تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب : ۴۵۵۸۴۴
در نشست شورای استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

آسانسورهای خطرناک کهگیلویه و بویراحمد / زمین‌های بازی شهرداری‌های استان استاندارد نیست / استفاده بی‌رویه از سموم در محصولات کشاورزی

۱
آسانسورهای خطرناک کهگیلویه و بویراحمد / زمین‌های بازی شهرداری‌های استان استاندارد نیست
کبنا ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استانداردسازی آسانسور‌های دستگاه‌های دولتی این استان مورد توجه جدی قرار گیرد.
«سید احسان عسکری» روز (یکشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱) در نشست شورای استاندارد کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پارک بزرگ آبی شهر یاسوج با تمام استاندارد‌ها خبر داد و گفت: شهربازی که شهرداری‌ها متولی آن هستند باید استانداردسازی شوند چرا که با جان مردم سر و کار دارد.
وی با بیان اینکه استاندارد موضوع مهمی است اما مغفول مانده اظهار داشت: استاندارد استفاده از کود و سموم در محصولات کشاورزی استان رعایت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار دعوت از شهرداران همه شهر‌های استان شد و خاطرنشان کرد: گلایه‌هایی در خصوص استانداردسازی نکردن آسانسور‌های شخصی که شهرداری‌ها متولی هستند وجود دارد که در نشست آینده از همه شهرداران دعوت شود.
عسکری تصریح کرد: سازمان صمت برای بازرسی از شرکت‌های آسانسور افرادی و شرکت‌هایی را معرفی کند.
استاندارد نبودن۸۰ زمین بازی شهرداری‌ها
همچنین «بهمن رحمتی»، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد بر استانداردسازی تجهیزات شهربازی‌ها تأکید کرد و گفت: از مهر ماه گذشته تا آذرماه امسال طی بازدید صورت گرفته از ۱۵۹ مورد تجهیزات شهربازی مربوط به بخش خصوصی مشکل ۱۳۵ رفع شد و ۳۴ مورد همچنان دارای مشکل فنی است. البته ۱۴ مورد که استاندارد نبودند، پلمب شدند.
وی با اشاره به مشکل زمین‌های بازی شهرداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ۸۰ مورد بازرسی از زمین‌های بازی شهرداری‌های استان یک مورد هم استاندارد نیست. که تاکنون بصورت کتبی اخطار داده‌ایم و از این به بعد در صورت استاندارد‌سازی نکردن تجهیزات از طریق دستگاه قضایی پیگیری و اقدام خواهیم کرد.
رحمتی با تأکید بر رعایت استانداردسازی آسانسور‌ها اظهار داشت: در ساختمان‌های شخصی صدور پایان کار منوط به تأییدیه آسانسور توسط اداره‌کل استاندارد است که شهرداری یاسوج در این زمینه همکاری خوبی دارد اما طی این چهار سال شهرداری دوگنبدان یک مورد برای تأییدیه به استاندارد معرفی نکرد.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در آبان ماه گذشته برای استاندارد‌سازی آسانسور ۵۲ اداره در استان و شهرستان‌ها تذکر دادیم و مهلت یک ماهه تعیین کردیم و بعد از گذشت این مدت نسبت به پلمب آن‌هایی که استاندارد نیستند اقدام کردیم که آسانسور ساختمان بحران استانداری یکی از آنهاست که مدت دو ماه پلمب شد.
کم فروشی ۱۰ واحد تولیدی
رحمتی عنوان کرد: ۲۰ ساختمان پزشکان در استان شناسایی شد که آسانسور غیراستاندارد داشتند که ۱۰ مورد استاندارد شد و برای استانداردسازی بقیه آسانسور‌ها اقدام خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: تاکنون چهار پنج محصول کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد پروانه استاندارد حد مجاز آلایندگی دریافت کرده‌اند.
مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود استاندارد به موضوع کم فروشی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد از دو ماه پیش این مووضع شروع شده و تاکنون ۱۸ محصول واحد‌های تولیدی استان و عرضه شده با بازار استان از سایر استان‌ها را بررسی کردیم که ۱۰ مورد کم فروشی داشتند و تذکر کتبی لازم به واحد‌های استان داده شد و واحد‌های سایر استان‌ها نیز به سازمان استاندارد ارجاع شدند که پس از یک هفته تا ۱۰ روز درصورتی که اصلاح و رفع نشود جرائم سنگینی برای متخلفان در این زمینه اعمال خواهد شد.
فوت ۳ نفر در حوادث آسانسور‌ها
همچنین «کریم روزبهان»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه حوادث ناگواری در پی استاندارد نبودن آسانسور طی چند سال اخیر در استان رخ داده است، گفت: استاندارد نبودن آسانسور‌ها طی سه سال اخیر منجر به فوت سه نفر و مصدومیت و زمین گیر شدن افراد زیادی شده است.
محصولات جالیزی بیشترین استفاده غیرمجاز کود و سم را دارند
همچنین «محمدامیری اردکانی»، معاون جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست در رابطه با باقی مانده سموم و کود در محصولات کشاورزی استان گفت: در زمینه استفاده بهینه، استاندارد و مجاز از سموم و کود در محصولات کشاورزی استان مشکل داریم بطوریکه در برخی جا‌ها نیاز به استفاده از سموم و کود نیست اما کشاورزان استفاده می‌کنند که در حال آموزش کشاورزان در این خصوص هستیم.
وی افزود: سعی کردیم در این زمینه سموم سیستماتیک را جایگزین کنیم چراکه این سموم تا سطح میوه نفوذ می‌کنند، سموم شیمیایی را با سموم زیستی جایگزین کردیم، کود‌های معدنی را جایگزین کود‌های شیمیایی کردیم و کنترل بیولوژیک در تولید محصولات کشاورزی انجام می‌دهیم.
امیری اظهارداشت: در برخی موارد به کشاورزان توصیه می‌شود که از سم و کود در تولید محصولات کشاورزی استفاده نکنند اما متأسفانه از سمومی استفاده می‌کنند که امکان خطراتی را در پی دارد.
معاون جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده مجاز از کود و سموم در کشاورزی را می‌توان انجام داد اما برای توده کشاورزان کار سختی است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی تولیدی استان سالم هستند چراکه ۷۰ درصد سطح زیر کشت اراضی زراعی استان بصورت دیم است و مصرف کود و سم در این کشت‌ها کمتر است.
امیری تصریح کرد: جهت کاهش مصرف و استفاده بهینه و استاندارد از کود در محصولات کشاورزی صدور حواله کود را برای کشاورزان الکترونیکی کرده‌ایم.
وی ادامه داد: با پایش انجام شده ۹۳ هزار بهره بردار کشاورزی استان را به ۷۳ هزار بهره بردار رسانده‌ایم و این آمار استان را واقعی کرده‌ایم که می‌تواند در مصرف بهینه کود و سم در کشاورزی استان مؤثر باشد.
معاون جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طرح شناسنامه دار کردن محصولات کشاورزی استان تدوین شده اما تاکنون اجرا نشده است که این طرح نیز می‌تواند در تولید محصولات کشاورزی سالم نقش بسزایی داشته باشد.
امیری با اشاره به پسماند کود و سم در محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: محصولات جالیزی بیشترین استفاده غیرمجاز کود و سم را دارند و از استاندارد لازم و کافی در این رابطه برخوردار نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
1