تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۴۵۶۸۴۱
کبنانیوز وضعیت جایگاه‌های سوخت گاز کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کرد؛

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد: خطر از بیخ‌گوش بنسنجان گذشت / به سازمان ملی استاندارد و شرکت پخش گفتیم، نبود جایگاه گاز بنسنجان به دیگر جایگاه‌ها فشار می‌آورد / این یک خطر است

۲
۵
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد: خطر از بیخ‌گوش بنسنجان گذشت /  به سازمان ملی استاندارد و شرکت پخش گفتیم، نبود جایگاه گاز بنسنجان به دیگر جایگاه‌ها فشار می‌آورد / این یک خطر است
کبنا ؛این روزها؛ اگر قصد سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت گاز داشته باشی، باید زمان زیادی معطل بمانی. وقتی با برخی از رانندگان و صاحبان خودروها صحبت می‌کردم، به‌شدت از صف‌های طولانی جایگاه سوخت گلایه‌مند بودند و خواستار رفع این مشکل از سوی مسوولان شدند. آنها می‌گفتند؛ مدیران باید توانایی مدیریت داشته باشند و اجازه ندهند به هر دلیلی مردم به‌سختی و رنج بیفتند. آتش سوزی جایگاه سوخت گاز بنسنجان به عنوان بزرگترین جایگاه شهر سبب شده تا سایر پمپ گازهای مرکز کهگیلویه و بویراحمد شلوغ شوند و فشار زیادی را هم تحمل کنند. در این رابطه با بهمن رحمتی_ مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد_ گفت‌وگویی کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
بهمن رحمتی_مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد_ درباره پمپ گاز بنسنجان و دیگر پمپ‌گازهای استان، می‌گوید: جایگاه پمپ گاز بنسجان بزرگ‌ترین جایگاه شهر یاسوج بود و در واقع پرظرفیت‌ترین جایگاه در شهر یاسوج بود. بیشتر مردم از همین جایگاه استفاده می‌کردند. حالا که جایگاه پمپ گاز بنسجان از رده خارج شده مردم به دیگر جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و بی‌نظمی‌ها و شلوغ‌هایی نیز ایجاد می‌شود.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در دوسه سال اخیر با فشارهایی که از جانب ما ایجاد می‌شد همه جایگاه‌های سوخت استان استانداردسازی شدند. استاندارد گواهی یک‌ساله است که هر سال باید تحت نظر سازمان ملی استاندارد تأیید و تمدید شود. البته این را باید گفت که برخی قطعات مستهلک شده‌ و تجهیزات، خارجی است و ما در تحریم هستیم. همه این مسائل باهم باعث استفاده از قطعات بی‌کیفیت می‌شود.

وی افزود: در جایگاه سوخت «گاز» بنسنجان فشار گاز به قطعات باعث حرارت بسیار و آتش‌سوزی قطعه در مخزن شد. این مخازن دارای شیر اطمینان استانداردسازی شده‌اند. شیرهای اطمینان قبل از استانداردسازی فلزی بودند؛ اما سازمان ملی استاندارد جایگاه‌های سوخت را ملزم به استفاده از شیرهای اطمینان پلاستیکی کرد. حُسن شیر پلاستیکی در این حادثه خودش را نشان داد. به این شکل که شیرهای اطمینان پلاستیکی در مخزن ذوب شدند و گاز درون مخازن تخلیه شد که اگر فلزی بود تخلیه نمی‌شد و باعث انفجار آن مخازن می‌شد. اگر مخازن بنسنجان با هم منفجر می‌شد کل منطقه بنسنجان دچار خطر جدی می‌شد.
رحمتی در ادامه گفت: بر اساس این اصول استاندارد سازی، اگر استاندارد سازی انجام نمی‌شد، وضعیت بدتری داشتیم ولی این استانداردسازی در واقع یک پیشگیری بود که جلوی یک خطر بسیار بزرگ را گرفت و همین مسئله باعث شد تلفاتی جز مسائل مالی در این جایگاه  نداشته باشیم.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی جایگاه سوخت گاز بنسنجان، اظهار داشت: به سازمان ملی استاندارد و شرکت پخش اعلام کردیم، نبود این جایگاه در یاسوج به دیگر جایگاه‌ها فشار می‌آورد و این مسئله را به عنوان یک خطر هم به سازمان ملی استاندارد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور اعلام کردیم و باید هرچه سریع‌تر این جایگاه تجهیز شود؛ زیرا ممکن است فشاری که روی دیگر جایگاه‌ها هست و پاسخ‌گوی نیاز شهر نیست به دیگر جایگاه‌ها آسیب بزند.
وی خاطرنشان کرد: 29 جایگاه سی ان جی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالند26 تا از این جایگاه‌ها  تاییدیه استاندارد مجدد گرفتند. مابقی نیز در حال گرفتن تأییدیه استاندارد هستند. در حال حاضر مشکلی جز فشار بر جایگاه‌های سوخت نداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خطرناک ترین از این شرکت پخش فراورده های نفتی هست که در مرکز شهر واقع شده و هر لحظه تمکان انفجار هست . متاسفانه کسی پاسخگو نیست
به پاس قدر دانی
Iran, Islamic Republic of
در میان این همه مشغله ها و مشکلات و... یک لحظه فکر کنیم خدای نکرده اگه این بمبها منفجر میشد و استاندارد از قبل پیش بینی و کنترل و بازرسی نکرده بود الان چه اتفاق هولناکی می افتاد تشکر میکنیم از نیروهای فعال و خدوم استاندارد استان و مدیر کل همیشه پر تلاش این اداره کل خدا حفظتون کنه
دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است

عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل در امور نظارت بر دادسراها و ضابطین سراسر کشور می‌گوید ...
بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

«بایدن به دنبال مذاکره با تهران است اما بدون برجام»؛ این جمله از سوی یکی از رسانه‌های ...
آمریکا به دنبال برجام پلاس

آمریکا به دنبال برجام پلاس

اگر برجامی وجود نداشته باشد از نظر غربی‌ها به منزله دستیابی به سلاح اتمی است و آمریکایی‌ها ...
1