تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۴۵۹۵۱۵
مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد؛

پلمپ 4 داروخانه متخلف در گچساران

۵
پلمپ 4 داروخانه متخلف در گچساران
کبنا ؛مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تداوم بازدید های نامحسوس از داروخانه های استان و تعطیلی و پلمپ چهار داروخانه دیگر خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو گفت: طی بازدید صورت گرفته از داروخانه های شهرستان گچساران و بر اساس گزارش های مردمی و بازرسی نامحسوس از داروخانه های شهرستان گچساران‌ توسط مدیر دارو و کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران موفق به کشف داروهای قاچاق، متعلق به یک داروخانه متخلف شدند.
سید عقیل عابدی اعلام کرد: در بازرسی بعمل آمده توسط بازرسین مدیریت نظارت بر دارو و مواد اعتیادآور، از یک داروخانه ۸۰ قلم داروی غیرمجاز و قاچاق کشف و ضبط و به معاونت غذا و دارو منتقل گردید.
وی اظهار داشت: همچنین موضوع سریعا به مراجع قضایی گزارش شده و با هماهنگی مدیر کل محترم سازمان تعزیرات حکومتی استان حکم پلمپ داروخانه مذکور صادر گردید. سه داروخانه نیز به علت عدم حضور مسئول فنی در زمان بازرسی تعطیل شد.
عابدی خاطر نشان کرد: ضمنا در بازرسی نامحسوس از داروخانه ها، گرانفروشی و کم فروشی دو داروخانه محرز گردید و سریعا برای داروخانه ها پرونده قضایی جهت برخورد قانونی تشکیل گردید.
همچنین عابدی با اشاره به ادامه دار بودن بازدیدهای نامحسوس توسط بازرسین دانشگاه تا پایان سال از تمام داروخانه های استان، از مردم استان تقاضا کرد در صورت مراجعه به داروخانه ها حتما فاکتور ریز اقلام دریافتی را اخذ نمایند، تعداد و نوع دارو در فاکتور با داروهای تحویلی بررسی گردد و در صورت عدم ارائه فاکتور و مغایرت در تعداد داروها و قیمت داروها حتما در سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی یا با تلفن۶- ۰۷۴۳۳۲۳۶۱۰۱  معاونت غذا و دارو دانشگاه تماس گرفته و ثبت شکایت نمایند، تا موضوع در اسرع وقت توسط کارشناسان دانشگاه بررسی گردد.
عابدی خاطر نشان کرد: ضمنا مردم جهت دسترسی به قیمت مصوب اقلام دارویی و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی و جزئیات لیست و قیمت مصوب کلیه اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور در قسمت جست‌وجوی دارو سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی http://irc.fda.gov.ir/nfi قابل جست‌وجو است.
وی خاطرنشان کرد: در عین حال مردم می‌توانند از طریق قسمت اطلاعات دارویی اپلیکیشن TTAC که به صورت برخط، قابل جست‌وجو و در دسترس است، فهرست اقلام و قیمت مصوب اقلام دارویی را جست‌وجو کنند و با اسکن بارکد سه بعدی داروها قیمت و اصالت داروها در دسترس می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1