تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۹
کد مطلب : ۴۵۹۰۳۴
واکنش‌‍های ادامه‌دار به احداث سد خرسان 3؛

بیانیه‌ی تند جبهه مردمی نجات به ایجاد سد خرسان (سادات)؛ بالا را به شمال، پایین را به جنوب، قلب دنا را به شرق بخشیدند و خود به تماشای ویرانی محیط زیست و آوارگی مردمان رنج کشیده خواهیم نشست

۱۷
۳
بیانیه‌ی تند جبهه مردمی نجات به ایجاد سد خرسان (سادات)؛ بالا را به شمال، پایین را به جنوب، قلب دنا را به شرق بخشیدند و خود به تماشای ویرانی محیط زیست و آوارگی مردمان رنج کشیده خواهیم نشست
کبنا ؛جبهه مردمی «نجات» که اخیراً به صورت رسمی برای ورود به انتخابات 1402 مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی بویراحمد، دنا و مارگون اعلام آمادگی کرده است در بیانیه‌ای نسبت به ایجاد سد خرسان واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا، در این بیانیه آمده است:
به نام خدا وَإِذْ أَخَذْنَا مِیثَاقَكُمْ لَا تَسْفِكُونَ دِمَاءَكُمْ وَلَا تُخْرِجُونَ أَنْفُسَكُمْ مِنْ دِیَارِكُمْ ثُمَّ أَقْرَرْتُمْ وَأَنْتُمْ تَشْهَدُونَ استاندار محترم استان مدیر کل محترم سازمان منطقه‌ای آب استان سلام علیکم احتراماً همانطوری که استحضار دارید خداوند سرزمین هر ملتی و قومی را با نعمت‌های خاص خود در میان آنان به ودیعت نهاده است. طبیعتاً هر سرزمینی از پتانسیل‌های منحصر به فردی برای مردم آن منطقه برخوردار می‌باشد. بدون شک زندگی مردمان آن سرزمین بر اساس این پتانسیل‌ها اداره می‌گردد. در جنوب نفت، در شمال کشاورزی بویژه شالی کاری، در خراسان زعفران، در کرمان مس و...... مهمترین وظیفه دولتمردان کمک به مردمان هر سرزمینی برای استفاده حداکثر از این نعمت‌ها در جهت گذران امرار و معاش زندگی می‌باشد. ما در استانی غنی ولی محروم زندگی می‌کنیم که بالاترین نعمت بعد از نفت روان آب‌هایی است که صد‌ها سال اجداد ما با استفاده از این روان آب‌ها زندگی خود را سپری نموده‌اند. در کمال تأسف در حالی که مسئولین سایر استان‌ها از نعمت‌های موجود در درون آن استان نهایت استفاده را به سود مردمان خود می‌برند به نظر می‌رسد در استان ما قرار است درد این نعمت‌ها نصیب ما، فایده و سودش در جیب دیگران باشد.
وجود سه سد تنگ سرخ، کوثر و تنگ تکاب موید این ادعا می‌باشد. از سد‌های جنوب فقط کار گوجه چینی و امثالهم و از سد تنگ سرخ نابودی محیط زیست بویراحمد نصیب ما شده است. در اقدام اخیر سدخرسان یا سادات نیز به نظر می‌رسد که فقط به گفته استاندار محترم آوارگی، در به دری، ویرانی روستا‌ها، ابنیه و میراث فرهنگی نصیب مردمان نجیب و شریف آن منطقه، سادات جلیل القدر امام‌زاده محمود و روستا‌های تابعه خواهد شد و استفاده آن برای استان‌های صاحب قدرت و برخوردار خواهد بود. بالا را به شمال بخشیدند و پایین را به جنوب، قلب دنا را به شرق و مرکزی و خود به عنوان صاحبان این میراث گرانبها فقط به تماشای ویرانی محیط زیست و آوارگی مردمان رنج کشیده خواهیم نشست. متأسفانه شاهدیم در حالیکه فواره‌های آب حاصل از دنا، نیر و خائیز در دشت‌های مرمان جنوب سبزه‌آرایی و شغل آفرینی می‌کنند برای فکر کردن به حتی تنها سد درون استانی آبریز باید شاهد نهیب و تهدید پائین نشینان متنعم از این فواره‌ها باشیم. جبهه مردمی نجات مصرانه خواستار تشکیل کمیته تخصصی از همه متخصصان امر جهت پیگیری حقوق مردمان شهرستان، ویژه، مناطق زیان‌پذیر احتمالی و در صورت تشخیص جلوگیری از این پدیده زیان‌ده می‌باشد. بدون شک هر گونه قصور در حق این مردم محروم گناه نابخشودنی برای همیشه تاریخ این استان خواهد بود و فرزندان ما در آینده ما را به خاطر کوتاهی سرزنش خواهند نمود. در ضمن در مورد سه سد تکمیل شده این جبهه خواهان بازگشت حقابه به مردمان استان و سرزمین‌های زیاندیده می‌باشد.
و من الله توفیق
جبهه مردمی نجات
نام شما

آدرس ايميل شما

سلام
Iran, Islamic Republic of
جبهه مردمی نجات بروید برای کهگیلویه نسخه بپیچانید نه برای بویر احمد
لوداب
Iran, Islamic Republic of
جبهه مردمی نجات نتیجه دروغ؛ تنگ‌نظری؛ حسادت و پرونده سازی است
Iran, Islamic Republic of
در جواب لوداب:
بله موافقم
آنقدر دروغگویی و حسادت و تهمت و تخریب صورت گرفت که دکتر خرامین هم سرلج افتاد
وحدت دستوازی
Iran, Islamic Republic of
با سلام عرض ادب و احترام خدمت همه عزیزان
راستش جنبه دفاع یا تخریب از این افراد را ندارم
اما حقیقتا تا مردم‌ما بخواهند بنا را بر این بگذارند که هر شخص به خاطر تعصب وارد مجلس بشود و سواد درست حسابی نداشته باشند تکلیف همین است حالا هر شخص از هر طایفه یا گروهی باشد .

ما مردمان رنج کشیده مرز نشین استان هستیم و فکر کنم بیشترین حاشیه نشینی را با آب رود خرسان داریم
(روستای جلاله) البته با عرض معذرت از سادات عزیز محمودی و چاهن ما خاطرات تلخ و شیرین زیادی از این رود خرسان داریم از تهیه رزق و روزی مان از این آب گرفته تا بلا های که از این آب دیدیم (غرق شدن )
ولی دریغ از کمترین توجه به این منطقه ولی در این چند دهه گذشته با بی تدبیری و بی مسئولیتی مسولین سفارشی حتی یه مسیر عبور و مرور به استان را هم نداریم و مسئولین حتی نمی دانند اون محدوده جزو استان هست یا نه واقعا از این سیاست های صد من یه غاز این جنبش ها خسته شدیم .
از نطق های طوفانی مسولین ( نمایندگان مجلس و استاندار و مدیر کل ) که نگویم بهتر است
Iran, Islamic Republic of
ای خاک بر سر مسولین
بیات
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کارشناسان زبده و شجاع استان برآورد دقیق کنن ، اگه واقعاااا احداث این سد چنین مضراتی در پیش داره اولا با هماهنگی و اخذ مجوز قانونی از مقامات ذی صلاح، تاریخی برای اعتراض عمومی مشخص کنن تا مسئولین کشوری چاره ای بیندیشن و هر چه زودتر پروژه رو متوقف کنن ، اگه هم از طریق قانون کاری از پیش نبردن ، تمام مردم با هم متحد و با حضور بر مکان احداث سد بساط پیمانکاران رو جمع کنن و اونها رو بیرون کنن.( یه جایی که دیگه پای بدبختی مردم لااقل دو شهرستان در خطر است همه ی مسئولین استانی و همه ی نیروهای امنیتی باید شجاعت و غیرت به خرج بدن و اجازه ی این چنین فجایعی رو ندن)
چنار
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر خرامین و جبهه نجات
جبهه شکات
Iran, Islamic Republic of
جبهه نجات اسفند سال آینده برا همیشه بشین سرجات

میثاق نامه جدید براتون طراحی نکردن...شما که یه پایه ثابت میثاق نامه بودی اومدی بیرون چرررررررررررزا؟
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
اگر این همه وقت که /برای فاتحه خوانی و جلسات شبانه میذاره یک دهم آن را برای این سد بذاره منجر به نتیجه برای مردم می شود
Iran, Islamic Republic of
خدا پشت پناهت فرمانده جبهه نجات
France
نجاتش چنه د خخخ
France
تعارفی
Iran, Islamic Republic of
به این می گویند اقتدار درود برشما دکترخرامین دوست داشتنی
Iran, Islamic Republic of
بسیارعالی دکتر خرامین در تمام زمینه باهوش است لطف خدا شامل حالتان باشد بسیار انسان خوب و باشخصیت دوست داشتنی دارد
Iran, Islamic Republic of
شروع شد الله الله الله الله نگهدارت دکتر محبوب
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
جبهه مردمی نجات دوباره کیه؟ حزب خاصیه و گروه خاصیه اصلا چه کسانی هستند؟
Iran, Islamic Republic of
هر چه "ندای وحدتون" ، وحدت ایجاد کرد
حالا
نوبت "جبهه نجاتتونه" تا نجاتمون بدین

الفاتحه
صندلی خاص برای علی دایی

صندلی خاص برای علی دایی

نمی‌توان از جایگاه خاصی که فیفا برای علی دایی در نظر گرفته است، گذشت؛ جایگاهی که همین ...
چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

چین روسیه را مسلح خواهد کرد؟

به گفته فدراسیون دانشمندان آمریکایی در فقدان کنترل تسلیحات موجودی زاردخانه‌های هسته‌ای ...
رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

رئیسی در آستانه شب عید خانه‌تکانی می‌کند؟

 به تازگی خبرها و شایعاتی درباره تغییرات در کابینه دولت سیزدهم به گوش می‌رسد؛ تغییراتی ...
1