تاریخ انتشار
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۴۵۸۹۴۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

کهگیلویه و بویراحمد می توانند به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود

۳
۱
کهگیلویه و بویراحمد می توانند به قطب گیاهان دارویی کشور تبدیل شود
کبنا ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به دلیل شرایط مناسب و تنوع بالای گونه های مختلف گیاهی آن می توانند به قطب تولید و صنعت وابسته به گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.
به گزارش کبنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد گیاهان دارویی استان افزود: تنوع گونه ها و میزان کشت گیاهان دارویی، تعداد اشتغال ایجاد شده، افزایش سرمایه در گردش، حجم سرمایه گذاری و صادرات، پنج شاخص پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی استان که مورد توجه است.
سید احسان عسکری اظهار داشت: برنامه های توسعه استان در شاخه های مختلف نیز در حال اجرا بوده که یکی از آنها استفاده گسترده صنعتی و خوراکی از محصول بلوط در استان می باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به پژوهش ها و مطالعات علمی و کارشناسی شده در چند سال اخیر تا به امروز تمام ابعاد مثبت استفاده از بلوط در تولید انواع نان بلوط و استفاده جانبی از میوه بلوط بررسی شده است.
عسکری نقش گیاهان دارویی را در حوزه سلامت و درمان موثر دانست و گفت: در زنجیره گیاهان دارویی باید به پیوست طب سنتی آن توجه شود و فعالتر کردن ساماندهی بازار طب سنتی ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: شهرستان های گرمسیری استان در فصل پاییز و زمستان بهترین مکان برای کشت وتولید گیاهان دارویی است.
وی تاکید کرد: ظرفیت های جهاد دانشگاهی در حوزه علمی، دانش بنیان و پژوهشی برای توسعه استان در زمینه گیاهان دارویی فعالتر شود.
عسکری با اشاره به مزیت ها و پتانسیل این استان در زمینه کشاورزی تاکید کرد: این استان می تواند مرکز و قطب گیاهان دارویی ایران باشد.
وی خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی در این استان می تواند به عنوان ذخیرگاه ژنتیکی و از  بزرگترین ثروت ملی برای کشور باشد.
عسکری به استفاده روز افزون مردم از گیاهان دارویی به دلیل اثرات مفید آن، ارزان بودن و نداشتن عوارض جانبی آن اشاره کرد و گفت: به دلیل سازگار بودن با محیط زیست روز به روز در حال افزایش بوده و حفظ و حراست از این رویشگاه‌های طبیعی اهمیت پیدا می‌کند.
معاون اقتصادی استانداری تاکید کرد: به دلیل بارش‌های خوب در استان تمایل به سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی و بخش کشاورزی بیشتر می شود و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد و در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد استان شرایط لازم را مهیا سازیم.
 
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج گیاهان دارویی قطب گیاهان دارویی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری گپ هم می تواند هست،که متاسفانه امثال شماها که درراس وتصمیم گیرندگان استان هستید نه توان این حرفا رادارند/این استان ظرفیت های قابلیتی دارد؛اماهزاران افسوس که نه دلسوزی هست ونه آدم توانمندی هست؟؟؟؟؟؟؟
صرفا جهت اطلاع
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز در سالیان متوالی چقدر در این حوزه هزینه شده ؟ یک ریال درامد داشتیم؟ چند نفر اشتغال داشتیم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بله گفتار درمانی خیلی جالبی بود آقای معاون امور اقتصادی حتما این گیاهان هم بیاد تو شرکت فراوران طبیعت به مدیرعاملی آقای همه چی تموم بشه مایع دست و ظرف خخخخ
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1