کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا در گفت‌وگو با ایمان جاودانه_عضو شورای شهر یاسوج_ گزارش می‌دهد؛

گلایه جاودانه از بعضی از اعضای شورا

11 بهمن 1401 ساعت 22:25

ایمان جاودانه_  عضو شورای شهر یاسوج و دانش‌آموخته دکتری شهرسازی_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: همان‌طور که در قرآن آمده وظیفه ذاتی شورا و امرهم شورا بینهم است. ما هفت نفر عضو شورا اگر آبرویی داریم است از وجود مردم است. مردم ولی‌‌نعمت ما هستند ما نماینده مردمیم و مطالبه‌گر به حق قانونی مردم.


ایمان جاودانه_  عضو شورای شهر یاسوج و دانش‌آموخته دکتری شهرسازی_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: همان‌طور که در قرآن آمده وظیفه ذاتی شورا و امرهم شورا بینهم است. ما هفت نفر عضو شورا اگر آبرویی داریم است از وجود مردم است. مردم ولی‌‌نعمت ما هستند ما نماینده مردمیم و مطالبه‌گر به حق قانونی مردم.

وقتی شورا شکل گرفت؛ ما هفت عضو کنار هم نشستیم و همه صحبتمان این بود که مردم در بدترین شرایط بیماری کرونا جان را در کف دست گذاشتند و  آمدند به ما رأی دادند پس این دوره شورا شورای مردمی، تعاملی و اتحادی باشد. متاسفانه شورا وارد چالش و تنش شد و همان رویه شورای سابق تکرار شد.  آسیب این روند و تنش و اختلاف درون شورایی را فقط مردم می‌بینند. اعضای شورای دوره‌های قبل آنطور که باید و شاید با هم تعامل نداشتند و انتظار داشتیم در این دوره اعضای شورا تنش‌ها را کنار بگذارند؛ اما همان روند را پیش گرفتند.
در جلسه قبلی به من اجازه صحبت ندادند اگر به حق بخواهیم بحران برف18سانتی در یاسوج را در نظر بگیریم در ۱۰ سال اخیر بارش برف با این حجم بی سابقه بود. درخت‌های یاسوج اکثراً درخت‌های تزیینی هستند مجموعه سازمان فضای سبز و سیمای شهری از اواخر مهرماه شروع به هرس درختان کرد. اعتراض عده‌ای شروع شد که الان وقت هرس درختان نیست و کاری کردند که دست نگه داشتند و با بارش برف همان‌هایی که می‌گفتند الان وقت هرس نیست همان‌ها می‌گفتند مگر شهرداری خواب بود چرا درخاتن را هرس نکرد.
مردم انتظار دارند درخت حیاط منزل‌شان را هم شهرداری بتکاند هرچند دوستان گفتند بعضی از اعضای شورا برای عوام فریبی با درختان شکسته عکس سلفی گرفتند؛ اما وظیفه خود دانستم در زمان بارش برف سوار ماشین برف‌روب شدم که تشویق و انگیزه‌ای باشد برای مردم. راننده ماشین قسم جلاله خورد که ۲۴ ساعت است نخوابیده است برخی از اعضای شورا هم کمک حال شهرداری بودند و شاهد حضور ایشان بودیم. ساعت ۲ بامداد با حضور شهردار و تعدادی از مدیران برخی سازمان‌ها مناظق مختلف شهر یاسوج از قبیل؛ خیابان ارتش، گلزار شهدا، پارک مهرورزی و... سرکشی کردیم و به نیروهای مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابعه که در آن ساعت شب آماده باش بودند خدا قوت گفتیم.
جاودانه افزود: در ساعات شروع بارش برف مجموعه نیروهای اجرایی آماده باش بودند؛ این بود آنچه که من به عینه دیدم؛ اما برخی از اعضای شورا بی‌آنکه از منزلشان بیرون زده باشند فقط می‌گویند چرا و زحمات نیروها را ندید می‌گیرند.
مجموعه نیروی شهرداری، آتش نشانی، خدمات شهر، پسماند شهرداری نواحی و... همه بودند.  تعداد درختان تزیینی در شهر یاسوج یکی دوتا نیست؛ درست است که درخت‌ها  آسیب دیدند؛ اما آنهایی که آسیب ندیدند باید این سمت کار را نیز دید و از مجموعه دست‌اندرکار تشکر کرد و خدماتشان دیده شود.
ایمان جاودانه این عضو شورا درباره موضوع عوارض آتی گفت: هیچ‌کدام از اعضای شورا در بحث افزایش عوارض سالیانه موافق نیست. قیمت منطقه‌ای از طرف اداره مالیات دارایی مشخص می‌شود قطعاً عوارضات سر به‌فلک می‌کشد. مردم حتی توان اخذ پروانه را ندارند دستورالعمل از سوی وزارت کشور ابلاغ کرد طبق قانون اعمال شود که مشکلی پیش نیاید یک توصیه به دوستان دارم مصوبات ادوار گذشته را مطالعه کنند دوستان اشاره کردند در دور ۴ مصوبه داشتیم در صورتیی که هشت سال پیش مصوب شد حالا دوست ما این نظر را می‌دهد؛ این یعنی شما باید نظارت کنید مصوبه ها چرا انجام نشد؟!
این عضو شورا در ادامه با اشاره به معضل ترافیکی شهر یاسوج تصریح کرد: بحث ترافیک شهری یکی از مهم‌ترین معضلات شهری یاسوج خصوصاً در ساعات تعطیلی مدارس است که می‌طلبد اعضای شورا با طرح برنامه به این موضوع بپردازند و این  موضوعات را نقد و بررسی کنند. دو مورد را به مجموعه شهرداری پیشنهاد دادم،موضوع اول، یا ایجاد تقاطع های غیر هم سطح در این ورودی شهر و یا حداقل ممکن تغییر در شکل هندسی میدان جهاد با پیشنهاد و نظر مهندس مشاور ، با توجه به ورود و خروجی و مسیر اصلی پر تردد شهر که جاده اصفهان سی‌سخت، کاکان، مادوان، روستای مهریان ،بنسنجان و… نیز از این مسیر در تردد هستند باید سریعا فکری به حال این‌ورودی شود. با تغییر شکل هندسی میدان جهاد حداقل بخشی از ترافیک و مسیر تردد باز و در رفت و آمد سهولت ایجاد می‌شود.  این پیشنهاد مورد پیگیری مجموعه شهرداری قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: مورد دیگر میدان آریوبرزن اکبراباد که باز یکی دیگر از ورودی‌های مهم شهر است. پل چهارم بشار که راه اتصال سروک به خیابان ساحلی است اگر افتتاح و به بهره‌برداری برسد بار ترافیکی را کاهش می‌دهد. با توجه به پیگیری‌های مستمر شهردار در خصوص تامین اعتبار عمرانی از استانداری برای اتمام پروژه ان‌شالله به زودی شاهد افتتاح پروژه خواهیم بود.
جاودانه درباره خیابان‌های دیگر یاسوج گفت: خیابان جمهوری که سالیان سال مشکلات زیادی برای شهروندان عزیز ایجاد کرده از این امر مستثنی نیست و اقداماتی صورت گرفته و با جلساتی با مالکین برگزار شده؛ با برخی مالکین توافقاتی صورت گرفت که ان‌شالله همان‌طور هم که شهردار محترم قول دادند و با مجموعه معاونین خود خصوصا معاون شهرسازی اقداماتی انجام دادند که  این مسیر تا انتهای پل شهید عوض‌زاده بازگشایی خواهد شد.
وی در ادامه گفت: مسیر ۴۵ متری ایت الله ملک حسینی نیز در دستور کار و یک لحظه کار در این مسیر تعطیل نشد. لازم می‌دانم همین‌جا تشکر و‌قدردانی داشته باشم‌خدمت شهروندان عزیزی که در این پروژه ۴۵ متری نهایت همکاری لازم را جهت پیشرفت کار با شهرداری دارند و توافقات را بدون خلل و سنگ‌اندازی با مجموعه شهرداری انجام‌ می‌دهند. ان‌شاالله به‌زودی شاهد افتتاح این پروژه بسیار مهم باشیم و گره ترافیکی و رفت‌وآمدی مردم عزیز در این قسمت از شهر باز شود.
جاودانه افزود: این پروژه هم که تاکنون رشد فیزیکی ۸۰ درصدی داشته است و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
جاودانه در پایان گفت: نزدیکبه ۲۰ المان از فرهنگ‌ها و نمادهای مختلف در شهر یاسوج جانمایی و نصب شدند که در سیما و منظر شهری تأثیرگذار و زیبایی خاص خود را به همراه دارند و نظر شهروندان را به خود جلب و رضایت عمومی را به همراه  داشته است .
وی افزود: در پایان لازم می‌دانم از شهردار محترم و کلیه دست‌اندرکاران تقدیر و تشکر ویژه نمایم،


کد مطلب: 457746

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/457746/گلایه-جاودانه-بعضی-اعضای-شورا

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1