمدزاده ابراز کرد: اگر مردم می‌بینند که پروژه‌ها زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری نمی‌رسند به این دلیل است که هزینه تمام شده بالا است.
وی گفت: برای تکمیل پروژه اتصال راه فرعی شهرستان لنده به راه اصلی دهدشت-پاتاوه که سه کیلومتر باقی مانده به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این پروژه مسیر لنده تا مرکز کهگیلویه و بویراحمد را به طول ۴۳ کیلومتر کمتر می کند که برای سهولت در دسترسی مردم به مرکز استان و کاهش زمان و هزینه‌ها، حذف خطرات و خروج این شهرستان از بن بست اعتبارات لازم در سفر دور دوم دولت به استان دیده می‌شود.
احمدزاده افزود: پیمانکار این پروژه یکی از پیمانکاران پای کار استان است که انتظار می‌رود با سرعت عمل پیمانکار، پروژه قبل از زمان ۲۴ ماه تعیین شده به سرانجام برسد.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی عملیات اجرایی فاز دوم طرح ساماندهی رودخانه موگرمون در محدوده روستای وحدت آباد، گفت: قرار بود روند احداث پل وحدت که مردم از آن به عنوان پل وحشت یاد می‌کردند هر چه سریعتر انجام شود اما پیمانکار دچار بیماری صعب‌العلاج شد وبا این شرایط کار مردم نباید متوقف شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای احداث این پل ۲۰ میلیارد تومان است که تخصیص داده شده است و باید اداره کل راهداری قبل از آغاز سال جدید پیمانکار این پروژه را انتخاب کند تا پل سریعتر احداث شود.
احمدزاده همچنین بر ساماندهی قبور مطهر شهدای موگرمون تاکید کرد.
وی در خصوص آب موگرمون، ابراز کرد: چشمه‌های آب این منطقه پایدار و مطمئن هستند که برای تامین آب شرب این روستا و شهرستان لنده طرح جامع مطالعات آب شرب این شهرستان و روستاها قبل از سفر دور دوم دولت به استان انجام شود تا در سفر بتوانیم اعتبار این پروژه را جذب کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چشمه‌های آب موگرمون جاذبه بکر و فوق‌العاده‌ای برای جذب گردشگر هستند.
احمدزاده تاکید کرد: میراث فرهنگی و صنایع دستی استان برنامه ویژه‌ای برای حضور گردشگران در این منطقه داشته باشد ضمن اینکه تسهیلات لازم برای متقاضیان طرح‌های گردشگری در موگرمون داده می‌شود.
وی خواهان تسریع در وضعیت طرح گازرسانی به موگرمون شد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح گازرسانی به موگرمون در وزارت نفت مصوب و مجوز آن صادر شد و شرکت گاز استان قول داد پروژه گازرسانی به موگرمون سال آینده شروع و در همان سال به بهره‌برداری برسد.
فرماندار: ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ارتباطی شهرستان لنده هزینه شد
فرماندار: ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ارتباطی شهرستان لنده هزینه شد
فرماندار شهرستان لنده گفت: امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی و ارتقای سایت های تلفن همراه در این شهرستان هزینه شده است.
جلال دانش شنبه شب در آیین بهره برداری از ایستگاه موبایل شهرک فجر لنده با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت های اینترنت با بستن تفاهم نامه بین شرکت مخابرات و شهرداری لنده ابرازامیدواری کرد: شاهد بهبود شرایط دسترسی به اینترنت پرسرعت در لنده باشیم.
استاندار کهگیلویه بویر احمد نیز در این آیین با اشاره به هزینه بر بودن سایت های موبایل از شرکت مخابرات گفت: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد ایستگاه موبایل شهرک فجر لنده هزینه شده است.
سید علی احمدزاده تاکید کرد: مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های زیر ساختی اقدام های خوبی انجام داده که جای قدردانی دارد.
سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه بویراحمد نیز در این آیین گفت: برقراری ارتباطی فراگیر و پایدار در مناطق محروم از اولویت های این شرکت در دولت سیزدهم است.

سید محمد هادی امیری افزود:شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد ضمن رصد ارتباطی شهرها و روستاها و اعلام مشکلات ارتباطی به مسئولان بالادستی سعی دارد با تمام توان به مطالبات مشترکان در حوزه ارتباطی جامه عمل بپوشاند.
وی بیان کرد:شهرک فجر لنده با توجه به تراکم جمعیتی بالا و عدم دسترسی به اینترنت مطلوب همواره یکی از دغدغه های مسئولان بوده که با پیگیری‌های مسئولان یک دستگاه سایت BTS فول تکنولوژی به این شهرک اختصاص یافته است.
امیری اظهار کرد: در یک سال گذشته اقدامات مهمی در زمینه زیر ساخت های مخابراتی در این استان انجام شده که احداث فیبر نوری یاسوج به سی سخت، دوگنبدان به آبشیرین، یاسوج به کاکان و مسکن مهر دهدشت نیز از مهمترین این خدمات است.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحول و توسعه خدمات مخابرات در شهرها و به ویژه ها روستاهای دورافتاده در چند سال اخیر بویژه دولت سیزدهم بی سابقه بوده به گونه ای که علاوه بر گسترش خدمات مخابراتی، هم اکنون ۹۸ درصد روستاهای استان از پوشش ارتباطی برخوردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

ایران و عربستان؛ پایان نقش تندروها

چینی‌ها در سیاست خارجی خود اصلی را تحت عنوان توسعه مسالمت‌آمیز به عنوان راهبرد اصلی چهل ...
ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

ایران قرارداد خرید سوخو-۳۵ از روسیه را نهایی کرد

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اعلام کرد، ایران قرارداد خرید هواپیمای سوخو-۳۵ از روسیه ...
1