تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۴۵۶۶۴۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

برای آینده جمعیت کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم

۱
برای آینده جمعیت کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم
کبنا ؛
هشتمین کمیته قرارگاه جوانی جمعیت در راستای سیاستهای کلی جمعیت و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با حضور محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه، دهراب پور مدیرکل بیمه سلامت استان، شهامت معاون درمان دانشگاه و سایر اعضا در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.  
به گزارش کبنا، محمد غلام نژاد اظهار داشت: بحث جوانی جمعیت بحثی بسیار جدی و مهم است و آینده کشور بستگی به جمعیت کشور دارد.  
وی افزود: بحث فرزندآوری، فقط به تشویق و یا مراکز ivf ختم نمی‌شود، شاید این موارد در کوتاه مدت جواب بدهد ولی برای آینده جمعیت باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم.   
غلام نژاد عنوان کرد: عوامل دیگری هم وجود دارد که باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد از جمله بکارگیری سازمان‌های دیگر، اشتغال، سلامت، کنترل مرگ و میرهاو ... .  
در ادامه دهراب پور مدیر کل بیمه سلامت استان اقدامات و خدماتی را که از طرف بیمه سلامت جهت برنامه جوانی جمعیت به گروه هدف ارائه داده شده و ارائه می‌شود، بیان نمودند.  
برای آینده جمعیت باید برنامه‌ریزی بلند مدت داشته باشیم
وی افزود: بیمه سلامت به عنوان بزرگترین بیمه پایه، موظف است در بحث نازایی ورود بیشتری پیدا کند.  
مدیرکل بیمه سلامت گفت: مادران باردار تا دوسال پس از زایمان و کودکان تازه متولد شده تا ۵ سال تحت پوشش رایگان بیمه هستند.
وی همچنین از پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه Ivf به صورت قطعی تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان نازایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود و تا پایان امسال نیز بقیه ۱۰ درصدی که بیماران پرداخت می‌کردند را نیز بیمه سلامت پرداخت خواهد کرد.
دهراب پور عنوان کرد: در زمینه آموزش و شناسایی نازایی و ناباروری بهورزان می‌توانند نقش تأثیرگذاری ایفا کنند و انتظار می‌رود این قشر پرتلاش از ظرفیت خود در این زمینه استفاده نمایند. محمود شهامت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز از راه‌اندازی مرکز ناباروری شهر یاسوج در آینده نزدیک خبرداد و افزود در حال برنامه‌ریزی جهت ایجاد مرکز ناباروری در شهر دهدشت در آینده نیز هستیم.
وی پیشنهاد داد: تسهیلاتی که در زمینه ناباروری اعطا می‌شود چنانچه بر اساس وضعیت مالی و اجتماعی افراد پرداخت شود کارایی بهتری خواهد داشت، به طور مثال به افرادی که تمکن مالی ضعیفتری دارند مبلغ تسهیلات برای ان‌ها بیشتر در نظر گرفته شود.
در ادامه جلسه؛ نمایندگان سایر بیمه‌ها و برخی دیگر از اعضا کمیته، برنامه‌ها و اقدامات خود را در زمینه فرزند‌آوری و جوانی جمعیت تشریح و تصمیمات لازم را اتخاذ نمودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1