تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۴۵۷۷۴۶
کبنا در گفت‌وگو با ایمان جاودانه_عضو شورای شهر یاسوج_ گزارش می‌دهد؛

گلایه جاودانه از بعضی از اعضای شورا

۴۹
۳
گلایه جاودانه از بعضی از اعضای شورا
کبنا ؛ایمان جاودانه_  عضو شورای شهر یاسوج و دانش‌آموخته دکتری شهرسازی_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: همان‌طور که در قرآن آمده وظیفه ذاتی شورا و امرهم شورا بینهم است. ما هفت نفر عضو شورا اگر آبرویی داریم است از وجود مردم است. مردم ولی‌‌نعمت ما هستند ما نماینده مردمیم و مطالبه‌گر به حق قانونی مردم.

وقتی شورا شکل گرفت؛ ما هفت عضو کنار هم نشستیم و همه صحبتمان این بود که مردم در بدترین شرایط بیماری کرونا جان را در کف دست گذاشتند و  آمدند به ما رأی دادند پس این دوره شورا شورای مردمی، تعاملی و اتحادی باشد. متاسفانه شورا وارد چالش و تنش شد و همان رویه شورای سابق تکرار شد.  آسیب این روند و تنش و اختلاف درون شورایی را فقط مردم می‌بینند. اعضای شورای دوره‌های قبل آنطور که باید و شاید با هم تعامل نداشتند و انتظار داشتیم در این دوره اعضای شورا تنش‌ها را کنار بگذارند؛ اما همان روند را پیش گرفتند.
در جلسه قبلی به من اجازه صحبت ندادند اگر به حق بخواهیم بحران برف18سانتی در یاسوج را در نظر بگیریم در ۱۰ سال اخیر بارش برف با این حجم بی سابقه بود. درخت‌های یاسوج اکثراً درخت‌های تزیینی هستند مجموعه سازمان فضای سبز و سیمای شهری از اواخر مهرماه شروع به هرس درختان کرد. اعتراض عده‌ای شروع شد که الان وقت هرس درختان نیست و کاری کردند که دست نگه داشتند و با بارش برف همان‌هایی که می‌گفتند الان وقت هرس نیست همان‌ها می‌گفتند مگر شهرداری خواب بود چرا درخاتن را هرس نکرد.
مردم انتظار دارند درخت حیاط منزل‌شان را هم شهرداری بتکاند هرچند دوستان گفتند بعضی از اعضای شورا برای عوام فریبی با درختان شکسته عکس سلفی گرفتند؛ اما وظیفه خود دانستم در زمان بارش برف سوار ماشین برف‌روب شدم که تشویق و انگیزه‌ای باشد برای مردم. راننده ماشین قسم جلاله خورد که ۲۴ ساعت است نخوابیده است برخی از اعضای شورا هم کمک حال شهرداری بودند و شاهد حضور ایشان بودیم. ساعت ۲ بامداد با حضور شهردار و تعدادی از مدیران برخی سازمان‌ها مناظق مختلف شهر یاسوج از قبیل؛ خیابان ارتش، گلزار شهدا، پارک مهرورزی و... سرکشی کردیم و به نیروهای مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه که در آن ساعت شب آماده باش بودند خدا قوت گفتیم.
جاودانه افزود: در ساعات شروع بارش برف مجموعه نیروهای اجرایی آماده باش بودند؛ این بود آنچه که من به عینه دیدم؛ اما برخی از اعضای شورا بی‌آنکه از منزلشان بیرون زده باشند فقط می‌گویند چرا و زحمات نیروها را ندید می‌گیرند.
مجموعه نیروی شهرداری، آتش نشانی، خدمات شهر، پسماند شهرداری نواحی و... همه بودند.  تعداد درختان تزیینی در شهر یاسوج یکی دوتا نیست؛ درست است که درخت‌ها  آسیب دیدند؛ اما آنهایی که آسیب ندیدند باید این سمت کار را نیز دید و از مجموعه دست‌اندرکار تشکر کرد و خدماتشان دیده شود.
ایمان جاودانه این عضو شورا درباره موضوع عوارض آتی گفت: هیچ‌کدام از اعضای شورا در بحث افزایش عوارض سالیانه موافق نیست. قیمت منطقه‌ای از طرف اداره مالیات دارایی مشخص می‌شود قطعاً عوارضات سر به‌فلک می‌کشد. مردم حتی توان اخذ پروانه را ندارند دستورالعمل از سوی وزارت کشور ابلاغ کرد طبق قانون اعمال شود که مشکلی پیش نیاید یک توصیه به دوستان دارم مصوبات ادوار گذشته را مطالعه کنند دوستان اشاره کردند در دور ۴ مصوبه داشتیم در صورتیی که هشت سال پیش مصوب شد حالا دوست ما این نظر را می‌دهد؛ این یعنی شما باید نظارت کنید مصوبه ها چرا انجام نشد؟!
این عضو شورا در ادامه با اشاره به معضل ترافیکی شهر یاسوج تصریح کرد: بحث ترافیک شهری یکی از مهم‌ترین معضلات شهری یاسوج خصوصاً در ساعات تعطیلی مدارس است که می‌طلبد اعضای شورا با طرح برنامه به این موضوع بپردازند و این  موضوعات را نقد و بررسی کنند. دو مورد را به مجموعه شهرداری پیشنهاد دادم،موضوع اول، یا ایجاد تقاطع های غیر هم سطح در این ورودی شهر و یا حداقل ممکن تغییر در شکل هندسی میدان جهاد با پیشنهاد و نظر مهندس مشاور ، با توجه به ورود و خروجی و مسیر اصلی پر تردد شهر که جاده اصفهان سی‌سخت، کاکان، مادوان، روستای مهریان ،بنسنجان و… نیز از این مسیر در تردد هستند باید سریعا فکری به حال این‌ورودی شود. با تغییر شکل هندسی میدان جهاد حداقل بخشی از ترافیک و مسیر تردد باز و در رفت و آمد سهولت ایجاد می‌شود.  این پیشنهاد مورد پیگیری مجموعه شهرداری قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: مورد دیگر میدان آریوبرزن اکبراباد که باز یکی دیگر از ورودی‌های مهم شهر است. پل چهارم بشار که راه اتصال سروک به خیابان ساحلی است اگر افتتاح و به بهره‌برداری برسد بار ترافیکی را کاهش می‌دهد. با توجه به پیگیری‌های مستمر شهردار در خصوص تامین اعتبار عمرانی از استانداری برای اتمام پروژه ان‌شالله به زودی شاهد افتتاح پروژه خواهیم بود.
جاودانه درباره خیابان‌های دیگر یاسوج گفت: خیابان جمهوری که سالیان سال مشکلات زیادی برای شهروندان عزیز ایجاد کرده از این امر مستثنی نیست و اقداماتی صورت گرفته و با جلساتی با مالکین برگزار شده؛ با برخی مالکین توافقاتی صورت گرفت که ان‌شالله همان‌طور هم که شهردار محترم قول دادند و با مجموعه معاونین خود خصوصا معاون شهرسازی اقداماتی انجام دادند که  این مسیر تا انتهای پل شهید عوض‌زاده بازگشایی خواهد شد.
وی در ادامه گفت: مسیر ۴۵ متری ایت الله ملک حسینی نیز در دستور کار و یک لحظه کار در این مسیر تعطیل نشد. لازم می‌دانم همین‌جا تشکر و‌قدردانی داشته باشم‌خدمت شهروندان عزیزی که در این پروژه ۴۵ متری نهایت همکاری لازم را جهت پیشرفت کار با شهرداری دارند و توافقات را بدون خلل و سنگ‌اندازی با مجموعه شهرداری انجام‌ می‌دهند. ان‌شاالله به‌زودی شاهد افتتاح این پروژه بسیار مهم باشیم و گره ترافیکی و رفت‌وآمدی مردم عزیز در این قسمت از شهر باز شود.
جاودانه افزود: این پروژه هم که تاکنون رشد فیزیکی ۸۰ درصدی داشته است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
جاودانه در پایان گفت: نزدیکبه ۲۰ المان از فرهنگ‌ها و نمادهای مختلف در شهر یاسوج جانمایی و نصب شدند که در سیما و منظر شهری تأثیرگذار و زیبایی خاص خود را به همراه دارند و نظر شهروندان را به خود جلب و رضایت عمومی را به همراه  داشته است .
وی افزود: در پایان لازم می‌دانم از شهردار محترم و کلیه دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر ویژه نمایم،
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این جمله مردم دوست دارند شهرداری درخت حیاط خونه شون رو بتکانند و از این دست جملات خیلی زیبنده نیست
باید نوکر مردم بود
باید خادم بود
شما همون چاله چوله های خیابان ها رو درست کنید
شاخه هایی که قطع شده رو از تو خیابون جمع کنید تا اگه سیل اومد آب نریزه تو خونه های مردم
شما کمتر حرف بزنید کمی عکل کنید
مردم این قدر شریف هستن که خودشون هم بسیج میشن کمک می کنن
نمی دونی چون سنتون قد نمیده ولی بدون این مردم متواضع ترین و بی توقع ترین مردم دنیا هستن
Turkey
بحث بر سن نیست دوست عزیز ایشون مدرک دکترای شهرسازی دارن بحث بر عقل و کار بلد بودنه
Iran, Islamic Republic of
مه یو هم شورایه؟؟
باقری
Iran, Islamic Republic of
مال کدوم روستایی که هنوز نمیشناسی اعضای شورای شهرتو
جواد
Iran, Islamic Republic of
نخودی شورای شهر هستند ، طفلی ایقدر خرج کرد سی شورا😅
مردمی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
اتفاقا تنها کسی که رای پاک داشت وهیچگونه هزینه ای نکرد دکتر جاودانه بود
دوما ایشون مردمی هستن و رای دارد واگه ده بار دیگه ثبت نام کنن جز اعضائ شورا هستن
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
منظورت همون رای تاثیر گذار و رای طلاییه؟
کاکان
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس جاودانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عامو جان آقای جاودانه عزیز با حمایتت از شهردار آخرین دور حضورت در شورای شهره
رضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگر شهردار. نبود هم اینجوری دفاع میکردی ازش؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی عجیبه بخدا، جاودانه بعنوان شخصی که رأی از مردم گرفته مردم رو محکوم می‌کنه که پرتوقع بودین ... بی سابقه است این سطح از پررویی
متاسفم برای خودم که روی مسائل قومی بهت رای دادم
Germany
اگر راست میگویی از مدرکت رونمایی کن تا استعلام گرفته شود
من
Iran, Islamic Republic of
دکترای دانشگاه آزاد در واحد سطح پایین نجف آباد با لیسانس دانشگاه دولتی فرقی نداره
Germany
تنهای دکترای شهرسازی چطوری😀
حسن زاده
United States
درود بر دکتر جاوادنه عزیز مرد متخصص متهعد جوان
محمدطاهر
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین عضو شورای شهر
حسن زاده
United States
درود بر دکتر جاوادنه عزیز مرد متخصص متهعد جوان
Europe
احسن از جناب دکتر جاودانه از بیان وزینشان
Hatami
Japan
زنده باد دکتر عزیز و دوس داشتنی ..الحق والانصاف که که حضرتعالی هم تخصص داری هم مدرکت به کار و شغل شما ارتباط داره
ای کاش سایر اعضا و ؟؟؟؟؟؟؟در فکر شهر قشنگمون بودند
...جنابعالی تحصیل کرده و امروزی هستی و گوشه و محله و کوچه خاصی در نظرت نیست هدف شما عمران و آبادانی شهر یاسوج هست ولی متاسفانه بعضی از همکاران شما مختص یه محله خاص یا طایفه خاص هستند
ب هر جهت آرزوی موفقیت و تندرستی برای حضرتعالی و کارکنان پاکدست دارم🙏🌹
من
Iran, Islamic Republic of
جون خوم تو خود جاودانگی😅
علی یاری
Canada
والا تا الان هیچ کاری برای این شهر انجام نداده اید ن شهردار ونه شورای شهر ....فقط تنها کار مفید شما ها چند متری اسفالت نجف اباد بود که درب چاه هایی فاضلاب طوری هستن که هر ماشین رفت توش باید با جرثقیل بیرون بیایید وگر ن کار مفید تا الان ندیدم ...اگه شما واقعا خادم مردم هستین یه پل جلو امیر کبیر ۸ جاده بشار هست روزی یک ماشین تصادف میکنه یه فکری به حالش بکنید این که پل نیست وووو.....
United States
درود بر شما مرد بزرگ
جهان بین سعدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جاودانه پروژکتور نقد مصلحانه و دلسوزانه در مسیر پیشرفت شهر را به سمت خود شورا برگردانده و این یک حرکت پایه ای و بنیادی در توسعه است
ای کاش حداقل چند نفر از اعضای شورا مثل شما عمل میکردن چون شاهد بازدید های میدانی شما بودم در چندین پروژه و روزهای برفی واقعا جای تشکر و قدردانی داره انشالله که بقیه اعضا شورای هم بجای این حاشیه ها وارد میدان عمل و همکاری با شهردار توانمند بشن و دست از خواسته های شخصی بردارن
ارمغان پور...سیسخت
United States
درودبرجناب دکترجاودانه عزیز😍❤
Kavosi
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر جاوادنه جوان متخصص و پرتلاش.
United Kingdom
غیر ختو تعریف ختو بیت
بعدش ایشا نیخواه درخت داخل حیاط مردم بتکونید حداقل یه کمی و وظیفه که ختو دارید انجام بیت کافی غیر حرف مفت
تامرادی
Ukraine
بخدا اگر شهردار استیفا بده شهر گلستان می‌شود ....مقایسه جاوید شهردار قبلی داشته باش الان داشته باش .....راستی هدایت اکبری چطور باهاتون یکی نشد .....احمدی کیش ک باشهردار بدشده بود ......
Iran, Islamic Republic of
شما از اسم مستعار نمیخواد اظهارنظر کنی
محسن
Seychelles
مایع افتخار ایلی هستی
شهروند
United States
درود بر جناب آقای دکتر جاودانه
ظهراب ارجمند
Netherlands
واقعا تنها شورایی که دیدم به فکر مردمه دکتر جاودانه هستند
من خیلی جاها دیدم که ایشون واقعا از ته دل برای مردم کار کردن در خیابانها و دیگر جاها
کاش شهر یاسوج چند تا آدم درست و حسابی و کار بلد مثل دکتر جاودانه داشت
و در آخر یه تشکر ویژه هم کنیم از دکتر جاودانه دست شما درد نکنه که به فکر شهر و مردم هستید.
سعید
Iran, Islamic Republic of
باعث پیشرفت نکردن این شهر امسال شما هستید .که فقط از روی طایفه گری شهردار انتخاب میکنید کار مثبت شما در این شورا چیست .
شهیم
Iran, Islamic Republic of
مدرک گرفتن تا عمل خیلی حرفه این روزها همه مدرک میگیرن اما کو عمل بنظرم همون جا در جلسات بنشینی و حرف نزنی خیلی سنگین تری
رودرو
Iran, Islamic Republic of
تا فعلأ که رفوزه شده اعضای شورای شهر هستی جناب، حمایت بی دلیل و برهان شما از شهردار ناکارآمد بزرگترین خیانت به مردم شهر یاسوج
من
Iran, Islamic Republic of
دکترا گرفتن از پردیس های دانشگاه آزاد کار دشواری نیست...
این حمایت ها بخاطر وصلتی است
رأی آوردنت رو هم میدونیم چطوره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
این نظرهایی که خود آقای جاودانه در تعریف از خودشون گذاشتند ... وضعیت علمی شما رو همه می دونیم
حاجی
Iran, Islamic Republic of
حمایت شما بعنوان کم کارترین عضو شورا از شهردار بزرگترین جفای ممکن در حق این مردم بود... دستت رو شده برادر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دکترهای دانشگاه آزادی هم خیلی فیس نیاره ، مهم سواده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
باید هم از شهردار تشکر کنی حدود سه ماه کل شهر رو به تابلوهای دندانپزشکی برادر شما اختصاص داده بود ...
امیدوارم کبنا عزیز نظرات رو منعکس کنه
شهروند
United States
خواهشا مزمت برا این شهر در نیارید .مقاله نوشتن بدرد خودتون میخوره
مممم
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز در بند اول این متن ضعیف نوشته اید قران فرموده وظیفه ذاتی شورا، و امرهم شورا بینهم است، لطفا اگر آگاهی کافی ندارید قرآن رو تحریف نکنید قران نگفته وظیفه ذاتی شورا فلانه ، قرآن بصورت عام از مردم خواسته در امورشان با هم مشورت کنند، حضرتعالی کجای آیه قرآن وظیفه ذاتی رو درآوردید؟ مگر شما محدث یا قرآن شناس هستید؟ مثل پیام نوروزیتون که دعای تحویل سال رو اونجوری با اون هم اشتباه خوندید ، خب اگر معلومات ندارید نیازی نیست در مورد بحثی صحبت کنید
م
Iran, Islamic Republic of
سی شهر درآوردی ملا
Iran, Islamic Republic of
همیشه برقرار باشی دایی جان 🌹
Iran, Islamic Republic of
قران گفته در کارها مخصوصا عام المنفعه مشورت کنید
و قطعا وقتی ۷ نفر با هم مشورت می کنن و ۴ نفر مخالف شهرداره باید سه نفر دیگه بپذیرند و به نظرات دیگران احترام بذارن و دنبال رانت نباشند
چون شش ساله که این اقا عملکردی نداشته
و شما سه نفر خودتون را جزء منفورترین افراد قرار ندید
ناشناس
Canada
بدون شک دکتر جاودانه یکی از چهرهای مردمی و فعال اعضای شورا هستن ، دوستانی که نقد میکنند از وضعیت شورا و شهرداری چی میدونن، بارها از نزدیک کارشکنی بعضی از اعضای شورا را دیدم فقط منفعت طلبی و …
احمد
Iran, Islamic Republic of
جناب دانش آموخته دکترای سهرسازی
تو این شهر یک خیابان آباد نیست
وضعیت شهر افتضاحه
سیدکمال دادگریاسوج
United States
باسلام تقاضاداریم جناب استاندارمحترم به شهردارمحترم مردمی اجازه بدهدحداقل ماهی یک باردرصداسیمایانمازجمعه بامردم صحبت کندشهردارزحمت کش
حاج مهدی
Iran, Islamic Republic of
/// به دلیل رفتار تمامیت خواه از چشم همه افتاده ، توی شورا هم بنده خدا فقط میشینه نگاه می‌کنه الآنم اومده از شهرداری حمایت می‌کنه که خودش هم می‌دونه باید بره حمایت می‌کنه
دست بردار
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1