تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۵۹۵۴۳
فرمانده انتظامی گچساران تشریح کرد؛

هشدار های پلیس کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با پیامهای پرداخت سود سهام عدالت

۰
هشدار های پلیس کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با پیامهای پرداخت سود سهام عدالت
کبنا ؛فرمانده انتظامی شهرستان گچساران نسبت به سوء استفاده و کلاهبرداری از شهروندان با ترفند واریز سود سهام عدالت هشدار داد.
به گزارش کبنا نیوز، سرهنگ ارسلان خادمیان در تشریح این خبر اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام من و سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب و یا سوء استفاده از حساب های بانکی افراد می‌ نمایند.

این مقام انتظامی افزود: ارسال پیامک‌های جعلی یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری سایبری است که این بار با عنوان دریافت سود سهام عدالت برای شهروندان ارسال می گردد.
سرهنگ خادمیان افزود : در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان با یک شماره خصوصی با عنوان "دریافت سود سهام" برای شهروندان ارسال و پس از آن کاربر را از طریق لینک ارسال شده به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد می نمایند.
سرهنگ خادمیان در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: لینکی به همراه پیامک برای قربانی ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن با نمایش عملیات موفقیت‌آمیز، از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.
وی بیان کرد: پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرمین با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان در گوشی همراه فرد قربانی ارسال کنند.
این مقام انتظامی از هموطنان خواست : موقع دریافت پیامک عجله نکنند و به شماره فرستنده توجه کرده واگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود ، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنند و این را هم به یاد داشته باشند که پیامک های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می شوند.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران یاد آور شد: کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1