تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۵۵۶۰۰
کلنگ زنی پل در منطقه بیدانجیر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی؛

مردم بیدانجیر چرام پس از 40 سال از شر «گِرگِر» خلاص می‌شوند

۲
۰
مردم بیدانجیر چرام پس از 40 سال از شر «گِرگِر» خلاص می‌شوند
کبنا ؛
با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان چرام، کلنگ احداث پل بر روی رودخانه مارون در منطقه بیدانجیر چرام به زمین زده شد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی‌زاده در مراسم کلنگ‌زنی پل روستای بید انجیر بر روی رودخانه مارون با اشاره به اینکه توجه به مناطق و روستاهای محروم سیاست نظام و اولویت دولت سیزدهم است، گفت: احداث زیرساخت‌ها در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد همواره مورد تاکید بوده تا زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها فراهم شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه روستایی، آب شرب، مبلمان و خدمات شهری اولویت کاری بخش عمرانی استان است، افزود: در حوزه راه روستایی حرکت جدی در سراسر استان به ویژه روستاها و شهرستان‌های محروم آغاز شده است.
وی بیان کرد: در منطقه بیدانجیر مردم طی دو سه دهه برای عبور از رودخانه از ابتدایی‌ترین وسیله(گرگر) استفاده می‌کردند که عملیات کلنگ‌زنی پل بر روی رودخانه مارون با هزینه ۵۵ میلیارد ریال و قرارداد ۱۲ ماهه آغاز شد.
حاجی‌زاده با بیان اینکه روستای بیدانجیر یکی از مناطق کاملا صعب‌العبور استان و شهرستان چرام است، گفت: بیش از ۴۰۰ نفر در این روستا از گرگر استفاده می‌کنند و برای عبور از رودخانه مارون با سختی مواجه بودند که با توجه به آبگیری سد چمشیر و لزوم جابه‌جایی پل سد، با همکاری شرکت نفت و گاز پل به طول ۶۲ متر، عرض ۶ متر و ۱۴ متر ارتفاع از سطح رودخانه باز و برای نصب به منطقه بیدانجیر انتقال داده شد.
مردم بیدانجیر چرام از شر «گِرگِر» خلاص می‌شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص احداث شمع‌، پایه و ستون پل‌ها گفت: مبلغ ۵۵ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و متمم سفر رئیس جمهور اعتبار گذاشتیم که ۲۰ میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص داده شده است، ضمن اینکه جاده این منطقه بهسازی می‌شود.
حاجی‌زاده با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته برای رفع محرومیت از روستاهای استان گفت: در منطقه موگر روستای شهید طیب مردم هم با چنین مشکلی برای عبور از رودخانه مواجه هستند که پل طریق الطیب با همکاری حوزه نفت و گاز، راهداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شد و ستون و شمع‌های پل در حال انجام است تا پایان سال هم عرشه نصب می‌شود جاده این منطقه به طول ۱۵ کیلومتر جاده بهسازی شد.
وی از تامین اعتبار پل رودسمه خبر داد و در خصوص آخرین وضعیت محور ملی پاتاوه به دهدشت گفت:  این محور پیشرفت ۹۷ درصدی داشته و تا پایان سال به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به اخذ ماده ۲۳ محور اصلی پل بریم-باشت-چرام-دهدشت-قلعه رئیسی- دیشموک به سمت باغملک افزود: برای قطعه اول این محور از قلعه رئیسی به سمت دیشموک ۴۷ میلیار تومان اعتبار اختصاص داده شده است.
حاجی‌زاده عنوان کرد: قطعه دوم این محور از سمت قلعه رئیسی به دیشموک به سمت باغملک اوایل سال آینده به مناقصه می‌رود، ضمن اینکه جاده قلعه رئیسی به طرف امامزاده نورالدین(س) به طول ۷ کیلومتر در حال نهایی شدن است.
مردم بیدانجیر چرام از شر «گِرگِر» خلاص می‌شوند
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بیدانجیر و آبریز محرومترین نقطه جهان هستند.
اوج بی اعدالتی
Iran, Islamic Republic of
روستای های با ۱۰۰ خانوار جمعیت اما مدرسه راهنمایی ندارند
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
1