تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۱
کد مطلب : ۴۵۷۱۲۷
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری باشت خبر داد

تصرف اراضی ملی زیر سایه کشت مرکبات / 140 پرونده برای متخلفان تشکیل شد

۲
۰
تصرف اراضی ملی زیر سایه کشت مرکبات / 140 پرونده برای متخلفان تشکیل شد
کبنا ؛سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: ۱۴۰ پرونده تخلف در زمینه عرصه‌های ملی در این شهرستان از سال گذشته تاکنون تشکیل شده و با متخلفان طبق قانون برخورد قضایی شد.
محراب عبدی، افزود: این پرونده‌ها در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی، قطع درختان، چوب، زغال و ریشه کنی گیاهان دارویی بوده است.
وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از این تخریب‌ها در زمینه تصرف عدوانی اراضی ملی بوده گفت: در این مدت ۱۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان باشت رفع تصرف شد که این مقدار اراضی با صدور احکام قضایی در قالب تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از دست ۱۶ نفر سودجو خارج شد.
عبدی اظهار کرد: غرس نهال کمتر از یکسال بدون نیاز به پرونده‌سازی طبق ماده مذکور با حکم دستگاه قضا قلع و قم و رفع تصرف می‌شود.
وی بیان کرد: دره باشت، چاه تلخ، پشت کوه خان احمد و امام ضامن از مهمترین مناطقی است که زمین‌های ملی در آن‌ها رفع تصرف شده و این متخلفان زمین‌های تصرفی را زیر کشت مرکبات لیمو ترش و پرتقال به تصرف خود درآورده بود.
۱۴۰ پرونده تخلف عرصه‌های ملی در باشت تشکیل شد
عبدی افزود: همچنین طبق ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی ۵۲ هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان در دست افراد سودجو هستند که رای قطعی آن‌ها صادر شده و در بزودی رفع تصرف این اراضی انجام خواهند شد.
وی ادامه داد: اراضی ملی که به منظور انجام کار‌های کشاورزی و یا ساخت و ساز و سازه‌های غیرمجاز تصرف می‌شود، از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
عبدی تصریح کرد: مجوز بیش از ۵۵ مورد‌ایست و بازرسی به منظور جلوگیری از ریشه کنی گیاهان مرتعی و دارویی و جلوگیری از قاچاق محصولات جنگلی ازسوی دادسرای این شهرستان صادر شد.

۱۴۰ پرونده تخلف عرصه‌های ملی در باشت تشکیل شد
وی ادامه داد: در این‌ایست بازرسی‌ها بیش از ۱۰ هزارکیلوگرم هیزم وزغال، ۱۰ درختچه رملیک و ۴۰هزار بوته گیاه خوراکی بن سرخ ازمتخلفین کشف وضبط شد.
عبدی افزود: همچنین با ورود مستقیم دستگاه قضایی و با همکاری نیرو انتظامی ۵۳ کوره تولید زغال در مناطق مختلف این شهرستان امحا شد.
وی با بیان اینکه به دلیل برداشت غیر قانونی و تخریب اراضی ملی ٢ باب کارخانه سنگ شکن در باشت پلمب شد.
عبدی از تلاش و همکاری دادستان، نیرو‌های انتظامی برای برخورد با متخلفان عرصه ملی این شهرستان قدردانی کرد.
به نقل از کارشناسان گسترده بودن جنگل‌ها، کمبود نیرو‌های حفاظتی در کنار وجود بازار سیاه پر رونق زغال و ضعف فرهنگی از عوامل مؤثر در قاچاق چوب است.


به گزارش کبنا و به نقل از ایرنا، شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد. کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است. شهرستان ۲۴ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بیش از ۱۵۰ هکتار اراضی ملی از گچساران تا باشت غیرقانونی تصرف و یا حتی توسط خود منابع طبیعی با رانت واگذار شده از جمله شلال دان و حومه شوش که همگی لیل راه و ممنوع الواگذاری بوده چرا منابع طبیع و امورعشایر اونها را میگیری نمیکنه...
اخ تا قیومت
Iran, Islamic Republic of
خدایی فکری به این پدیده زمین خواری در این استان شود چون کسانی هستن که نمیدونم چطور و با چه مجوزی دارن واقعا منابع را نابود میکنن در صورتی که کسی اصلا جلودار انها نیست.
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1