تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب : ۴۵۶۶۶۷
در خطبه های نمازجمعه ۱۶ دیماه چیتاب مطرح شد

سید فرج الله پژمان: مردم به قضیه خطرناک رقابت تجمل گرائی مراسمات ختم تا چله، در کبگیان ورود کنند.

دارا و ندار در تصمیم گیری خانمهای محترمه جهت برگزاری مراسمات شدیداََ گلایمندند.
۱
۱
سید فرج الله پژمان: مردم به قضیه خطرناک رقابت تجمل گرائی مراسمات ختم تا چله، در کبگیان ورود کنند.
کبنا ؛به گزارش "کبنا" از چیتاب حجت الاسلام سید فـرج الله پژمان امام جمعه بخشِ کبگیان در خطبه های نمازجمعه ۱۶دیماه ۱۴۰۱چیتاب ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به خصیصه های انسان بخیل و موضوع عمل صالح در دنیا و تاثیراتشان در آخرت گفت: انسان بخیل که درکمک به مناسک دین و مذهب و همنوع خود تنگدستی می کند، در آخرت باید مانند اغنیا از آنچه خداوند به او عطا کرده پاسخگو باشد.
وی با اشاره به انجام یا ترک عمل صالح از سوی انسان در دنیا نیز افزود: بعضی از مردم با تن پروری ضعف ایمان و گرفتار شدن در دام نفس و شیطان سعادت عمل صالح را ازدست میدهند.
این خطیب جمعه تصریح کرد: برخی از مردم محض للریاء صرفا جهت دیده شدن در مقام عمل صالح با خودنمائی در صفوف عبادت و ...حاضر میشوند که در این زمینه باید مراقب بود، زیرا عمل صالحی که با "حُسنِ فعلی" نیت رضای خدا نباشد ظاهرش تر تمیز و باطنی گندیده دارد و در روز قیامت با باطنش محشور میشود و عمل آن فرد در قیامت بلوکه میشود.
سید فرج الله پژمان ضمن تسلیت فرارسیدن وفات حضرت ام البنین "س" از خودگذشتگی، وفاداری، ادب، ولایت دوستی و ولایت پذیری، شجاعت و شهامت، صبوری، احساس مسئولیت در برابر دین خدا، علم و دانایی و پاسداشت نهضت عاشورا را از خصایص آن بانوی بزرگوار برشمرد و گفت: بانوی شجاعی که با تمام وجودش همه فرزندانش را فدای مکتب علوی وحسینی کرد و تا زمان حیاتش لحظه ای خم به ابرو نیاورد و مصداق بارز تمامیت یک مادر برای فرزندان فاطمه و مکتب علوی بود.
امام جمعه کبگیان با اشاره به ۱۷ دی سالروز اجراءِ طـرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان افزود: وقتی رابرت مُرداک یهودی با راه‌اندازی امپراتوری رسانه‌ای اعلام می‌کند که تمام هدف جنگ فرهنگی، از تأثیر انداختن نقش مادر در جامعه است، باید بدانیم که دشمن جبهه و هدف خود را مشخص کرده و تمام تلاشش رامعطوف تحقق این موضوع به کار برده‌است.
خطیب جمعه کبگیان تصریح کرد: وقتی موضع دشمن اینگونه اعلام می‌شود، مؤمنان نمی‌توانند در اهداف دشمنان با موضوع حجاب به آسانی عبور کنند. وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، عده‌ای که حجاب آنها ناقص است و یا ضعیف الحجاب هستند این افراد از دایره انقلاب خارج نیستند و اینگونه نیست که اگر کسی حجاب آن ضعیف بود از این چرخه خارج باشد گرچه کار اشتباهی است، اما حساب این گروه با کسانیکه به قصد دهن‌کجی به خون پاک شهدا کشف حجاب می‌کنند متفاوت است.
حجت الاسلام پژمان با اذعان به اینکه در تاریخ بشری انسان همیشه از با ارزشترین چیز بیشتر حفاظت می کند خاطرنشان کرد: در مسئله کشف حجاب نیز عقل به پوشش حکم می کند و عده ای در سایه تشدید برنامه ریزی و حمایت شدید غول امپراطوری رسانه ای غرب در کشف حجاب بر این باورند که بجای کشف ــ منع حجاب ــ بگویند و با پیشگامی در طرفداری جبهه غرب بدنبال خارج کردن حجاب از حدود شرعی بنام القاء حجاب اجباری به مردم هستند.
امام جمعه کبگیان درواکنش به محکوم کردن اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی علیه مقام معظم رهبری عنوان کرد: از نشریه فرانسه ای که در سابقه پلیدش اهانت به ساحت نورانی قرآن کریم و پیامبر اکرم "ص" را در کارنامه خود دارد معلوم است که با این اقدامش نشان از کینه شدید ضد ولائی اسلامی دارد.
وی افزود: مخالفین نظام جمهوری اسلامی خاصه حامیان حوزه قلم فرسائی ضد ولایت هر وقت برنامه هایشان با شکست روبرو میشود به اصل توهین می کنند. سیِّد فرج الله پژمان خطاب به دولت فرانسه و سر دبیر هتاک نشریهٔ موهن به مقام معظم رهبری افزود: در کشوری که با نیرنگ و خُـدعِه از آزادی بیان و حقوق بشر دم میزند و در فضاهای متعدد مجازی و مجامع عمومی علناََ از اغتشاش گران جهت آمدن به خیابان و کوچه ها حمایت می کند بیشتر از این هم انتظار نمیرود اما بدانند و دینی که صاحبش خداست و انقلابی که حق است نه با توهین نه با اغتشاش، و نه باتحریم و هتک حرمت از دست نخواهد رفت و با ظهور منجی روزی در دنیا در لوای یک حکومت هیمنه پوشالی کفر و ظلم و ستم را در هم خواهد شکست و آنروز دیر نخواهدبود. امام جمعه کبگیان در پایان خطبه های نمازجمعه با ابراز نگرانی از نهادینه شدن مسئله ناخوشایند درون بخشی فرهنگ برگزاری مراسمات مجلل در آرامستانها نیز گفت: سفر به دیار باقی راهی است که همه بشر باید آن را طی کنند و بدون شک تنها سفری است که به ره توشه مادی نیاز نخواهد داشت، اما گویا این سفر برای بازماندگان اهمیت متفاوتی دارد تا جایی که بازماندگان از حواشی این سفر برای همراه کردن فاتحه و دعا برای میت، برای خود به دنبال کسب آبروهای کذایی و پیروزی در مسابقه‌های تجمل و اشرافی گری هستند.
وی با اشاره به اینکه این مسابقه به قدری زننده و متفاوت شده که شاهد دستخوش تغییرات در رسوم و آئین‌های مذهبی خوبی که برای میت برگزار می‌شد هستیم.
پژمان مزین کردن قبور با سنگهای چند ده میلیونی، تجمیع و پخش بسته بندیهای اغذیه و میوه های رنگارنگ در بازار چشم و همچشمی را تنها گوشه‌ای از مراسم پر زرق و برقی برشمرد که هیچ نفعی برای اموات نخواهد داشت اما گویا موجب کسب آبروی بازماندگان شده است.
حجت الاسلام پژمان خاطرنشان کرد: بدون شک با گذر از هزینه‌های اسراف گونه و فاجعه بار مراسمات ختم چله و سالگردها، محتوا و کیفیت دینی این برنامه‌ها نیز این روزها دستخوش تغییراتی شده که رنگ و بوی خوبی ندارد و از خانواده های محترم خاصه خانمها که شکایت زیادی دنبالشان مخابره میشود خواهشمندیم از این تصمیمات امتناع ورزند.
امام جمعه کبگیان با اذعان به اینکه بازار شلوغ چشم و هم چشمی به مرگ سنت‌ها و آئین‌های مذهبی تبدیل شده ضمن دعوت از مردم در تصمصم گیری جهت براندازی این فرهنگ خطرناک و نادرست عنوان کرد: آیین‌هایی که خیرات و حسنات را با میت همراه می‌کرد تا در دنیایی که جز اعمال خیر و نیکو توشه دیگری نیست، عزیزانمان دستان تهی نداشته باشند اکنون در تصمیم گیری خاصه "خـانمهـا " به یک رقابت خطرناک وونابرابر در بین دارا و نـدار تبدیل شده که روزانه با تماسها و مراجعات مکرر مردمان این بخش در گلایه های ملتمسانه جهت برچیدن این فرهنگ ملهک خطرناک مواجه هستیم وی تنها راه برون رفت از این معضل خطرناک را پیشگامی خانواده ها با جدیت در تعامل تصمیم گیری آنان در اجرای سنتهای حسنه قدیمی برشمرد.


٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭
خبرنگار: اسماعیل رسامـ٫.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردمین
Iran, Islamic Republic of
بگو چه نداری؟؟
سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1