تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۴۵۷۹۷۰
اگر می‌خواهید قدردانی و عشق خود را به پدرتان بیان کنید

برای روز پدر چه کنیم؟ ده پیشنهاد ساده و دوست‌داشتنی

۰
برای روز پدر چه کنیم؟ ده پیشنهاد ساده و دوست‌داشتنی
کبنا ؛ همیشه هدیه دادن به عزیزان لذت‌بخش است و اگر تصمیم گرفته‌اید برای روز پدر هدیه‌ای به او بدهید، مسلما او را خوشحال می‌کنید. اما اگر از نظر مالی کمی در مضیقه هستید و نمی‌توانید هدیه‌ای درخور پدرتان تهیه کنید، نگران نباشید خیلی روش‌ها برای شاد کردن او وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را به‌کار گیرید.
درضمن اگر دور از خانه هستید و دو سال گذشته به‌دلیل عالم‌گیری کرونا نتوانستید کنار پدرتان باشید، اکنون بهترین زمان برای جبران این دوری‌هاست. حتی اگر شما در خانه و کنار پدرتان زندگی می‌کنید، باز هم می‌توانید با کارهایی غیر از صرفا خرید هدیه، پدرتان را خوشحال کنید.
بنابراین با روش‌های زیر روز پدر را جشن بگیرید:
۱. مهمانی‌های دوستانه
اگر پدرتان از بودن در کنار تعداد بسیاری از افراد لذت می‌برد، روز پدر بهترین زمان برای دعوت کردن دیگر اقوام یا دوستان پدرتان است. البته اگر مهمانی‌های بزرگ ممکن است هزینه‌بر باشد و وسع‌تان به آن نرسد، می‌توانید تعداد کمی از اقوام‌ نزدیک‌تان را دعوت کنید تا لحظاتی خوش برای پدرتان مهیا شود.
۲. بازی‌های دوستانه
بازی یکی از بهترین تفریح‌های آقایان در هر سنی است. بیشتر پدرها، گاهی دوست دارند مانند کودکی‌هایشان بازی کنند. بازی‌هایی مانند، شطرنج، حل معما، پانتومیم، فوتبال،‌ والیبال یا بازی‌های کامپیوتری آنها را خیلی شاد می‌کند. حتی اگر پدرتان وانمود کند، سنی از او گذشته است، اما باز هم از بازی لذت می‌برد. بهترین کار این است از او بخواهید، روز پدر را فقط به کودک درون خود توجه کند و از لحظات بازی لذت ببرد.
برای روز پدر چه کنیم؟ ده پیشنهاد ساده و دوست‌داشتنی
۳. رفتن به پیک‌نیک
غذای مورد علاقه پدرتان را آماده کنید و وسایل پیک‌نیک را جمع کرده و او را به فضای بیرون از خانه و به مکانی سرسبز ببرید. البته بهتر است از او بپرسید که چه مکانی را برای تفریح دوست دارد و او را به آنجا ببرید. این مکان می‌تواند حتی پارک محل زندگی‌تان باشد.
۴. سفر در تاریخ
اگر پدرتان از کتاب‌های تاریخی و سفر در داستان‌های گذشته لذت می‌برد، او را به موزه‌های آثار باستانی ببرید. البته موزه‌های دیگر مانند، موزه‌های علوم و تاریخ طبیعی،‌ موزه‌های اندیشمندان، مردم‌شناسی، فرهنگ، آداب‌ و رسوم هم ممکن است توجه پدرتان را به خود جلب کند. البته اگر رفتن به موزه برای پدرتان سخت است، می‌توانید او را همسفر موزه‌های مجازی کنید. تماشای مجازی موزه ممکن است به جالبی فیزیکی آن نباشد،‌ اما خالی از لطف هم نیست.
۵. تماشای فیلم خانوادگی
اگر پدرتان به تماشای فیلم علاقه دارد، به همراه اعضای خانواده، کنار او بنشینید و فیلم ببینید. البته انتخاب فیلم با پدرتان است (حتی اگر آن فیلم، تاریخی یا مستندی باشد که اصلا به آن علاقه ندارید). خوراکی مورد علاقه پدرتان هم یادتان نرود.
۶. ساخت آلبوم عکس یا یک قاب عکس خانوادگی
یکی از روش‌های خلاقانه شاد کردن پدرتان، ساخت آلبوم خانوادگی‌ است. می‌توانید یک آلبوم یا قاب عکس زیبای خانوادگی برای او درست کنید. البته اگر بتوانید خودتان طراحی قاب یا آلبوم عکس را انجام دهید، کارتان جذاب‌تر هم خواهد شد. پدرتان با حفظ این آلبوم یا قاب در اتاق، همیشه احساس خوبی خواهد داشت.
۷. پخت غذای مورد علاقه
یکی از کارهای بسیار خوب برای پدرها، پختن غذای مورد علاقه اوست. از پدرتان بخواهید به‌راحتی روی مبل یا صندلی راحت خود بنشیند و درعین حال که استراحت می‌کند، خوراکی مورد علاقه‌اش را هم صرف کند. با این کار روز پدرتان را خاطره‌انگیز کنید.
۸. همکاری در گلکاری
اگر پدرتان عاشق گل و گلکاری است، کمک کردن به او در گلکاری یا مرتب کردن باغچه خانه (درصورت وجود) یا گلدان‌های آپارتمانی، او را بسیار شاد می‌کند. برای او نهال بخرید و در کاشت آن به او کمک کنید.
برای روز پدر چه کنیم؟ ده پیشنهاد ساده و دوست‌داشتنی
۹. شنیدن خاطرات یا تماشای فیلم‌های خانوادگی
هیچ چیز به اندازه شنیدن خاطرات گذشته یا تماشای فیلم‌های خانوادگی پدرهای مسن را خوشحال نمی‌کند، مخصوصا پدرهایی که دوران سربازی را تجربه کرده باشند. آنها کلی از این دوران، تجربه‌های بامزه دارند و دوست دارند برای دیگران، به‌ویژه فرزندان خود تعریف کنند و گاه این خاطرات را آنقدر می‌گویند که ممکن است، تمام آنها را کلمه به کلمه به یاد داشته باشید. اما باز هم با شنیدن این خاطرات، آنها را خوشحال می‌کنید.
۱۰. تمرین مهارت‌های فنی
اگر پدرتان از انجام دادن کارهای فنی لذت می‌برد، روز پدر را به بهترین روز برای او تبدیل کرده و کنار او مهارت‌های فنی‌تان را تمرین کنید و اجازه دهید او کارهایی را که بلد است به شما یاد بدهد. در کنار هم چیزی، مثل یک میز کوچک یا لانه‌ای برای پرنده‌ها، بسازید. با این روش، پدرتان را شاد می‌کنید.
یک نکته مهم
پدرها هم مانند مادرها، هرگز نمی‌خواهند فرزندان‌شان بیش از حد پول خرج کنند. بنابراین تصور نکنید که اگر برای خرید هدیه‌ای گرانقیمت، پول زیادی خرج کنید، او را بسیار شاد خواهید کرد. شک نکنید که با به‌کارگیری هر یک از روش‌های پیشنهادشده در این مقاله، روز خوبی برای او خواهید ساخت.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1