تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۵۹۵۱۴
به ریاست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

برگزاری کمیته بحران با محوریت مسمومیت های اخیر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۰
برگزاری کمیته بحران با محوریت مسمومیت های اخیر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه میزان شیوع مسمومیت ها در مدارس استان ضروری است همه سازمانهای درمانی خدمات رسان در جهت همفزایی در ارائه خدمات درمانی مطلوب با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش کبنا نیوز، محمود شهامت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، هدف این نشست را هم اندیشی و برنامه ریزی مدونی در خصوص ارائه راهکارهای لازم برای مقابله با  مسمومیت های اخیر در مدارس استان تشریح نمود.
شهامت با اشاره به میزان درگیری دانش آموزان در مدارس استان اظهار داشت: قطعا در صورت گسترش مسمومیت ها در مدارس و سایر مقاطع زیرساخت بهداشت و درمان استان در ارائه خدمت به مسمومیت ها دچار مشکل می‌شود. بنابرین ضروری است سایر سازمان های بهداشتی و درمانی استان‌ از جمله سپاه، هلال احمر بیمارستان شهدای گمنام تجهیرات پزشکی، آمبولانس ها، در صورت لزوم محیط فیزیکی آن مرکز درمانی و حتی کادر درمان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
وی همچنین گفت: ضروری است اطلاع رسانی دقیق و شفافی همراه با ایجاد آرامش در خصوص مسمومیت ها با توجه به علائم و درمان پذیر بودن با توجه به در اختیار داشتن گایدلاین های ابلاغی وزارت متبوع صورت پذیر تا از ازدحام ها در بیمارستان ها جلوگیری و خللی در ارائه خدمات به سایر بیماران در آن‌ مراکز درمانی رخ ندهد.
شهامت در خصوص هزینه مسمومین اخیر بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور هزینه این بیماران رایگان بوده، مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در اسرع وقت کد بحران در سامانه HIS  بیمارستان ها ایجاد نماید.

همچنین اعضا حاضر در جلسه ضمن تبادل نظر در خصوص زمان وقوع، محدوده سنین درگیر، تعداد محدود از یک مدرسه، منبع احتمالی، تامین دارو، جابه جایی بیماران در بین مراکز درمانی، تعداد آمبولانس های مورد نیاز پیشنهادهای خود را ارائه دادند.
این جلسه به ریاست معاون درمان دانشگاه و با حضور معاونت بهداشتی دانشگاه، رئیس دانشکده پزشکی، معاونت بهداشتی سپاه، معاون آموزش و پرورش استان ، نماینده هلال احمر، نماینده بیمارستان شهدای گمنام، مدیر درمان نظارت اعتبار بخشی، مدیر امور آزمایشگاه ها، مدیر پرستاری، روئسای بیمارستان های مرکز استان، رئیس شبکه و بهداشت بویراحمد، مدیر فوریت های پزشکی، رئیس اداره بیماریها، مدیر بازرسی،‌ نماینده معاونت غذا و دارو، نماینده حراست، رئیس حراست معاونت درمان، مدیر آمار و فناوری اطلاعات، نماینده امور رفاهی دانشگاه و کارشناسان معاونت درمان برگزار شد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

کمتر از ۱۰ درصد بچه‌ها واقعا با یک ماده محرک مواجه شدند؛ بقیه اضطراب بوده

معاون درمان وزارت بهداشت نتایج بررسی‌ها و جمع‌بندی کمیته علمی وزارت بهداشت در زمینه بروز ...
متهمی که کنار نمی‌کشد

متهمی که کنار نمی‌کشد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه گفت که اگر در یکی از چندین تحقیقاتی که ...
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
1