تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۴۵۵۸۷۸
پنجمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

اولین دستور کار پنجمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد روی زمین ماند / چرا جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان باید با حضور استاندار برگزار شود؟

۲
۰
اولین دستور کار پنجمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد روی زمین ماند / چرا جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان باید با حضور استاندار برگزار شود؟
کبنا ؛
پنجمین جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی در سالن شماره یک استانداری این استان به ریاست احسان عسکری_ معاون امور اقتصادی استانداری_ برگزار شد که اولین دستور کار جلسه روی زمین ماند و اجرایی نشد.
به گزارش کبنا، در این نشست که در روز دوشنبه (28 آذرماه 1401) برگزار شد، رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستور کار اول جلسه گفت: در مدت اخیر ۱۷ شرکت به مجموعه پارک علم و فناوری اضافه شده، همچنین بیش از ۲۳ شرکت در مرحله ارزیابی و پذیرش است و به زودی بخش زیادی از آن‌ها پذیرش می‌شوند. ‌
محسن فرزین گفت: همه این شرکت‌ها با این دیدگاه درخواست عضویت پارک را می‌دهند که علاوه بر تسهیلات، برای جا و مکان کار از خدمات پارک استفاده کنند تا بتوانند با اشتغال و کارآفرینی شعار سال را محقق سازند.
دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان استان گفت: بر اساس ماده 6 ایین نامه هیئت دولت درخصوص شعار سال، وزارت راه و شهرسازی موظف است اراضی مازاد خود را در اختیار پارک علم و فناوری بگذارد.
فرزین افزود: با وجود این تصویب نامه، اداره راه و شهرسازی موظف شده این واگذاری را انجام دهد.
فرزین گفت: براساس ماده ۳۶ همین آیین‌نامه آموزش و پرورش موظف است با همکاری پارک علم و فناوری پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی را تبدیل به مرکز رشد کند.
فرزین اظهار کرد: بر اساس همین ماده می‌توانیم کانون شکوفایی و خلاقیت نوجوان را در یاسوج و شعبه‌های این مرکز را در شهرستان‌های پرجمعیت ایجاد کنیم.
وی گفت: بر اساس ماده ۳ همین آیین‌نامه نیز وزارت جهاد کشاورزی موظف است مرکز رشد تخصصی منابع طبیعی و دهکده فناوری و نواوری را راه‌اندازی کند.
فرزین خاطرنشان کرد: از 10 دهکده فناوری و نوآوری ۷ دهکده در سطح کشور ایجاد شده، این ماده در استان ما نیز عملیاتی شده و تا حدودی آن را پیش برده‌ایم و در فرصت پیش رو هشتمین دهکده فناوری و نوآوری کشور در استان را ایجاد خواهیم کرد.

احسان عسگری_ معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ نیز در این جلسه گفت: از محل اعتبارات ستاد اقتصاد دانش بنیان برای ایجاد فعالیت فناوران دانش بنیان، ۷ میلیارد تومان برای شهرک‌های صنعتی و ۸ میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.
عسگری اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی استان در طرح‌های دولت بخصوص در شهرستان بویراحمد با مشکل زمین مواجه است، با این وجود باید از طریق اداره منابع طبیعی ببینیم چه زمین و اراضی وجود دارد که در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد.
عسگری در خصوص ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور استان گفت: خیلی از افراد برای درخواست تسهیلات مراجعه کرده و با پیگیری تسهیلات دریافت می‌کنند ولی شرکت‌های دانش بنیان و فناور از این نظر با مشکل مواجه هستند و باید پیگیری بیشتری کنند تا کارشان به سرانجام برسد.
عسگری در پاسخ به مدیرعامل یکی از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری در خصوص آشنابازی‌ها در ارائه تسهیلات گفت: اگر 200 میلیون بدون حساب و قانون به شرکتی داده شده برای من بیاورید و معرفی کنید.
عسگری در میانه جلسه در خصوص وقت تذکر داد و ساعت جلسه تا نهایتاً تا 12 ظهر اعلام کرد.
به گزارش کبنا، یکی از حواشی جلسه عدم حضور مسوولان از جمله مدیرکل اداره راه و شهرسازی و مدیرکل آموزش و پرورش بود که در میانه جلسه کارشناسان این ادارات حضور پیدا کردند. به نظر می‌رسد این جلسه بدون حضور استاندار هیچ رسمیتی ندارد، هیچ مصوباتی به مرحله اجرا نمی‌رسد و معاون اقتصادی استاندار نیز باید این جلسات را پُر اهمیت بداند و نباید رفع تکلیفی از کنار این موضوع مهم یعنی اقتصاد دانش بنیان که مدنظر مقام معظم رهبری است، عبور کرد.
جلسه قبل ستاد اقتصاد دانش بنیان نیز که قرار بود با حضور استاندار برگزار شود، به دلیل مشغله کاری وی لغو شد، در همان جلسه‌ای که لغو شد حضور مدیران کل، رئیس سازمان برنامه و بودجه، روسای دانشگاه‌ها و جنب و جوش آن‌ها مشهود بود که متأسفانه لغو شد. ولی در جلسه چهارم ستاد اقتصاد دانش بنیان نیز که با حضور معاون اقتصادی استاندار برگزار شد روال به همین صورت بود، به نظر می‌آید مدیران هیچ حسابی از مدیر جلسه نمی‌برند و مدیر جلسه نیز اهمیتی به عدم حضور و دیر آمدن مدیران ندارد و همین می‌شود که حتی همان مصوبات معمولی روی کاغذ هم نوشته نمی‌شوند و اولین دستور کار جلسه در خصوص واگذاری زمین که معضل همیشگی پارک علم و فناوری استان است همچنان بی نتیجه مانده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

عسکر
Iran, Islamic Republic of
حرف میزند به خدا هزارتومان خروجی ندتشته
پارک
Iran, Islamic Republic of
شما خودت به خاطر اینکه خورزوی نماینده بودی انتخاب شدی بعد انتظار فناوری و اشتغال داری!!! اشتغال و فناوری در یک‌محیط عادل و درست و حسابی و در پی یک‌گزینش منطقی بوجود می آید نه با مصاحبه های پی درپی و جلساتی که پول چای آنها هم درنمیاد
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1