کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان:

نام‌نویسی شرکت برق برای نصب پنل‌های خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

18 بهمن 1401 ساعت 16:26

کهگیلویه و بویراحمدی ها برای تولید برق از طریق سامانه های انرژی خورشیدی نام نویسی و درآمد پایدار کسب کنند.


کهگیلویه و بویراحمدی ها برای تولید برق از طریق سامانه های انرژی خورشیدی نام نویسی و درآمد پایدار کسب کنند.
به گزارش کبنا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق این استان گفت: شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی که تمایل به استفاده از ظرفیت پنل خورشیدی برای درآمدزایی دارند می‌توانند با ثبت نام در سامانه "مهرسان" از جزئیات این طرح آگاهی ایجاد کنند.
محمد مرادی افزود: براساس تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تدوین شده مشوق هایی برای واگذاری سامانه های انرژی خورشیدی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: طرح خرید برق از نیروگاه های تجدید پذیر به صورت تضمینی و ۲۰ ساله از سوی دولت که در ۲ بخش مزرعه ( زمین هایی با وسعت بالا) و نیروگاه خورشیدی انجام می شود که سرمایه گذاری در این عرصه را به صرفه و در واقع تضمین وادار کرده است.
آن طور که کارشناسان شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید می کنند هزینه نگهداری و تعمیر تجهیزات تولید برق از انرژی خورشید اندک است و بر خلاف باور عموم خطر هیچگونه اشعه ای در نیروگاه های خورشیدی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نیروگاه های خورشیدی علاوه بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال، سالانه از انتشار حجم قابل ملاحظه ای از گازهای آلاینده به جو پیشگیری می کنند.
وی بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان آماده اعطای پروانه بهره برداری و کمک به درآمدزایی و تولید از طریق نیروگاه های خورشیدی است.
مرادی تعداد مشترکان برق در این استان را حدود ۲۹۰ هزار مشترک ذکر کرد و یادآور شد: ۲۱۰ هزار اشتراک برق در این استان را مشترکان خانگی شامل می شوند و همچنین ۷۰ هزار مشترک صنعتی، کشاورزی و سایر بخش ها در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


کد مطلب: 458112

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458112/نام-نویسی-شرکت-برق-نصب-پنل-های-خورشیدی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1