تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب : ۴۵۵۲۵۵
در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حسابی از خجالت اداره‌کل راهداری درآمد؛ تیم حوزه راهداری کارآمد نیست / احداث سد خرسان به غیر از خسارت چیز جدیدی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد / قبرستان 5 هزار ساله کهگیلویه و بویراحمد مثل آب خوردن ناپدید می‌شود / احمدزاده خطاب به طالب‌پور؛ قبول ندارم با وزیر گردشگری جلسه بگذارید

۲۶
۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد حسابی از خجالت اداره‌کل راهداری درآمد؛  تیم حوزه راهداری کارآمد نیست / احداث سد خرسان به غیر از خسارت چیز جدیدی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد / قبرستان 5 هزار ساله کهگیلویه و بویراحمد مثل آب خوردن ناپدید می‌شود  / احمدزاده خطاب به طالب‌پور؛ قبول ندارم با وزیر گردشگری جلسه بگذارید
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد شدید از اداره‌کل راهداری گفت: تیم حوزه راهداری کارآمد نیست، پروژه‌ها فعال هستند اما پیشرفت قابل قبولی ندارند باید هر چه سریعتر این وضع تغییر کند چرا که راه‌ها با جان مردم سر و کار دارند.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده روز یکشنبه ( 13 آذرماه 1401) در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که در سالن شماره یک استانداری با حضور مدیران عضو این شورا برگزار شد، اظهار داست: در تدوین برش استانی این سند باید پیش‌نویس سیاست‌ها و برنامه‌ها ارائه شود.
وی افزود: سیاست‌های کلی و برنامه‌های سند توسعه هفتم کشور توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که توسعه اقتصادی همراه با عدالت از محور‌های شاخص آن است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: برش استانی سند راهبردی پنج ساله مبتنی بر پنج سند بالادستی تکلیف و وظایف هر دستگاه اجرایی در آن مشخص شده است.
احمدزاده تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی با اولویت عدالت با رشد هشت درصدی، ثبات قیمت و تک رقمی کردن تورم، واقعی کردن منابع و مدیریت مصرف، تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی و شفاف‌سازی درآمد‌های نفت برخی از برنامه‌ها و سیاست‌های سند توسعه هفتم است.
وی اضافه کرد: ایجاد تحول در نظام مالیاتی، استقرار نظام جامع اجتماعی، تأمین امنیت غذایی، افزایش حداکثر نفت و گاز در میادین مشترک، اجرای چند طرح بزرگ، ارتقای نظام سلامت، تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ اسلامی- ایرانی، اثربحشی رسانه‌ای و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های سند توسعه هفتم هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: استان برخوردار از منابع نفت و گاز است اما با توجه به اینکه حق و حقوق استان از این ۲ منابع سرشار خدادادی پرداخت نشده است تلاش کنیم تا این خواسته در برنامه توسعه پنج ساله هفتم گنجانده شود.
احمدزاده با اشاره به مسأله جمعیت، کاهش فرزند‌آوری و رشد نزولی جمعیت به عنوان یک بحران، افزود: در هر برنامه‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این مسأله از اولویت‌های اساسی و حیاتی است و باید همه جانبه مورد توجه، حمایت و تأکید باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بعد از گزارش اداره‌کل راهداری در خصوص آسفالت راه‌های روستایی نظرش را پیرامون وضعیت این راه‌ داد و حسابی از خجالت اداره‌کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد در آمد و بیان کرد: ۲۲ روستا در سیلاب و کلوار، ۲۰ روستا در مارگون منطقه تاکسیسه و مورزرد در چند ماه از سال به دلیل بارش برف و باران قطع است در پیچاب باشت، ممبی به طرف پهنوک و دیشموک و چارؤسا هم همین وضع است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد
احمدزاده بیان کرد: با توجه به این شرایط راهداری برای هر کدام از این مناطق یک دستگاه لودر مستقر کند و تا زمانی که اعتبارات تخصیص یابد و راه‌های روستایی احداث شود پس از هر بارش که راه‌های ارتباطی مردم قطع می‌شود نسبت به بازگشایی اقدام کند.
احمدزاده تصریح کرد: در روستای دورأفتاده‌ای در منطقه باشت ۳۰ خانوار زندگی می‌کنند و تا زمانی که جاده این روستا احداث شود راهداری اقدام به نصب پل کند تا مردم برای عبور از رودخانه و ارتباط با شهر دچار سختی و دردسر نشوند.
وی در ادامه خطاب به مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرعت کار در پروژه‌های حوزه راهداری پایین است و مردم از وضعیت روشنایی تونل‌ها رضایتی ندارد، جاده‌های روستایی مرتب مسدود و امکانات راهداری برای بازگشایی این جاده‌ها مناسب نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد شدید از اداره‌کل راهداری گفت: تیم حوزه راهداری کارآمد نیست، پروژه‌ها فعال هستند اما پیشرفت قابل قبولی ندارند باید هر چه سریعتر این وضع تغییر کند چرا که راه‌ها با جان مردم سر و کار دارند.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه راه روستایی مشکل جدی دارد، افزود: اولویت استان راه روستایی و آب آشامیدنی است و‌امیدوارم بتوانیم شاهد تغییرات جدی و اساسی در سطح استان باشیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نارضایتیم از پروژه‌های حوزه راهداری را به اطلاع آقای‌امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور رساند‌ه‌ام.
سید علی احمدزاده در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه بزرگترین قبرستان میراثی دوران ایلامی در منطقه سادات محمودی است، اظهار داشت: روی احداث سد خرسان حرف داریم. اگر این سد احداث شود قبرستان میراثی که ظرفیت خوبی در حوزه گردشگری دارد از بین می‌رود.
وی با تأکید بر اینکه احداث سد خرسان به غیر از خسارت چیز جدیدی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد، افزود: خدمات‌رسانی به ۱۷ روستای سادات محمودی به دلیل اینکه قرار است سدی احداث شود، مختل شده است.
احمدزاده خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت:  قبرستان سادات محمودی میراث بزرگ جهانی است و قبول ندارم هر آنچه در کاوش پیدا شد بردارید و به موزه ببرید و هر چه کشف نکردید زیر آب برود، اقدامی کنید و اجازه ندهید این قبرستان زیر آب برود، با وزیر گردشگری جلسه برگزار کنید تا در این زمینه صحبت کنیم.
وی با اشاره به تلاش‌ها برای عدم احداث سد آبریز گفت: بهانه آوردند که با احداث سد آبریز روستا‌ها زیر آب می‌رود در حالی که به غیر از چهار خانوار عشایری روستایی نبود که زیر آب برود، بعد درختان و گونه‌های گیاهی را بهانه کردند که از بین می‌رود و محل سد آبریز محل عبور پلنگ است و چنین بهانه‌هایی آوردند در حالی که با احداث سد خرسان ۱۷ روستا زیر آب می‌رود، میراث بزرگ تاریخی در سادات محمودی از بین می‌رود و ۵ گونه درختی که در دنیا مشابه ندارد، نابود می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد
احمدزاده بیان کرد: می‌خواهیم برای قبرستان تاریخی سادات محمودی کار‌هایی انجام دهیم تا به یک ظرفیت عظیم گردشگری تبدیل و گردشگران از سراسر دنیا به این منطقه بیایند اینکه کاوش کنید و به موزه ببرید که فایده ندارد ما یک میراث جهانی فوق‌العاده مهم داریم که وزارت گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش کنند و اجازه ندهند این مکان زیر آب برود‌.
کورش درخشان‌زاده_ فرمانده شهرستان دنا_ از نامه وزارت نیرو برای ممنوعیت صدور محوز ساخت و ساز در ۱۷ روستای دهستان سادات محمودی خبر داد و افزود: سادات محمودی ۲۷ روستا دارد وزارت نیرو برای احداث سد خرسان مجوز ساخت و ساز در ۱۷ روستایی که زیر آب ‌می‌روند را نمی‌دهد.
در ادامه سعید طالب پور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود قبرستان میراثی در دهستان سادات محمودی، خاطرنشان کرد: این قبرستان تاریخی دارای ۵ هزار سال قدمت و ۲۰ هکتار است تاکنون سه بار کاوش در این منطقه انجام شده است و برخی از قبرستان تاریخی زیر آب می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گردشگری تعطیله وانتظار معجزه نداشته باش
میر علی
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار راه و شهر سازی از راهداری بدتر است فکری به حال راه های استان بکنید
خادمی
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار فکری به حال علوم پزشکی بکنید که دارو توی استان نیست و برای سرم و ..باید مردم بروند ناصرخسرو تهران تهیه کنند.
راه
Iran, Islamic Republic of
دست پخت جنابعالی هست معاون راه روستایی وراهداری ضعیف هست خصوصا راه روستایی
فکری
Iran, Islamic Republic of
اداره کل اقتصاد و دارایی . پنجره سرمایگذاری که باید صدور مجوزها را پیگیری کند مربوط به دارایی هست .اتاق بازرگانی باید این مشکل را با کمک دارایی حل کند . متاسفانه صدور یک مجوز یک سال بیشتر طول می کشد.لطفا به مدیر کل دارایی تذکر دهید.
صابری
Iran, Islamic Republic of
معاون اقتصاد چکاری برای اشتغال و سرمایگذاری انجام داده است .کارگاهای فعال را دارد از کار می اندازد.ایشان نتوانستند اعتبارات تبصره 18 را جذب کنند. زورش به بانک های استان نمی رسد . واقعا ضعیف هست.
مدرس
Iran, Islamic Republic of

مارا به سخت جانی خود این گمان نبود
مشکل دولت آقای رئیسی در استان ما اینه که هر که کس داستانهای متعدد ومتنوع ایشان کاغذ پاره ای به نام حکم مسول بخش‌های من درآوردی ستاد گرفت شد معاون ومدیر و ...
به همین مجموعه استانداری وفرمانداری ها وبخشداری ها نگاه کنید و حظ وافر ببرید.
مرادی
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار خودتان ضعیف هستید که مدیر کل ها ضعیف هستند .
ممد
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
حسین
Iran, Islamic Republic of
نفوذ نمایندگان بر مدیران کل آنها را بی مسولیت بار آورده و تئجهی به صحبت های استاندار نمی کنند .این ضعف بزرگی هست : شما باید باید با این مدیران کل برخورد کنید
لقمان زاده
Iran, Islamic Republic of
بیشتر مدیران همان مدیران دولت قبل هستند که یه کمی کارها جلو افتاده .جدیدیها که تجربه ندارند .استان از توسعه نیافتگی در عذاب هست. محض رضای خدا فکری بکنید به حال مردم محروم و از سیاست بازی دست بردازید.
بهادری
Iran, Islamic Republic of
چرا مدیران دولت قبل باید سر کار باشند مگر قطع رجال هست .
United Arab Emirates
نه اینکه مدیران این دولت فرشته هستند ،مدیران قبلی حداقل سواد داشتند،خدایی از کل مدیران این دولت بگویید کارنامه تحصیلی نشون بدند بخصوص حوزه مارگون
محمد
Bangladesh
دو ماهه قراره رییس راهداری رو بردارن...این مسئله گفته شده تا وقتی مدیر راهداری جناب محمدی کنار گذاشته شد بگن استاتدار نخواستش....کجا کارامد هست که راهداری کارامد نیست؟ البته راهداری افتضاحه..چه راهداری استان چه شهرستان‌ها..شبیه تعطیلیه!!
Iran, Islamic Republic of
جاده یاسوج به سمیرم حاصل پاتاوه تا میمند و پاتوق تا یاسوج به شدت نیاز به ترمیم و تعریض دارد این محور مواصلاتی مشکلات فنی مهندسی زیادی دارد تونل ها ایمن نیست و روشنایی کافی ندارند و ورودی های تونل روشنایی ندارد و این جاده پیچ های تند و خطرناک و کم دید دارد نقاط کور جاده زیاد هست نیروی امداد و نجات کم هست و اورژانس به قدر کافی در این جاده شلوغ وجود و حضور ندارد.در ضمن پل پاتاوه به مارگون در زیر تونل پاتاوه روستای حمید آباد کم عرض و باریک و فرسوده و قدیمی شده است و هیچ کس به آن رسیدگی نمی کند.خطرات زیاد هست.
راک
Iran, Islamic Republic of
مدیر جهادیت را بزار راهداری
😂
Iran, Islamic Republic of
اداره راهداری هرروزمدیر با معاونت عوض میکنند چطوری پیشرفت داشته باشه
Iran, Islamic Republic of
استان زیاد ضعف داره ولی مهمترین و اسلامی ترین ضعفش مدیرانی هستند که در مالی وارد نیستند و این یعنی پسرفت
Iran, Islamic Republic of
استان زیاد ضعف داره ولی مهمترین و اسلامی ترین ضعفش مدیرانی هستند که در مالی وارد نیستند و این یعنی پسرفت
انصاف
Romania
یکی از کارآمدترین و پاکدست ترین مدیران حال حاظر،مدیرکل راهداری هست و تمام پروژه ها همه فعال و پیشرفت خوبی هم دارند، جناب استاندار در سفر سادات محمودی من در گروه همراه شما بودم ۲۰ مورد به مردم این منطقه قول دادید و حتی یه مورد را عملی نکردید. شما بیشترین تخلف را مرتکب شدید ولی کسی نیست از شما بپرسد چرا قول بدون پشتوانه و خلاف واقعیت به مردم میدهید؟ حتی در روستای بیژکن شخصی با صدای بلند گفت فقط میایید وعده میدهید و میروید و پشت سرتان را نگاه نمی کنید. پس راست گفت همان جوان ساده روستایی
Iran, Islamic Republic of
شعار بسه دیکه
حتما صفرهای مستمر و روزانه اداره کار مورد قبول اقای استاندار است
Iran, Islamic Republic of
مردم خسته شدن از بس انقلابی و جهادی گفتید وضعیت اداره کار هر روز بدتر از روز قبل است
Iran, Islamic Republic of
استاندار خودش از همه ضعیفتره
خفته خفته را کی کند بیدار
عادل
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخصه صحبتهابی استاندار در مورد راهداری مغرضانه ست و اطلاعات غلط بهش دادن....
امین
Iran, Islamic Republic of
اونایی که فکر کردن میتونن با تخریب پیشرفت کنن...زهی خیال باطل
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
رتبه استانداری در سطح کشور که هیچ گاه بیان نشد؟ مدیران که از اشنایان و طایفه استاندار می باشد. چرا باید برای یه خط کشی جاده اینقدر اطلاع رسانی کنید ... در نشست تخصصی که شرکت نمی کنید ...
(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

(تصاویر) دیدار زلنسکی و بایدن در کاخ سفید

دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ...
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1