تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۴۵۷۱۶۴
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت توضیح داد

۶ مصوبه صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور به کجا رسید؟

۰
۶ مصوبه صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در سفر رئیس جمهور به کجا رسید؟
کبنا ؛سفر مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ مصوبه در پی داشت که ۶مصوبه مهم زیرساختی آن سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بود که به گفته مدیرکل این سازمان از سال گذشته تاکنون طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی هستند.
کریم روزبهان اظهار داشت: ۶ طرح مهم شامل پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، صنایع پلیمر گچساران، کارخانه قند یاسوج، کارخانه هربی فارمر (گیاهان دارویی) و بیواتانول باشت جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود.
وی افزود: پتروشیمی گچساران ۹۴ درصد، کارخانه هربی فارمر (گیاهان دارویی) حدود ۹۰ درصد، کارخانه قند یاسوج افزون بر ۸۰ درصد، پتروشیمی دهدشت ۴۳ درصد، صنایع پلیمر گچساران ۳۷ درصد، بیواتانول باشت ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها متناسب با تأمین اعتبار‌های صورت گرفته عمدتاً مطلوب ارزیابی می‌شود.
روزبهان ابراز کرد: میزان کل سرمایه‌گذاری پتروشیمی گچساران (ریالی و ارزی) ۱۰۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۵۹۴ میلیون یورو تسهیلات ارزی است که در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی کشور به منظور افزایش محصولات پتروشیمی و همچنین به عنوان پیشران توسعه صنعتی و اقتصادی استان در حال احداث است.
وی ادامه داد: محصولات تولیدی این کارخانه بعنوان مواد اولیه صنایع پتروشیمی دهدشت و صنایع پلیمر گچساران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت از زمان کلنگ زنی آن در سال ۸۶ به دلایل مختلف روند اجرایی کندی داشته که طی ۲ سال اخیر در دولت سیزدهم روند اجرایی آن شتاب بیشتری گرفته است.
روزبهان افزود: کارخانه راکد قند یاسوج از مهم‌ترین مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ به کهگیلویه و بویراحمد بوده که با برآورد ۳۰۰ میلیارد تومان پس از چندین سال در فرآیند عملیاتی و بازسازی قرار گرفته و‌امید است در سفر دوم ریاست جمهوری بخشی از آن افتتاح شود.
وی عنوان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز تأمین اعتبار برای پروژه‌های مهم استان از جمله فسفات چرام، آهک هیدراته کهگیلویه، تأمین اعتبار مجدد برای بیواتانول باشت صورت خواهد گرفت.
مدیرکل سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تکمیل کارخانه بیواتانول باشت از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد است اما با وجود گذشتن یک سال از سفر هیأت دولت به استان به دلایل مختلف روند اجرایی طرح به کندی در حال انجام است.
روزبهان ادامه داد: ۴۵۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای آن تصویب شده اما اعتبار مورد نیاز آن به دلایل مشخص هنوز تخصیص نیافته است و این طرح در مجموع به هزار میلیارد تومان برای تکمیل نیاز دارد.
با توجه به اینکه در سفر رئیس جمهوربه کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح عمرانی با اعتبار سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان و ۶۶۵ میلیون دلار مصوب شد و همچنین با تلاش مسوولان متمم سفر رئیس جمهور هم به مبلغ سه هزار میلیارد تومان در دست اقدام است روند تزریق اعتبار به طرح‌های عمرانی و اقتصادی در استان بهبود یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1