تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : ۴۵۷۰۷۵
در نشست پیشران طرح‌های اقتصادی مطرح شد؛

کیانی: با قربان صدقه رفتن به توسعه نمی‌رسیم / مردم از ما متنفر شده‌اند / عسکری: برخی‌ در مسیر توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد سنگ‌اندازی می‌کنند / آقای عسکری اصل را ول کرده و به فرع چسپیده‌ای!

۴
۲
کیانی: با قربان صدقه رفتن به توسعه نمی‌رسیم / مردم از ما متنفر شده‌اند / عسکری: برخی‌ در مسیر توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد سنگ‌اندازی می‌کنند / آقای عسکری اصل را ول کرده و به فرع چسپیده‌ای!
کبنا ؛
با وجود اینکه کهگیلویه و بویراحمد صدرنشین تورم در ایران قرار گرفته، در بین سه استانی قرار دارد که کمترین طرح‌های صنعتی در آن انجام شده است. در حالی که چنین طرح‌هایی باعث افزایش اشتغال و در نتیجه کاهش تورم می‌شوند.
در همین خصوص، نشست پیشران طرح‌های اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در سالن استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در این نشست، جبار کیانی _رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد_ گفت: در این مملکت سازمانی به نام مدیریت و برنامه‌ریزی وجود دارد که وظیفه آن طرح و برنامه برای توسعه اقتصادی استان است.
وی در انتقاد به عملکرد دستگاه‌های اقتصادی استان گفت: دستگاه‌های اجرایی یک سند استراتژیک که در خصوص توسعه اقتصادی استان تدوین کرده باشند و بر اساس آن بگویدن چقدر باید اعتبار بدهیم، وجود ندارد. بنابراین به توسعه نمی‌رسیم.
کیانی خطاب به معاون اقتصادی استاندار گفت: با قربان صدقه رفتن به توسعه نمی‌رسیم و شما باید از مدیران برنامه بخواهید و آنها را راستی‌آزمایی کنید.
وی با اشاره به استان یزد به عنوان استانی که به توسعه رسیده است، گفت: ما منابع بسیار زیادی داریم، اما زیرساختی در این استان وجود ندارد؛ نه توابان و نه سازه مهم و نه حتی نمایشگاه بین‌المللی؛ هیچکدام را نداریم.
وی خطاب به احسان عسگری ادامه داد: شما باید شلاق بر گرده ما بزنید. با وجود اینکه بارها گفته‌اید قرار است رئیس جمهور به این استان سفر کند، اما چهار مگاپروژه نتوانسته‌اید تعریف کنید. و ما با این روش نمی‌ توانیم پیش برویم.  
کیانی با بیان اینکه سازمان برنامه باید برنامه استراتژیک داشته باشد، گفت: مگر نباید این سازمان نشان دهد که با بودجه‌ها قرار است چه طرح‌ها و برنامه‌هایی اجرا شوند؟
وی ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ ارتباط سیستماتیکی بین اجزا و عناصر وجود ندارد.
عسکری خطاب به کیانی گفت: شما که خودت متولی بخش صادراتی چه کاری کرده‌ای؟ کیانی در پاسخ گفت: چه کسی به حرف من گوش می‌دهد؟ اما روزی به خدای خودم می‌گویم که من چنین حرف‌هایی را زده‌ام.  
عسکری در ادامه گفت: آقای کیانی صادرات ما نسبت به 10 سال قبل چه تغییری کرده است؟ کیانی در پاسخ گفت: مشکل این است که زیرساخت نداریم.
عسکری ادامه داد: ما زیرساخت نداریم و نمی‌توانیم ظرف شش ماه آنها را فراهم کنیم.
کیانی نیز با بیان اینکه شما باید اینها را بیاورید، اظهار داشت: مردم از ما متنفر شده‌اند.
در ادامه این جلسه، رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش بنیان می‌تواند پیشران باشد که استان در این حوزه نسبت به بقیه کشور عقب افتاده و دلیل آن هم نبود زیرساخت لازم است.
محسن فرزین اظهار داشت: امسال سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است که ۱۰ ماه از آن هم به پایان رسیده است اما ضعف‌هایی پیش روی واحد‌های فناور استان وجود دارد.
وی افزود: در مدت ۶ ماه حدود ۲۱ شرکت دانش بنیان و واحد فناور پذیرش شده و در زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان قرار گرفته‌اند.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد زیادی جوان تحصیلکرده خلاق و با انگیزه بیکار که می‌توانند اشتغال خیلی خوبی هم ایجاد کنند در این شرکت‌ها منتظر فضا و تجهیزات هستند.
فرزین تأکید کرد: بستر و فضا را باید پارک علم و فناوری استان همچون استان‌های دیگر ایجاد کند اما عملاً هیچ چیزی در استان وجود ندارد.
وی ادامه داد: اخیراً یک سایت حدود ۶ هکتاری در دانشگاه پیام نور سرآبتاوه پس از کش و قوس‌های فراوان به پارک علم و فناوری استان واگذار شده است.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توجیهی با مبلغ جزیی (۴۱۸ میلیون تومان) آماده شده که نیاز است سایت جامع علم و فناوری استان راه‌اندازی شود.
فرزین ابراز کرد: زیرساخت‌ها باید آماده شوند و در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرند تا به عنوان پیشران به بحث اقتصاد ورود کنند.
وی اضافه کرد: اساس کار این واحد‌ها صادرات است و پس از بهره‌برداری از این واحد‌ها صادرات رونق می‌گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: چنانچه این سایت راه‌اندازی شود اثر اقتصادی آن بر کل استان به وضوح دیده خواهد شد زیرا این واحد‌های فناور می‌توانند اقتصاد را تکان دهند.
فرزین تصریح کرد: در کهگیلویه مقدمات کار انجام شده و در گچساران کار پیشرفت خیلی خوبی داشته است.
وی گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیانی که در استان وجود دارند، چنانچه برایشان بستر و فضا فراهم شود در حوزه اشتغال و صادرات حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.
به گزارش کبنا، در حال حاضر ۵۲ واحد فناور در مراکز رشد بویراحمد، گچساران و کهگیلویه فعالیت دارند. ۱۶ شرکت در پارک استان، ۱۸ واحد فناور در مرکز رشد جامع شهر یاسوج و ۱۶ واحد فناور در مرکز رشد گچساران مستقر هستند و تاکنون با استقرار ۲ واحد فناور در مرکز رشد کهگیلویه موافقت شده است. واحد‌های فناورانه و شرکت‌های دانش بنیان استان تاکنون حدود ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام اولویت مدیران حوزه اقتصادی استان باشد به گونه‌ای که در سفر پیش روی رئیس جمهور و هیأت دولت در هفته‌های آینده به استان، اتمام همین طرح‌ها به عنوان مصوبات سفر مد نظر باشد.
سید احسان عسکری اظهار داشت: برخی‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد سنگ‌اندازی می‌کنند در حالی که این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور در زمینه اشتغال و بهبود معیشت نیازمند است.
وی افزود: احتمال می‌رود در هفته‌های آینده استان میزبان رئیس جمهور و هیأت دولت باشد بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی برنامه و طرح‌های خود را آماده کنند تا اهداف توسعه‌ای استان با ظرفیت این سفر پوشش داده شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی سریع‌تر استعلامات را پاسخ دهند و مدیران برای ایجاد طرح‌های مهم اقتصادی در حوزه گردشگری، کشاورزی، صنعت، پزشکی و غیره با سرمایه‌گذاران پای کار ارتباط برقرار کنند.
عسکری ادامه داد: مدیران باید خلا‌های قانونی برای اجرای طرح‌ها را احصا و اعلام کنند تا در سطح ملی پیگیری و رفع شوند.
وی ابراز کرد: امتیاز‌ها و مشوق‌هایی که برای جاذب شدن سرمایه‌گذاری در استان لازم است باید ایجاد شوند و در صورت نیاز مشوق‌های جدیدی برای استان در سفر رئیس جمهور درخواست شود.
به گزارش کبنا، کهگیلویه و بویراحمد در اغلب شاخص‌های رشد و توسعه در بین استان‌های آخر کشور قرار دارد. با وجود اینکه مزیت این استان در حوزه کشاورزی است، اما در جذب تسهیلات کشاورزی رتبه 31 کشوری را داریم. گویی معاون اقتصادی استاندار به وظایف خود به خوبی آگاه نیست. عسکری به جای اینکه پیگیر مسائل سطح کلان استان باشد، درگیر مسائل جزئی‌ای است که وظیفه یک کارشناس است. با این رویه، نمی‌توان امیدی به توسعه کهگیلویه و بویراحمد داشت.
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

رسانه
Iran, Islamic Republic of
جناب معاون استاندار..‌‌اگه تونستی/ اجزا کنی بعد به کیانی گیر بده
محمد حسن
Iran, Islamic Republic of
جناب عسکری با فرمول اقتصاد حل نمی شود باید راه کار داشته باشی. اقتصاد دستوری نیست که دستوری بدهید .
کامرانی
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد تابع عرضه و تقاضا هست شما سرمایه گذاران را فراری می دهید. کارپاه ها راکد هستند شما هیچ کاری تا الان باری اقتصاد استان انجام نداده اید . تیم شما ضعیف ترین تیم اقتصاد هست .بیچاره مردم که به شما دل خوش کرده اند.
بابک
Iran, Islamic Republic of
بانک های استان 50 درصد تسهیلات تبصره 18 را جذب نکرده اند شما چه راه کاری داشته اید . این خیانت هست که نتوان اعتبارات را جذب کنید. تسهیلات مشاغل کوچک هم هدر رفته و هیچ ئگونه اشتغالی ایجاد نشده است.
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
1