تاریخ انتشار
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۵۷۳۴۵
قنادباش:

قطعنامه پارلمان اروپا تحت فشار لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی است / سیاست چماق و هویج اروپایی‌ها

۰
قطعنامه پارلمان اروپا تحت فشار لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی است / سیاست چماق و هویج اروپایی‌ها
کبنا ؛کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بیش از هر چیز خواسته و دیکته صهیونیست‌ها و آمریکا است.
جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با ایرنا درباره تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران گفت: یافتن ریشه‌ها و دلایل این اقدام پارلمان اروپا امر دشواری نیست. اگر نگاهی به اروپا بیندازیم می‌بینیم که اروپای امروز اروپای ضعیفی است که از یک طرف از آمریکایی‌ها دستور می‌گیرد و متاسفانه در فضای تحریم آنچه را که رژیم صهیونیستی از طریق منافقین دیکته کرده را انجام میدهد.
وی افزود: اگر به دهه‌ قبل برگردیم اروپا در یک زمانی اقتدار داشت و در برابر زاده‌خواهی آمریکایی‌ها می‌ایستاد و صهیونیست‌های سرمایه‌داری که مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد می‌کردند را از اروپا بیرون می‌کرد اما امروز دقیقا کاری را انجام می‌دهد که به‌شدت به زیان اروپا است.
سفیر اسبق ایران در لیبی بیان کرد: متهم کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست بودن سبب می‌شود اروپا بیش از این بر صندلی اتهام تروریستی قرار بگیرد و کشورهای بسیاری که در آفریقا، آسیا و قسمت‌های مختلف جهان، ملت‌های مختلفی که اروپا را استعمارگر می‌دانند به صحنه استراتژیک جمهوری اسلامی ایران تبدیل شوند.
قنادباشی ادامه داد: زمانی که پارلمان اروپا سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد حتی در میان آحاد مردم فلسطین، لبنان و کشورهای اسلامی با توجه به ماهیتی که اروپا داشته و با توجه به حمایت‌های علنی از رژیم صهیونیستی، محبوبیت سپاه را در این کشورها بیشتر می‌کند.
این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: دو مساله دیگر در اینجا وجود دارد و آن اینکه اروپا این اواخر خود را در فضای ایران شکست خورده می‌داند و عقده‌های شکست اروپا سبب چنین اقدامی شده است. آنها می‌دانند که در قضیه برافروختن آتش اغتشاشات که دولت‌های اروپایی به شکل آشکار از آن دفاع کرده‌اند، شکست خورده‌ است.
سیاست‌های اروپا در قبال ایران شکست خورده است

قنادباشی گفت: رئیس جمهور فرانسه و مقامات آلمان و انگلیس آشکارا و در دفعات مختلف از اغتشاشات حمایت کردند و اکنون خود را شکست خورده می‌دانند. اروپا و آمریکا همچنین سیاست‌های خود را در قضیه دیگری هم شکست خورده می‌دانند و آن زمانی است که در صدد جلوگیری از فناوری صلح آمیز هسته ای هسته‌ای در ایران بودند. از طرفی برای اروپایی ها سخت است که قدرت دفاعی و نظامی ایران را در عرصه بین‌المللی مشاهده کنند.
وی افزود: قضیه دیگری که اروپا خود را در آن شکست خورده می‌داند عدم درگیری ایران با طالبان است. تصور آمریکایی‌ها این بود که بعد از اینکه آمریکایی‌ها از افغانستان خارج و طالبان مستقر می‌شوند ایران وارد عرصه درگیری با طالبان می‌شود و توان ایران کاهش پیدا می‌کند اما ایران هوشمندانه وارد عرصه درگیری با طالبان نشد.
سفیر اسبق ایران در لیبی خاطرنشان کرد: قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی خواسته سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان است که به دلیل حرف شنوی از رژیم صهیونیستی این را در دستور کار خود قرار دادند و سعی کردند این قطعنامه را در پارلمان اروپایی به تصویب برسانند و سایر کشورهای اروپایی را در این قضیه شریک وانمود کنند حال آنکه دیگر کشورهای اروپایی در عرصه عمل چنین دیدگاهی ندارند.
قنادباشی گفت: معتقدم این اقدام نوعی سوءاستفاده از پارلمان اروپایی و دستاویز قراردادن آلمان برای پیشبرد مقاصد انگلیس و به‌خصوص فرانسه است. قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی بیش از هر چیز خواسته و دیکته صهیونیست‌هاست که به اروپا القا کرده‌اند لذا دیگر کشورهای اروپایی مخالف این موضوع هستند. کشورهایی که زمانی صهیونیست‌ها را از اروپا بیرون کردند و الان هم در مجمع عمومی سازمان ملل هر ساله در زمان رای‌گیری علیه رژیم صهیونیستی رای می‌دهند لذا خواستار اجرای خواسته‌های رژیم صهیونیستی نیستند.
وی درباره این موضوع که اروپا به‌دنبال بسته شدن پنجره ارتباط با ایران نیست، اظهار کرد: این سیاست چماق و هویج اروپایی‌ها و سودطلبی و فرصت‌طلبی و نقشه و فریب از سوی آنها است که از یک طرف سعی می‌کنند فشارها را افزایش دهند و از طرف دیگر درها را باز می‌گذارند و تصورشان این است که همانند ترامپ از این طریق بتوانند از ایران امتیاز بگیرند.
کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: ترامپ هم از یک طرف فشار حداکثری وارد می‌کرد و از طرف دیگر با فرستادن نخست وزیر ژاپن به ایران به عنوان فرستاده ویژه سیاست چماق و هویج را در پیش می‌گرفت و اکنون اروپایی‌ها هم از ترامپ تقلید می‌کنند. اینکه اروپایی‌ها درهای مذاکره را باز گذاشته‌اند به این معناست که می‌خواهند از طریق فشارهایی مانند قراردادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی برای امتیاز گرفتن در مذاکرات استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1