تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۵۶۶۱۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

طرح جامع آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان یاسوج تدوین شود

۰
طرح جامع آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان یاسوج تدوین شود
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تدوین طرح جامع آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان استان و لزوم خوابگاه متاهلی تاکید کرد.
به گزارش «کبنا» از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست با مسئولان دانشگاه فرهنگیان خواستار احداث خوابگاه متاهلی برای دانشجویان این دانشگاه شد و گفت: علاقه‌مند به ازدواج دانشجویان و تشکیل خانواده آنها هستیم لذا دانشگاه فرهنگیان در صورتی که سایتی در اختیار دارد اعلام کند تا تسهیلات ساخت خوابگاه متاهلی برای احداث هر تعداد واحد که بخواهند اعطا کنیم و دانشجویان بدون دغدغه به تحصیل بپردازند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در مرکز استان با مشکل تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن مواجه هستیم، افزود: در استان فضایی که در اختیار دانشگاه قرار دهیم وجود ندارد.
وی عنوان کرد: موضوع کمبود زمین در شهر یاسوج را در دیدار استانداران با رئیس جمهور مطرح کردم که استان مرکز استان همه منابع ملی است که آقای رئیسی هم بر حفظ و نگهداری جنگل‌ها برای نسل‌های آینده تاکید کردند.
استاندار با بیان اینکه برخی از مشکلات این دانشگاه را از طریق رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور پیگیری می‌کنیم، افزود: طرح جامع آموزشی و رفاهی دانشگاه فرهنگیان تدوین و افق این دانشگاه برای سال‌های آینده مشخص شود تا آنچه وظیفه استان است را کمک کنیم و مواردی که نیاز به پیگیری در سطح کشور بوده را انجام دهیم.
احمدزاده بر حمایت از جامعه دانشگاهی تاکید کرد و در خصوص کمبود فضای آموزشی این دانشگاه و لزوم تهاتر املاک دانشگاه فرهنگیان با ساختمان منطقه سرآبتاوه دانشگاه آزاد گفت: در این زمینه با رئیس دانشگاه آزاد کشور صحبت می‌کنم تا با این موضوع موافقت کند.
وی خاطرنشان کرد: مجوز دانشگاه صنعتی در استان را از دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی گرفتیم و دانشگاه صنعتی نیز در استان راه‌ندازی می‌شود.
احمدزاده عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن سفر دور دوم دولت به استان کهگیلویه وبویراحمد خواسته‌های این دانشگاه برای طرح در سفر دولت احصاء شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان هم در این نشست با اشاره به مشکل فضای آموزشی این دانشگاه گفت: در صورتی که ساختمان دانشگاه آزاد در منطقه سرآبتاوه در اختیار دانشگاه قرار گیرد برخی از مشکلات رفع می‌شود.
سلیمان حسینی‌نیک عدم توازن میان جذب دانشجو و بازنشستگان دانشگاه را از دیگر مشکلات دانست و عنوان کرد: پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان کم است و حتی فردی که در آزمون رتبه ۸۰۰ را کسب کرده بود به دلیل همین عدم توازن نتوانست در دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
1