تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۴۵۷۷۹۱
در شهرستان دهدشت؛

افتتاح نخستین خانه محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

۳
۰
افتتاح نخستین خانه محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
کبنا ؛معاون محیط طبیعی محیط زیست استان گفت: خانههای محیط زیست از بسترهای مهم برای مردمیسازی و مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از میراث طبیعی به شمار میروند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از روابط عمومی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، نخستین خانه محیط زیست استان صبح امروز دوشنبه (10 بهمن 1401) با حضور مسوولان شهرستانی و استانی در شهرستان دهدشت افتتاح شد.
بر اساس این گزارش، معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان در آئین این افتتاحیه گفت: خانه‌های محیط زیست یکی از بستر‌های مهم برای مردمی‌سازی و مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از میراث طبیعی به شمار می‌رود که به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص مسائل محیط زیستی، افزایش مشارکت عمومی در صیانت، احیا و مدیریت محیط زیست راه‌اندازی می‌شود.
جمشید عبدی پور با اشاره به اینکه شهر دهدشت به‌عنوان پایلوت خانه محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند در این عرصه پیشتاز باشد تأکید کرد: ایجاد خانه‌های محیط زیست ضمن اینکه بار مالی شهرداری‌ها را کاهش می‌دهد سبب می‌شود مردم نیز منافع ملموس خود را در مشارکت برای حفاظت از محیط زیست مشاهده کرده و به این ترتیب همراهی آنان در این خصوص افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: خانه‌های محیط زیست محل باز تولید آموزه‌های فرهنگی دینی نیز محسوب می‌شود زیرا متون و روایات دین اسلام پیشینه کهن در سفارش به حفاظت از محیط زیست دارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همچنین این خانه‌ها به عنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفت‌وگو و کنشگری هستند تا معضلات و مشکلات محیط زیستی مطرح و برای آنان چاره اندیشی شود.
وی با بیان اینکه حدود ۱۳/۷ درصد وسعت استان معادل ۳۱۲ هزارهکتار از عرصه‌های طبیعی استان را مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهد و شمار محیط‌بان فعال در این عرصه‌ها معادل یک چهارم استاندارد جهانی حفاظت است عنوان کرد: هیچ گونه تناسبی بین وسعت مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد و شمار محیط‌بانان فعال در این عرصه‌ها وجود ندارد.
عبدی پور عنوان کرد: دولت برای جبران این نقصان تصمیم به جلب مشارکت شهروندان با راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست دارد.
وی با یادآوری اینکه آتش سوزی‌ها، خشکسالی، بیماری‌ها، تخریب و تصرف، شکار و صید بی رویه، قاچاق حیات وحش، آلودگی آب، هوا و خاک از تهدید‌های محیط زیست و مناطق حفاظت شده است ابراز کرد: افزایش شمار خانه‌های محیط زیست در کهگیلویه و بویراحمد به کاهش این تهدید‌ها کمک می‌کند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون تنها ۸۰ نفر محیط‌بان از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان حفاظت می‌کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

همیار
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت محیط زیست که هنوز// از مسئولین دولت قبل مسئولیت داره....
آشنا
Iran, Islamic Republic of
مدیریت ضعیف راهی جز حفظ وضع موجود ندارد .نمی تواند تغییر دهد ونمی خواهد چون از نیروهای قوی می ترسد.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
چنان از افتتاح خانه محیط زیست گفتند کانه پروژه ملی وبین المللی افتتاح کردند،آن زمان که محیط زیست بدنه قوی داشت ،این کارها بحدی کوچک بود که دیده نمیشد وکارهای بزرگ مانند ارتقا منطقه حفاظت شده دناربه پارک ملی وذخیرهگاه زیست کره،ودهها طرح زیربنایی احرا میشد.حالا بندگان خدا چاره ای ندارند جز بزرگنمایی کارهای کوچک
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

هشدار قالیباف به جمهوری آذربایجان

قالیباف تاکید کرد: ما از این حادثه عمیقا متاسف بوده و در حال پیگیری دقیق و همه جانبه ...
1