تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۴۵۵۲۳۶
در نشست روشنفکر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چه گذشت؟ /

در گفت و گوی روشنفکر با وزیر کار: انتقاد از بی توجهی هلدینگ شستا و صندوق بازنشستگی به مناطق محروم

۲۱
۱
در گفت و گوی روشنفکر با وزیر کار: انتقاد از بی توجهی هلدینگ شستا و صندوق بازنشستگی به مناطق محروم
کبنا ؛
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رنج مردم این دیار از بیکاری و محرومیت، گفت: به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی مناسب و همچنین نبود مشوق‌های خاص، بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در این استان استقبال نمی‌کنند.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر با ابراز نگرانی از بی‌توجهی سازمان‌های توسعه‌ای و هلدینگ‌های شبه‌دولتی به توازن سرمایه‌گذاری در مناطق، افزود: انتظار می‌رود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق رسالت توجه به مناطق محروم و کم برخوردار نسبت به سرمایه‌گذاری توسط شستا و صندوق بازنشستگی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع و دقیق از وضعیت نیروی انسانی در کهگیلویه و بویراحمد سبب شده که مسئولان استان گا‌هاً اقدام به برآورد نرخ بیکاری و اشتغال شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌ها و پارامتر‌های غیر واقعی کنند و همین نرخ‌های بیکاری غیر واقعی محاسبه شده را ملاک توزیع اعتبارات و سایر بسته‌های حمایتی مرتبط با اشتغال قرار دهند در حالی مغایر با قانون توزیع عادلانه منابع است.
روشنفکر ادامه داد: در نشست کمیته فنی اشتغال روز ۲۴ آبان ۱۴۰۱ که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، جدولی توسط دبیر جلسه مطرح که نرخ بیکاری شهرستان‌های مارگون، دنا و بویراحمد به ترتیب 6.4 ، 8.9 و ۱۱ درصد برآورد شده بود (نرخ‌های بیکاری محاسبه شده‌ای که هیچ مبنای علمی برای برآورد آن‌ها ارائه نگردید) و قرار شد همین نرخ‌های بیکاری را ملاک توزیع اعتبارات اشتغالزایی لحاظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود ضمن مکلف نمودن مسئولان به رعایت مبانی علمی در محاسبه فاکتور‌های اقتصادی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هر چه سریعتر نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع و کاملی از بانک اطلاعاتی نیروی کار و یا تکمیل و به روز‌رسانی سامانه ایرانیان اقدام کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از منابع تأمین مالی برای طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزا در سال جاری اعتبارات تبصره ۱۸ است، متأسفانه تاکنون سهمیه استان از اعتبارات تبصره ۱۸ وزارت تعاون کار ابلاغ نشده و بدون شک تسریع در ابلاغ این منابع کمک قابل ملاحظه‌ای به بهبود فضای کسب و کار استان خواهد کرد.
روشنفکر بیان کرد: امروزه مشاغل خانگی یکی از شیوه‌های شناخته شده ایجاد اشتغال بوده و هم اکنون بالغ بر ۱۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد صادر و منتظر دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی کسب و کار هستند، علی‌رغم ابلاغ ۸۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از همین محل به استان متأسفانه حواشی ایجاد شده سال جاری در استان موجب مسدود شدن سامانه مربوطه و عدم برخورداری متقاضیان از این تسهیلات شده که تسریع در تعیین تکلیف این حجم از متقاضیان ضروری است.
وی تأکید کرد: بر اساس اظهارنظر کارشناسان یکی از موانع کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد ضعف فرهنگ کارآفرینی بوده و از آنجا که استان فاقد تشکلات منسجم و فعال در حوزه کارآفرینی است، فعال شدن کانون کارآفرینان ضروری است و در خصوص تشکیل سایر نهاد‌های خصوصی و ثمنهای کارآفرینی در استان از جمله خانه کارآفرینی اقدام و در سطح کشور نیز نظام نامه کارآفرینی تدوین شود.
روشنفکر اظهار داشت: با توجه به وجود کارخانه سیمان، ناحیه صنعتی سقاوه و صد‌ها کارگاه کوچک و بزرگ در شهرستان تازه تأسیس مارگون، تسریع در راه‌اندازی نمایندگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان ضروری است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست سرمایه‌گذاری متوازن را اولویت دانست و تأکید کرد: شستا و صندوق بازنشستگی بر اساس نرخ بیکاری در استان‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.
سید صولت مرتضوی اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و کم برخودار با هدف توازن در سرمایه‌گذاری و اجرای عدالت جزء رسالت‌ها و اولویت‌های شستا و صندوق بازنشستگی باید باشد.
وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سند آمایش اشتغال استان‌ها باید تدوین شود، عنوان کرد: بعد از تدوین این سند بر اساس داده‌های موجود واقعی از جمله نرخ بیکاری در مناطق، سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد. مرتضوی ابراز کرد: سند آمایش سرزمینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم‌سو با اسناد بالادستی نظام و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، آموزش فنی و حرفه‌ای و عدالت تدوین می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: برای توسعه اشتغال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برای هر استان دوهزار میلیارد تومان ابلاغ شده که‌امیدوارم با نظارت دقیق ادارات استانی شاهد کمترین انحراف در تسهیلات پرداختی باشیم. مرتضوی در پاسخ به درخواست مهدی روشنفکر برای سرمایه‌گذاری شستا و صندوق بازنشستگی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، نفت، گار و پشتروشیمی، گیاهان دارویی، دامپروری و... دستور داد معاون اشتغال وزارتخانه نسبت به بررسی و اقدام بر اساس سند آمایش اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صندوق تعاون
Iran, Islamic Republic of
بشین بابا.
خودتو مسخره کردی. تمام صحبتهای ایشان را هر شخصی میتواند بزند اصلش عمل است عمل برادر
بهادر
Iran, Islamic Republic of
حاجی معامله جهت حذف ارمغانی از مسند اداره کار استان در زمان وزیر سابق بود یا قبلی ؟
کارمندبهزیستی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترروشنفکر لطفا ازدیدارتان با رییس سازمان بهزیستی کشور بگویید؟شما که به قول خودتان حامی کارمندان بهزیستی بودیدومیگفتیدفوق العاده ویژه رابرای سازمان بهزیستی جذب میکنید؟درروزمعلول که جامعه هدف سازمان بهزیستی است وتمام مسوولیتها روی دوش کارکنان بهزیستی چه خبرخوشی دارید؟اصلاتوانستیدبه همین وزیر تعاون که بهزیستی زیرمجوعه اش است صدای مضلومیت دستمزدومزایای کارکنان بهزیستی رابهشون یادآوری کنید؟مامنتظر جواب هستیم...
بهزیستی
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع عزیزان اینکه بهزیستی استان طی یک‌معامله//. مثل بقیه کارهای نماینده
دانای اعتدال
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر ؛

میشه بفرمایید ، تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد چرا اینقدر طایفه ای و قومی و قبیله ای شده است!؟؟؟؟؟؟


پس شعار چنارستان و سیلارستان چه شد ؟؟؟؟؟

شعار انتخاباتی بود ؟؟؟؟؟!!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
،اون وقتی که گفتی اگر بچه های بویراحمد که مخالفش بودن استاندتر بشه/ باید هم الان با این وضع روبرو بشه
احمدی
Netherlands
مگه روشنفکر رئیس مجمع نمایندگان است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
فاتحه مع صلوات بیا یاسوج برو فاتحه خوانی چکار کار بیکار دارید تبلیغات شروع شده
Iran, Islamic Republic of
نفسهای آخر را میکشی مردم خوب شنافتنت جمع کن بساتط را
Iran, Islamic Republic of
۴۰سال یاسوج را به عقب کشندی آخ وبخت مردمی که شما نماینداش هستی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر درود بر کبنا
Iran, Islamic Republic of
درودبرحاج مهدی،روشنفکرنماینده فعال شجاع وپاک دامن بویراحمد دنا ومارگون
بهادر
Iran, Islamic Republic of
شاکله جریان ندای وحدت بهم پشنگ شده... متنفذین ، معتمدین ، فرهختگان و جوانان یکی پس از دیگری در حال وداع با این جریان ند
Iran, Islamic Republic of
جناب الکی به اسم بهادر کامنت نزار بر و خودت مسخره مکن خانواده بهادر از بستگان دکترروشنفکرهستن وحامی ایشان هستن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا روشنفکر به نکته خوبی اشاره کرده اعلام نرخ بیکاری صوری و بدون سرشماری ایا واقعا نرخ بیکاری بویراحمد 11 درصد است و یا دنا 8 درصد ؟
Iran, Islamic Republic of
مارگون جزو شهرستانهای پیشرفه شد وقتی نرخ بیکاری بیکاری 6 درصده
👌
Iran, Islamic Republic of
بهترین کارگردان قرن..اسم فیلم مظلوم نمایی.پایان فیلم مردم تو رو به خوبی شناختن .
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر، چقدر دقیق طرح موضو عات کرد این نشانگر تسلط ،پیگیری جدی و تلاش صادقانه ایشان برای رفع ریشه ای کاستی ها ونارساییهای گذشته هست
(ایشون دوساله رفته مجلس،ولی چند برابر،نماینده ای که چند دور در مجلس بود،و فرصت سوزی کرد،وعایدی حاصل مردم نکرد,)،روشنفکر این انسان سلیم النفس ،پاک سرشت برای استان شبانه روز پیگیری می‌کنه و در تلاش است،خداوند خالق زیباییها،
به چنین همت و اراده وحرکتی،برکت دهد وتوفیق رفیق را طریق عزت واعتبار و آبرویش گرداند،
حاج روشنفکر،تک وتنها در مقابل اینهمه سیل خروشان ناملایمات و سنگ اندازی عده ای مغرض معلوم الحال،قد علم کرده است و بیرق کار و تلاش وتحول و وحدت را نگه داشته است،احسنت به این شجاع مرد، استوار ثابت قدم.
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر
بهترینی
حیف ک مدیر کل ها و استاندار ضعیفن وگرنه استان گلستان میشد
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام خواهشا به ناب مرتضوی بفرمایین چرا دربدنه دستگاههای زیر مجموعه وزلرا خانه شما درادارات استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز نیروهای دولت قبل حکومت می کنند وهمون روند رانت خواری را ادامه می دهند.......
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
بهزیستی یکی قسم میخوره ال میکنم وبل میکنم برای کارمندهاش یکی وعده میده وهنوز هم اندرخم یک کوچه....هیچ روزنه ای ازامیدبرای بهبود حقوق ومزایای کارمندان خدوم بهزیستی نیست....
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1