تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۴۵۶۱۱۵
کبنا گزارش می‌دهد

پرده برداری سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد از یک آمار خلاف و غیرواقعی اشتغال / آقای عسکری چشم‌‍تان روشن!

۱۸
۱
پرده برداری سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد از یک آمار خلاف و غیرواقعی اشتغال / آقای عسکری چشم‌‍تان روشن!
کبنا ؛گویا ثبت آمار خلاف و غیرواقعی در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط برخی از ادارات یک بدعت شده است. نواب دانشی_ معاون سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد_ در نشست شورای اشتغال که روز گذشته به ریاست احسان عسکری معاون اقتصادی برگزار شد، پرده از یکی از این آمارهای غیرواقعی برداشت و گفت: یکی از ادارات آماری ثبت کرده بود که  1200 شغل ایجاد کرده اما وقتی بررسی کردیم میزان اشتغال واقعی ایجاد شده فقط ۱۳ مورد بود لذا دستگاه‌ها آمار خلاف و غیرواقعی ثبت نکنند.
به گزارش کبنا، سید احسان عسکری_ معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد_ در نشست شورای اشتغال که روز شنبه (3 آذرماه 1401) در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با گلایه از مدیران! اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان به ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد اقدام کنند و کندی ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال جبران شود.
 عسکری در ادامه از ثبت نشدن آمار اشتغال برخی دستگاه‌ها در سامانه رصد ناراضی بود و اظهار داشت: ثبت دقیق امار اشتغال علاوه بر تأثیر در ارزش‌یابی به افزایش و دریافت سهم تسهیلات در استان منجر می‌شود.
وی تصریح کرد: در عمل و واقعیت می‌دانی اشتغال در استان ایجاد شده است ولی به واسطه برخی مشکلات، اطلاعات در سامانه رصد ثبت نشده است و مسئولان برخی دستگاه‌های مربوطه باید سریعاً این موضوع را لحاظ کنند.
عسکری تأکید کرد: تحلیل وضعیت موجود اشتغال در استان باید به صورت دقیق اعلام شود تا تصمیم‌گیری کارگروه اشتغال و راه کار‌های بهتر و گره گشایی از کار اشتغال مورد توجه قرار گیرد.
معاون حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: باید ظرفیت بخش‌های اقتصادی و روستا‌های مختلف و دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمت‌رسان را در اشتغال آفرینی شناسایی کرد و بر اساس آن و منابع موجود، همراه با امکانات روستایی یک مدل نو به اجرا در آورد.
عسکری با اشاره به فعال شدن شرکت‌های پیمانکاری و طرح‌های جهش مسکن حوزه راه و شهرسازی سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اشتغال ایجاد شده در این خصوص گفت: ضعیف‌ترین آمار ثبت اطلاعات سامانه رصد مربوط به راه و شهرسازی است این دستگاه علی‌رغم فعال شدن پروژه‌ها تنها ۱۱ درصد اشتغال را ثبت کرده است.
عسکری بیان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی با وجود اشتغال ایجاد شده اما آمار خوبی در سامانه رصد ثبت نکرده‌اند که در صورت تداوم موضوع اعلام خواهند شد.
وی گفت: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد در سامانه رصد قابل قبول نیست و رتبه بیست و هشتم کشور هستیم و این یعنی در استان هیچ کاری صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت آموزش و پرورش سهمیه اشتغال ۱٠٠ نفر داشت اما برای ۲٠٠ نفر شغل ایجاد کرده است. سه ماه قبل گفتیم این آمار را وارد سامانه رصد کنید اما این کار را نکردند تا عملکرد آموزش و پرورش در سامانه رصد صفر باشد.
عسکری با اشاره به فعال شدن شرکت‌های پیمانکاری و طرح‌های جهش تولید در سایر شهر‌های استان گفت: علی رغم اشتغال ایجاد شده در این حوزه ضعیف‌ترین عملکرد مربوط به راه و شهرسازی است و تنها ۱۱ درصد اشتغال ثبت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عملکرد نوسازی مدارس و بنیاد شهید در ثبت اطلاعات قابل قبول نیست اما دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان عملکرد خوبی داشتند.
عسکری در ادامه گفت: عملکرد دستگاه‌ها در ثبت اطلاعات میزان تولید قابل قبول نیست و جلسه‌ای در زمینه ثبت اطلاعات در سامانه ISIC و همچنین ثبت اطلاعات اشتغال در سامانه رصد برای مدیران و معاونین تشکیل شود.
به گفته وی، عملکرد دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی خوب است و آمار اشتغال دستگاه را در سامانه رصد ثبت کردند.
عسکری همچنین عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی در ثبت اطلاعات مربوط به میزان تولید را قابل قبول ندانست و عنوان کرد: پیرامون ثبت اطلاعات اشتغال دستگاه‌ها و همچنین ثبت میزان تولید دستگاه‌ها در سامانه مربوطه، آموزش‌های لازم ارائه شود.
علی شهابی‌نسب دبیر شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد هم عنوان کرد: سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان است که سهم دستگاه‌ها و بانک‌ها از این میزان اعتبار مشخص خواهد شد.
در ادامه این جلسه نواب دانشی_ معاون سازمان بازرسی کهگیلویه و بویراحمد_ با طرح یک سؤال از مدیران انتقاد کرد و گفت: مهمتر از اشتغال و اقتصاد چه چیزی است که مدیران بی‌تفاوت و بی‌خیال هستند؟
وی عنوان کرد: سال تمام شده اما موضوع اشتغال هنوز برای آقایان مدیر جانیفتاده است.
دانشی برای مدیران کم کار در این حوزه هم خط و نشان کشید و گفت: شنبه آینده نامه‌ای برای مدیران ارسال می‌کنیم تا با حضور در سازمان بازرسی در خصوص اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ و سامانه رصد پاسخ گو باشند، در غیر اینصورت پرونده ترک فعل برای مدیران تشکیل می‌شود.
معاون سازمان بازرسی در ادامه با بیان اینکه آمار واقعی اشتغال در سامانه رصد ثبت شود، گفت: دستگاهی آماری ثبت کرده بود که یک هزار و ۲٠٠ شغل ایجاد کرده اما وقتی بررسی کردیم میزان اشتغال واقعی ایجاد شده فقط ۱۳ مورد بود لذا دستگاه‌ها آمار خلاف و غیرواقعی ثبت نکنند.
دانشی بیان کرد: کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد اما آمار اشتغال دستگاه‌ها صفر و یک درصد است که قابل قبول نیست.
در ادامه قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد گفت: کمیته امداد در تعهد اشتغال سال جاری ۵ هزار و ۶٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرده که دو هزار و ۶٠۲ مورد در سامانه رصد ثبت شده است.
وی با اشاره به تخصیص ۴۱٠ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۶ به کمیته امداد گفت: ۱۱٠ میلیارد تومان این اعتبار معادل ۴۲ درصد جذب شده است.
مبشری خواستار همکاری بانک با کمیته امداد برای ایجاد اشتغال شد و گفت: کمتر از سه ماه دیگر سال به پایان می‌رسد. برای سایر تعهدات ایجاد اشتغال کمیته امداد به بانک‌ها نامه می‌زنیم اما می‌گویند منابع نیست که در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
صحبت‌های دانشگاهی در دانشگاه مطرح شود، در حوزه کاری رویه متفاوت است

احسان عسکری به عنوان معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد متولی رصد و بررسی سامانه رصد (اشتغال) است و او الان باید پاسخ بدهد، آیا نظارت بر دستگاه‌ها دارد و یا هنوز درگیر اقتصاد لیبرال و سوسیالیس است. به نقل از فارس؛ امام جمعه دهدشت در مراسم افتتاح شرکت تعاونی تولیدی یوتاب در روستای طولیان خطاب به سید سید احسان عسکری معاون اقتصادی استاندار که یکی از سخنرانان این آیین بود که از اتمسفر صحبت می‌کرد، گفت: بحث‌های تخصصی دانشگاهی باید در دانشگاه مطرح شود، در حوزه کاری رویه متفاوت است.
امام جمعه دهدشت خطاب به عسکری با بیان این که شما مسئول اقتصادی این استان هستید، اظهار داشت: شما باید امید‌بخشی ایجاد کنید، صحبت‌های شما علاوه بر اینکه خوشحال کننده نبود، اگر کسان دیگری دنبال اشتغال بودند پشیمان شدند. ما باید این را سرلوحه کار خود قرار دهیم، شما باید مدل اقتصادی برای مردم بیان کنید. چرا امروز زیر ۶ ماه یک مجوز به مردم داده نمی‌شود!؟
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در ادامه خطاب به معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: وقتی می‌گوییم متولی این شرکت ۲۰ نفر را مشغول به کار کرد می‌دانید یعنی چه؟ یعنی ۲۰ نفر خانم دیگر صبح‌ها ساعت ۵ صبح برای گوجه‌چینی به لیشتر و بهبهان نمی‌روند و غروب در سرمای سوزان پشت نیسان در حال برگشت به خانه‌شان باشند، علی‌القاعده مسئولان این ساعت تو جاده نیستند اگر هم باشند سوار ماشین‌های سوزکی‌شان هستند.
وی اظهار داشت: فضای اشتغال را در استان ایجاد کنیم و ضمن حمایت، کارها را به دیگران محول نکنیم، اگر چندین چرخ خیاطی در اختیار بانوان قرار دهید اون خانم ساعت ۳ نصف شب خانه‌اش را برای گوجی‌چینی در لیشتر بهبهان ترک نمی‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

شغل
Iran, Islamic Republic of
آقای عسکری خدایی استعفا بده و برگرد دانشگاه برای تدریس اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
اصلا اشتغال چ ربطی به وسازمان بازرسی دارد؟
United States
استاندار ضعیف ضعیف
معاونین استاندار هم هم ضعیف وندانم کار
مدیران هم ضعیف وندانم کار
همگی دنبال دادن آمار های کذب
همگی دنبال گفتار درمانی
همگی دچار روزمرگی
نماینده هم بدتر از اینها
Iran, Islamic Republic of
جناب داتشی معاون بازرسی شما که از اشتعال صحبت می کنید نمی دانید که خودتان و همکارانتان هم مانع اشتغال و هم مانع پیشرفت استان هستید و به کوچکترین موضوع اناقال یک کارمند از یک شهرستان به شهرستان دیگر کل استان و ادارات را تکان دادین
امیر
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که بنده سراغ دارم اکثر ادارات آقای دانشی از بستگان خود را در تمامی ادارات بخصوص بنیاد مسکن گماشته است، یعنی این رو نیز جز امارتان نیز ارائه دهید شاید آمار اشتغال بالا رفت. 😏
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
خدایی این حرف دیگه به دانشی نمی چسبه. بذارین همین یکی که می دونیم پاکه کارش رو بکنه. فقط یه کم سفت و سخته
Iran, Islamic Republic of
حالا مشخص شد چرا گزارشاتی که بر علیه بنیاد مسکن به بازرسی داده شده بدون جواب مونده
Iran, Islamic Republic of
دانشی به پاک دستی مشهوره، هر چی بگین این یکی وصله نمی چسبه
Iran, Islamic Republic of
ببخشید لطفاً یکی از ادارات رو محبت بفرمایید که ماهم بدونبم
بدون سند ومدرک حرف زدن که نمیشه
یه چند نفر دارن درست کار انجام میدن که شما ها هم سعی در شایعه هستین که اصلا درست نیست
Iran, Islamic Republic of
لابد پیشرفت و اشتغال عسکری همان پیشرفتی است که ابراهیم رئیسی مرتب تکرار می کند .ایجاد اشتغال .مهار تورم .و هزاران پیشرفتی که مردم نمی بینند
United Arab Emirates
ریسی؟؟؟؟؟
آقای عسکری سلام
خوبی برادر؟
بنظرم مال اینکار نیستی - معاونت اقتصادی استانداری
Iran, Islamic Republic of
شما حالتون خوبه؟ یه کاربلد داریم اونم ایشون. یک اقتصاد دان باسواد ونخبه هستن ایشون
جوان بی کار
Iran, Islamic Republic of
سلام اشتغال که یک رویا هست
عسکری ضعیف
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخاب استاندار ضعیف معاونین ضعیف هست
آقای عسکری رو تمام معونین و مدیر کل هارو سفید کرده
Iran, Islamic Republic of
قبل از استاندار وزیر و قبل تر از اون رئیس جمهور ناکارآمد هستند
کامیار
Iran, Islamic Republic of
استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از بی در و پیکرترین استانهای کشور است.در تمام زمینه ها.به خصوص مدیریتی.این استان به صورت باند و طایفه ای و فامیل بازی اداره میشود.تمام بودجه ها در این استان بین مدیران مختلف ادارای تقسیم میشود و اکثر مدیران و روسای حال حاضر هرکدام به شیوه ای مختلف در حال چاپیدن منابع بانکی به نفع خود هستند.
روزگار
Iran, Islamic Republic of
اقای عسکری یک نخبه است وچون امثال شما در اوج بی سوادی
وادعا هستین تاب و توان دیدن ندارین
خب البته مشکل از ریشه است
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1