تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۵۵۳۵۵
در نشست شورای پژوهش و فناوری آموزش و پرورش کهگیلویه مطرح شد؛

فاطمی زاده؛ رسالت ما تربیت دانش آموزان مهارت محور و خلاق است/نیکویی زاده؛ ما در قبال آموزش و فرهنگ سازی آیندگان مسئولیم/جمالی؛ خانه های خلاق در شهرستان تشکیل می شود/شفیعی؛ ایده ها و طرح ها متناسب با زیرساخت ها باشد

۱
جمالی؛ خانه‌های خلاق در شهرستان کهگیلویه تشکیل می‌شود
کبنا ؛اولین نشست هفته پژوهش و فناوری با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان، شهردار، مسئول مرکز رشد و فناوری شهرستان، نماینده فرماندار، معاون دانشگاه آزاد، مسئول پژوهش سرای باقرالعلوم، معاونین و کارشناسان اداری آموزش و پرورش شهرستان در محل اتاق مدیرت برگزار شد.
به گزارش کبنا، فریدون فاطمی زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه_ در این نشست با بیان اینکه به دنبال عملیاتی کار کردن هستیم و دنبال مستند سازی و گزارش دهی نیستم افزود: به دنبال حرکت دوستان و توسعه هستیم و باید این موضوع به زیر مجموعه ها گسترش یابد.
فاطمی زاده با بیان اینکه از رسالت اصلی آموزش و پرورش فاصله گرفتیم گفت: رسالت ما تربیت دانش آموز مهارت محور و خلاق است که باید به تفکر وارد شود.
مدیر آموزش و پرورش با انتقاد از کنکوری فکر کردن و زیر پا گذاشتن موضوعات و دروس مختلف تاکید داشت:کنکور مهمترین عامل زیرپا رفتن موضوعات اصلی در آموزش و پرورش می باشد و رسالت ما پرورش دانش آموزان خلاق و کارآفرین است که بتواند خانواده را مدیریت،محیط زیست را بشناسد و برای جامعه مفید باشد.
علیرضا نکویی زاده _ شهردار دهدشت_ در این نشست از کم کاری در مسائل فرهنگی گلایه مند بود و گفت:ما در قبال آیندگان مسئولیم و باید در بحث آموزش مسائل فرهنگی و تربیتی دانش اموزان به عنوان شهروندان آینده کوشا باشیم.
وی فرهنگ سازی تفکیک و جمع آوری را مهم عنوان کرد و تشریح کرد:متاسفانه شهر دهدشت با توجه به جمعیت جز چند شهر اول در تولیدات زباله در سطح کشور است که با برنامه ریزی،آموزش و فرهنگ سازی می توانیم با تفکیک و جداسازی صحیح و درست زباله ها می توانیم به زیباسازی شهر کمک کنیم.
نیکوی زاده از آمادگی شهرداری برای آگاهی بخشی به شهروندان بیان داشت:برای آگاهی بخشی شهروندان آمادگی داریم از ظرفیت بیلبردها و تابلو های تبلیغاتی استفاده کنیم و کمک کار آموزش و پرورش باشیم.
زکی زاده _ نماینده فرمانداری کهگیلویه_ در این نشست گفت: مبنای پژوهش کاربردی باشد و نتیجه آن در جامعه استفاده شود.
وی نقش مدارس را در آگاهی بخشی پژوهشی موثر دانست و گفت:مدارس به عنوان کانون تربیتی نقش بالایی در یادگیری پژوهش دارد که با بازدید مراکز کارگاه های آموزشی و دیدار رو در رو با کارآفرینان موثر و تأثیرگذارتر خواهد شد.
شهریار جمالی _ مسئول رشد شهرستان کهگیلویه_ با اشاره به شعار سال گفت: ما باید کم کم از فضای پژوهش به سمت عمل حرکت کنیم چرا که بدون پژوهش نمی توانیم وارد عمل شویم.
جمالی ادامه داد:مرکز رشد و فناوری دهدشت یک مرکز علمی و پژوهشی است که وابسته به پارک علم و فناوری و مستقیما زیر نظر وزارت علوم است.
وی با تشریح وظایف پارک علم و فناوری گفت:وظیفه پارک علم و فناوری حمایت از کلیه افراد صاحب ایده است که برای تبدیل ایده های خود به محصول یا خدمت نیاز به حمایت مادی و معنوی دارند.
جمالی با بیان اینکه ایده پردازی محدودیت سنی ندارد گفت: پیشنهاد می کنم که آموزش و پرورش برنامه بلند مدتی برای پژوهش ها برای تبدیل به عمل داشته باشد و در این بازه اقدام به تشکیل شرکت های دانش بنیان و فناور کند.
مسئول مرکز رشد شهرستان تصریح کرد: دیدگاه علمی و فرهنگی برای آگاهی بخشی به دانش آموزان توسط معلمین ایجاد شود و مرکز رشد برای آموزش معلمین و دبیران آمادگی لازم را دارد.
جمالی در پایان از تشکیل خانه های خلاق در سطح شهرستان خبر داد و گفت: مرکز رشد شهرستان با همکاری معاونت علمی رئیس جمهوری خانه های خلاق را راه اندازی می کند که این خانه های خلاق وابسته به سازمان‌های مردم‌نهاد است و شرکت های تجاری می توانند خانه های خلاق را با نظارت و حمایت مستقیم معاونت علمی رئیس جمهور تشکیل دهند.
سعید شفیعی _ معاون مالی دانشگاه آزاد دهدشت_ در این نشست با تاکید به آگاهی بخشی معلمان گفت:قبل از اینکه بخواهیم برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم باید تدبیری برای آموزش معلمان داشته باشیم.
شفیعی ضمن گلایه از ارائه طرح ها و ایده های تکرای گفت:ایده ها باید با توجه به زیرساخت ها و ساختارهای ارائه شده پرداخته شود و ارتباط بین دانش آموزان خلاق و صاحبان ایده های برقرار و مشاهده این مراکز در خلق ایده ها اثرگذار هستند.
محمد آران پور _ معاون مالی و پشتیبانی آموزش و پرورش دهدشت_ با بیان اینکه دانش آموزان ما در تولید محتوا مشکل دارند گفت:تفاوت آموزش و پرورش ما با سایر کشورها در تولیدات محتوایی است که در دنیای امروز اکتفا کردن به کتاب منتفی است.
آیمند معاون آموزش ابتدایی از عدم اطلاع معلمان ابتدایی از وجود پژوهش سرا گفت:اغلب معلمان مقطع ابتدایی از وجود پژوهش سرا و کارکرد های آن اطلاع کاملی ندارند که با برگزاری کارگاه ها این مراکز بهتر تشریح می شود.
علی رخش _ مسئول پژوهش سرای باقر العلوم دهدشت_ با مهم دانستن تعامل با دانش آموزان گفت:ما باید به روش های مختلف با دانش آموزان در زمینه های مختلف تعامل داشته باشیم که بتوانید خلاقیت و استعدادهای آن ها را شناسایی و هدایت کنیم.
رخش در ادامه توضیح داد: پژوهش سرا در دو قسمت تجهیزات آزمایشگاهی و کتابخانه در اجرای المپیادها،جشنواره ها و برنامه های مختلف کمک های زیادی به پرورش خلاقیت دانش آموزان می کند.
محسن باستان (مسول فناوری اطلاعات ، آموزش نیروی انسانی و پژوهش) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های یک سال گذشته او و همکارانش در زمینه پژوهش و فناوری اطلاعات و همچنین تشریح برنامه های کوتاه و میان مدت واحد کاری اش، برنامه های پیشنهادی برای اجرا در هفته پژوهش و فناوری را مطرح کردند.





نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1