تاریخ انتشار
شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۴۵۶۰۷۳
کبنا گزارش می دهد؛

دیدار مدیران کل دامپزشکی و مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

۰
دیدار مدیران کل دامپزشکی و مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
کبنا ؛
اکثریت وظایف دامپزشکی حاکمیتی بوده و برای دامداران این خدمات بصورت کاملاً رایگان انجام میشود.
به گزارش کبنا، در این نشست که روز شنبه (سوم دی‌ماه 1401 ) صورت گرفت سید مختار رجائی فر، مدیرکل دامپزشکی استان در معیت معاون توسعه و رئیس اداره طرح و برنامه با حضور در محل دفتر مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه وبویراحمد با وی دیدار و گفتگو کردند.
مدیرکل دامپزشکی استان ضمن تقدیر و تشکر از حضور هیأت محترم حسابرسی مستقر در اداره کل دامپزشکی، دیوان محاسبات را دستگاه نظارتی قوی و مهم ارزیابی کرد و گفت: دیوان محاسبات مشاور و راهنمای امین برای همه دستگاه‌های اجرایی بوده و است.
رجائی فر اظهار داشت: دامپزشکی استان دستگاهی کاملاً" حاکمیتی بوده که تنها بخش دارو درمان آن به بخش خصوصی برون سپاری شده است ولیکن نظارت‌های دامپزشکی بر این بخش بصورت مدون در حال اجراست.
وی گفت: اکثریت وظایف دامپزشکی حاکمیتی است و برای دامداران انجام این نوع خدمات، بصورت کاملاً رایگان انجام می‌شود و در صورتی که تعامل، همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی و همکار با دامپزشکی مهیا نشود قطعاً صنعت دامپروری دچار خسران شده و خسارات اقتصادی فراوانی به قشر دامدار و به تبع، بهداشت عمومی جامعه متضرر خواهد شد.
رجائی فر کمبود نیروی انسانی متخصص و خدماتی، کمبود اعتبار و عدم شناخت و آگاهی مردم و برخی از مسئولین از وظایف دامپزشکی را سه چالش مهم فرا روی دامپزشکی عنوان کرد و گفت: متأسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته طی سنوات گذشته و اقدامات ترویجی، هنوز برخی از مردم و مسئولین کار دامپزشکی را در واکسیناسیون دام خلاصه می‌کنند در صورتی که گستردگی حوزه فعالیت‌های دامپزشکی بیش از اینهاست.

در ادامه دیدار، اسماعیل کیهان، مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه وبویراحمد نیز ضمن تقدیر از کادر زحمتکس و بی ادعای دامپزشکی، نیرو‌های انسانی را سرمایه‌های کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به ماهیت کاری دیوان محاسبات که دستگاهی تخصصی در حوزه نظارتی است و نظارت نباید در هیج بعدی تعطیل شود، بنابراین سیاست نظارت بر دستگاه‌های اجرایی به هیچ عنوان مچ‌گیری نبوده و صرفاً اجرای دقیق قوانین و مقررات بوده و هست.
مدیرکل دیوان محاسبات در ادامه افزود: هرجایی که نظارت خوب باشد توسعه نیز ایجاد خواهد شد و این به شرطی است که مخل کار دستگاه‌های دیگر نشود و در مسیر قانونی قدم بر داریم.
وی فعالیت‌های دامپزشکی در خصوص نظارت بر بهداشت و امنیت غذایی که با سلامت جامعه و مردم ارتباط دارد را در استان مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیار مایلم تا از نزدیک با فعالیت‌های شما عزیزان در فارم‌های پرورش آبزیان و دامداری‌ها آشنا شوم.
در پایان این نشست مقرر گردید بازدیدمشترک از بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری و همچنین مجتمع کشاورزی و دامپروری در منطقه ده شیخ بخش پاتاوه شهرستان دنا طی هفته جاری بعمل آید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1