تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۵۶۸۴۰
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان خبر داد؛

طرح واکسیناسیون دام سنگین در کهگیلویه و بویراحمد علیه یک بیماری خطرناک

۰
طرح واکسیناسیون دام سنگین در کهگیلویه و بویراحمد علیه یک بیماری خطرناک
کبنا ؛رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: پیش بینی می شود 20 هزار راس دام سنگین استان بر علیه لمپی اسکین ایمن سازی شوند.
به گزارش کبنا، دکتر کرم چهارلنگ، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیماری لمپی اسکین، نوعی بیماری نوپدید ویروسی بسیار عفونی در گاوها با ضررهای اقتصادی نظیر هزینه درمان بالا، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و کاهش کیفیت پوست است که بخش عمده آن بوسیله حشرات گزنده منتقل می شود.
وی مهمترین راه پیشگیری از این بیماری را مایه کوبی دام های حساس با استفاده از واکسن های اختصاصی دانست و افزود: در همین راستا طرح مایه کوبی رایگان علیه بیماری لمپی اسکین به همت بخش دولتی دامپزشکی در جمعیت دام سنگین روستایی عملیاتی و آغاز شده است.
چهارلنگ ادامه داد :  پیش بینی می شود تا ابتدای بهمن ماه سالجاری  در اجرای این طرح قریب به 20 هزار راس گاو و گوساله  علیه این بیماری ایمن سازی شود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان در بخش دیگری از گزارش خود گفت : کار واکسیناسیون تب برفکی در مناطق پرخطر و کانون های آلوده بیماری در سنوات گذشته ، مناطق اطراف  حفاظت شده حیات وحش بصورت کامل به پایان رسیده است و از ابتدای بهمن ماه به مدت 45 روز کاری فاز زمستانه آن در استان آغاز خواهد شد.
چهارلنگ به لکه گیری واکسیناسیون آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیز اشاره کرد و گفت : در بحث واکسیناسیون آبله میزان 83 درصد و در موضوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک 86 درصد پیشرفت کاری وجود داشته که ان شاء اله تا پایان سالجاری ، میزان پیش بینی واکسیناسیون این دو بیماری در استان محقق خواهد شد.
وی در پایان  از تمامی دامداران و روستاییان استان خواست با تیم های مایه کوبی همکاری کرده و زمینه شیوع و بروز بیماری های دامی  در بین دامهای خود را به حداقل برسانند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

فراز و فرود آیت‌الله

فراز و فرود آیت‌الله

هاشمی نه فقط در مقطع پایان جنگ با دشمن خارجی که در زمان بروز جنگ داخلی هم در نقش یک سیاستمدار ...
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
1