تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۵۶۶۶۲
گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد؛

درخواست نظارت بر بازار تا انتقاد از درخت‌کاری در باشت

۰
درخواست نظارت بر بازار تا انتقاد از درخت‌کاری در باشت
کبنا ؛تکریم مادران و همشران شهداء، تلاش غرب برای حذف حجاب در کشور‌های مسلمان، حضور با شکوه مردم در مراسم شهید سلیمانی و ضرورت ساماندهی وسایل گرمایشی و سرمایشی مصلی نماز جمعه دوگنبدان از مهمترین گزیده‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بود.
به گزارش کبنا، امام جمعه دوگنبدان در خطبه‌های عباسی سیاسی این شهر با اشاره به مشکلات مصلی نماز جمعه گفت: به رغم اینکه چندین سال است که پیگیر رفع مشکلات سیستم گرمایشی و سرمایشی این مکان هستیم، اما مسئولان فقط وعده می‌دهند، ولی تاکنون به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند.
حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه سقف مصلی نماز جمعه این شهر در ایام بارندگی چکه می‌کند، افزود: بروید و مصلی سایر نقاط استان را ببینید که چگونه مردم با آسایش و با خیال راحت در نماز جمعه شرکت می‌کنند
وی همچنین به وفات حضرت‌ام البنین اشاره کرد و ادامه داد: حضرت‌ام البنین دارای چهار فرزند پسر بود که همه آن‌ها در کربلا و در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند و به همین علت وفات آن حضرت را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کردند.
استکبار به دنبال حذف حجاب در کشور‌های مسلمان است
امام جمعه موقت شهر لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اینکه، یکی از دغدغه‌های مهم رهبر انقلاب، پیری جمعیت در سال‌های آینده عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، همه مسئولان موظف هستند در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام سید محمد لطیف تقوی به اجرای قانون حذف حجاب در روز ۱۷دی سال ۱۳۱۴ توسط رضا خان اشاره کرد و افزود: استکبار جهانی با طرح موضوع کشف حجاب، فرهنگ ریشه دار ملت‌های اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده‌اند.
وی یکی از مناسبت‌های بزرگ و تعیین‌کننده در تاریخ انقلاب اسلامی ایران را قیام ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ مردم قم بر ضد رژیم پهلوی عنوان کرد و ادامه داد: حادثه‌ی ۱۹ دی قم سرآغاز سلسله حوادثی بود که سیزده ماه ادامه یافت تا در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.
ضرورت تکریم مادران و همسران شهداء
امام جمعه پاتاوه درخطبه سیاسی خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت سالروز وفات حضرت‌ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهداء اشاره کرد وگفت: به برکت شهداء، ‌ام البنین‌های انقلابی بسیاری داریم.
حجت الاسلام سیادت به توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان در سال ۱۳۱۴ شمسی، افزود: حجاب ضرورت شریعت و واجب شرعی است.
حضور با شکوه مردم در مراسم شهید سلیمانی نشان از دل سپردن آن‌ها به ایثار و شهادت است
امام جمعه مارگون در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهر به اسوه و الگو بودن پیامبر (ص) گفت: کسانی که با معیار و عملکرد پیغمبر مخالفت کردند یا فتنه، هر ج و مرج ایجاد می‌کردند به عذاب الهی در قیامت گرفتار شدند.
حجت الاسلام خواجه پور بر اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: نباید فراموش کنیم که دو امر فوق می‌توانند در پیشبرد امورات دینی و معنوی و حتی اقتصادی ما اثر داشته باشند.
وی حضور باشکوه مردم در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را نشان از دل سپردن آنان و به ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: مردم ما در این مراسم نشان دادند که هیچ گاه حاضر به ترک میدان مقاومت نیستند و آنچه را که مقام معظم رهبری برای اداره کشور صلاح بدانند از آن اطاعت و پیروی و از آن حمایت و حضانت خواهند کرد.
انتقاد جامعه باشت از نحوه درختکاری در باشت
امام جمعه باشت از عملکرد و وریه شرکت گاز این شهرستان در یک موضوع انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام‌امید گنجه‌ای در خطبه اول نماز جمعه امروز با اشاره به روایتی در باب تشبیه دنیا به سوق و بازار گفت: مؤمن گاهی به‌مرحله‌ای می‌رسد که در راه اسلام و برای خشنودی خدا جان فدا می‌کند، که بسیار پسندیده بوده و منزلت آن در قرآن ذکر شده است؛ اما گاهی به‌مرتبه‌ای از فهم می‌رسد که در راه اسلام و برای پسند خداوند، فدایی تقدیم می‌کند و عظمت حضرت ابراهیم خلیل علیه السلام نیز در همین فدایی دادن است. اینجاست که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر پای مادر شهید که در راه اسلام فدایی داده بوسه می‌زند.
گنجه‌ای افزود: با رفتن شهید، اگر ارزش حیات‌بخش شهادت همچنان باقی است، فقط به‌برکت حیات شهدایی شهیدپروان(مادران و همسران شهدا) است. شهادت مفهومی است که بسیاری بجای اُنس گرفتن با حقیقت آن و زیست شهیدانه، در مفهوم شهید باقی مانده‌اند.
وی گفت: در حقیقت هر کدام از این دو شهید(شهدا و شهیدپروران)، متکفل تحقق دو مؤلفه اصلی حیات راه حق و اسلام ناب شده‌اند. «اشک» و «خون» دو مؤلفه حیات‌بخش مکتب تشیع است.
این خطیب جمعه افزود: راز محبوبیت این دو قطره، در عمق اثربخشی آن‌ها در تحقق هدف خلقت انسان و آرمان‌های الهی است. در حقیقت اگر اشک ما که نماد اوج تعهد و دغدغه‌ی ما برای آرمان‌های الهی است، به‌جا جاری نشود، تاوان آن، خون دادن خواهد بود.
وی در خطبه دوم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بانوان فراز‌هایی از این دیدار را شرح و توضیح داد.
گنجه‌ای افزود: امروز روز شهادت حضرت‌ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهداست و مادران شهدایی که در جمع ماهستند بر روی چشم ما مردم جا دارند و از این مادران طلب شفاعت داریم.
امام جمعه باشت با انتقاد از عملکرد شرکت گاز بخاطر کنده کاری‌ها و ر‌ها کردن آن‌ها و ایجاد مشکلاتی برای مردم خواست مدیرعامل شرکت گاز پاسخگوی بی‌توجهی شرکت گاز باشت باشد و اینکه چرا به ایمنی هیچ توجهی نمی‌شود و چرا بر عملکرد پیمانکاران هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد.
وی اشاره‌ای نیز به درخت‌کاری‌های بی‌فایده هر ساله کرد و گفت: وقتی درختی کاشته می‌شود حتماً باید هراست شود تا دام آن را از بین نبرد و به عکس‌گرفتن و گزارش بسنده نکنند بلکه آن منطقه برای مدتی قرق و محصور شود.
این خطیب جمعه افزود: مدیریت جهاد کشاورزی در طول این سال‌ها رویه غلطی را در پیش گرفته و این باعث هدررفت بیت‌المال می‌شود.
وی اضافه کرد: در گوده‌های پارسال امسال درخت‌کاری صورت گرفت و از سال آینده هیچ مسئولی حق ندارد این کار را تکرار کند بلکه باید جبران صورت گیرد.
امام جمعه باشت با انتقاد از شرکت خدمات‌رسان جهادکشاورزی و منابع طبیعی در این شهر، بیان کرد: سال‌های گذشته هم در این مکان درختکاری انجام شده و با این همه هزینه متأسفانه بی‌نتیجه بود و قرق نشد و یا هم اصلاً سبز نشدندکه حاکی از هدر رفت بیت المال است.
در پایان از مادران و همسران شهدا تجلیل به عمل آمد.
امام جمعه موقت یاسوج خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت بازار شد
 امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از نهاد‌های مسئول خواست نظارت و کنترل بیشتری بر فعالیت بازار داشته باشد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هیچ فروشنده‌ای میل ندارد کالایی که عرضه می‌کند گران شود تا قدرت خرید مشتریان کم شود پس نباید همه هجمه‌ها به سمت بازاریان باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: باید نسبت به مسائل اخلاقی توجه بیشتری داشته باشیم و کار‌های ترویجی را به دیگران ارجاع ندهیم.
حجت‌الاسلام موسوی اعظم ابراز کرد که در شرایط کنونی باید نسل جدید را درک کرد و با زبان خودشان با آن‌ها گفت و گو کرد و با تحکم نمی‌شود با آنان برخورد کرد.
امام جمعه یاسوج با تأکید بر اینکه راه نجات و سعادت پیروی از انبیای خداوند است بیان کرد: در دنیا حاکمیت‌ها بر پایه زور، ظلم و بی‌عدالتی به وجود می‌آید اما در نظام اسلامی بر پایه ولایت و یک امر الهی است.
موسوی اعظم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نعمت‌های پروردگار در دنیا و آخرت بی‌انتهاست و خوش به حال آن‌هایی که بر اساس حلال و حرام از نعمت‌ها استفاده می‌کنند.
وی تأکید کرد: اگر کسی به اعمالی که خداوند فرموده عمل نکند نمی‌تواند دیگران حتی فرزندان خود را وادار به انجام آن‌ها کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1