تاریخ انتشار
شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۴۵۶۰۴۵
هشدار «معتمدی‌پور» با توجه به موج بارشی اخیر؛

کشاورزان و تولیدکنندگان توصیه‌های کارشناسان را جدی بگیرند

۰
کشاورزان و تولیدکنندگان توصیه‌های کارشناسان را جدی بگیرند
کبنا ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ورود یک سامانه قوی بارشی به استان خبر داد و از کشاورزان و تولیدکنندگان خواست تا با رعایت نکات فنی و ایمنی، جلوی خسارت به واحدهای تولیدی را بگیرند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور، در جمع خبرنگاران با اشاره به موج بارشی اخیر اظهار کرد: اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی در آماده‌باش است و هشدارهای لازم به کشاورزان داده شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: بارش برف وباران برای روز شنبه سوم دی ۱۴۰۱ در شمال و غرب کشور  پیش‌بینی شده و کانون بارش‌ها در حوزه زاگرس مرکزی خواهد بود.
معتمدی‌پور با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی و ستاد بحران کشور، کانون بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر است، ادامه داد: اگرچه همه کشاورزان در همه نقاط استان باید هوشیار باشند اما در شهرستان مارگون خطر سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها بیشتر است.
وی گفت: در این مدت احتمال قطعی برق و کاهش شدید دما وجود دارد و از این حیث، گلخانه‌داران، مرغداران و طرح‌های پرورش ماهی، باید نسبت به ذخیره‌سازی سوخت و تامین برق اضطراری و اقداماتی که برای کاهش خسارات به استخرهای پرورش ماهی لازم است، اقدام کنند.
معتمدی‌پور افزود: همچنین لازم است که دامداران عشایری دام‌های خود را سریعا به مناطق گرمسیری منتقل کنند. متولی ارشد بخش کشاورزی با تاکید بر توجه به توصیه‌های کارشناسان تصریح کرد: زنبورداران نیز با توجه به کاهش شدید دما و امکان تلفات کلنی‌های زنبور عسل در مناطق سردسیری لازم است نسبت به کوچ زنبورستان خود به مناطق گرمسیری اقدام کنند.
وی گفت: تجربه بحران‌ها و حوادث گذشته نشان داده که واحدهای تولیدی که نکات ایمنی و توصیه‌های علمی و کارشناسی را رعایت کردند، آسیبی در حوادث قهری ندیدند و لذا انتظار می‌رود همه تولیدکنندگان و کشاورزان قبل از وقوع هر حادثه‌ای به فکر باشند و به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
1