تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۴۵۵۰۷۷
ویژه‌های کبنانیوز؛

پاسخ جالب اژه‌ای به در خواست نماینده مجلس / رئیس‌جمهور فردا به کردستان می‌رود / واکنش عجیب بایدن به پیروزی برابر ایران / انتقاد اسکوچیچ از عملکرد کی‌روش

۰
پاسخ جالب اژه‌ای به در خواست نماینده مجلس / رئیس‌جمهور فردا به کردستان می‌رود / واکنش عجیب بایدن به پیروزی برابر ایران / انتقاد اسکوچیچ از عملکرد کی‌روش
کبنا ؛در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های کبنا نیوز» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه رسانه‌ها و روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.
قوه قضائیه: وضعیت جسمی آرش صادقی مطلوب است

خط داغ اخبار روز، چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱
قوه قضاییه اعلام کرد: در پی ادعای مطرح شده در خصوص وضعیت سلامتی فردی به نام آرش صادقی، پیگیری‌ها حاکی از آن است که این فرد، طی روزهای گذشته توسط پزشک زندان مورد معاینه دقیق پزشکی قرار گرفته و در حال حاضر وضعیت جسمی وی مطلوب است و علائم خاصی از بیماری ندارد. با توجه به اظهارات نامبرده که باید آزمایش‌های دوره ای را برای ارزیابی وضعیت سلامت خود انجام دهد، مقرر شده پس از ارائه مدارک و مستندات پزشکی معتبر، وی به مرکز درمانی اعزام شود و آزمایشات لازم در خصوص او انجام گیرد
دستور قضایی برای بررسی ابعاد حمله سایبری به خبرگزاری فارس
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱
در پی حمله سایبری به خبرگزاری فارس و انتشار بخش قابل‌توجهی از اطلاعات شخصی خبرنگاران و کارکنان این مجموعه، علی القاصی‌مهر؛ رئیس‌کل دادگستری استان تهران به دادسرای عمومی و انقلاب تهران مأموریت داد با تشکیل کارگروهی تخصصی متشکل از کارشناسان فنی و ضابطان ذی‌ربط نسبت به بررسی ابعاد این موضوع اقدام کند.رئیس‌کل دادگستری استان تهران همچنین تأکید کرد که در صورت احراز هرگونه قصور یا تقصیر از سوی اشخاص نیز اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.
 اسکوچیچ: ایران فقط در بازی با ولز شبیه تیم من بود
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱سرمربی پیشین تیم ملی با انتقاد از عملکرد کی‌روش گفت: ایران در بازی اول بسیار محتاط بود. اگر قرار بود ۱۰ ترکیب مختلف از بازیکنان را پیش‌بینی کنم بازهم این ترکیب را حدس نمی‌زدم. بازیکنانی در جام جهانی بازی کردند که در مسابقات انتخابی حضور نداشتند. ایران فقط در مسابقه دوم کمی به تیمی که من داشتم نزدیک شد.
اژه‌ای: به من نگویید که چه بکنم یا نکنم!
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ نماینده تبریز از جزئیات جلسه نمایندگان با رئیس قوه قضائیه خبر داد؛ احمد علیرضابیگی گفت: در این جلسه نمایندگان مطالبات خود را مطرح کردند. وجه برجسته این نشست، پاسخ رئیس دستگاه قضا به یکی از نمایندگان بود وقتی یکی از آنها ایشان را خطاب قرار داد که «تو با فلان افراد جلسه برگزار کردی». ایشان در پاسخ گفتند که: «این حق طبیعی من و حق طبیعی آن‌هاست که بتوانند موضوعات خودشان را مطرح کنند». خواسته آقای اژه‌ای از نمایندگان این بود که شما از من اجرای قانون را بخواهید. یعنی شما نمایندگان بر موضع قانون پافشاری کنید و تلاش نکنید به من دیکته کنید که من چه کار باید بکنم یا نباید بکنم.
آخرین جزئیات بازداشتی‌های شریف
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ رسول جلیلی به خبرگزاری دانشجو گفت: دانشگاه شریف کمترین تعداد بازداشتی‌ها را در میان دانشگاه‌های سطح تهران داشته است. تاکنون هیچ کسی را از خوابگاه محروم نکرده‌ایم و فقط به ۱۳ دانشجو پیامک عدم حضور در خوابگاه ارسال کرده‌ایم که البته ممکن است این تعداد افزایش یابد. تعدادی نیروی موقت به حراست دانشگاه اضافه شده که البته از طریق فراخوان این نیرو‌ها جذب نشده‌اند و صرفا از طریق یک شرکت تامین نیرو کرده‌ایم. این افراد تحت نظارت حراست دانشگاه فعالیت می‌کنند. اتفاقات این دوماه به واسطه ۳ سال دوری دانشجویان از فضای دانشگاه طبیعی بود.
وزیر ارتباطات: روبیکا به ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است
عیسی زارع پور گفت: رکورد جدیدی که دیشب در جریان بازی فوتبال ایران و آمریکا ثبت کردیم، ۶ ترابیت بر ثانیه ترافیک تولید و مصرف شده در داخل بود. این برای نخستین بار بود که شاهد چنین ترافیکی در شبکه کشور هستیم. دیشب پلتفرم تلوبیون بیش از ۲.۵ ترابیت برثانیه ترافیک داشت که عدد بسیار بزرگی است و هیچ پلتفرمی در کشور تاکنون اینقدر ترافیک نداشته است. فعالیت پیام رسان روبیکا به ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است؛ ایتا ۱۵ میلیون کاربر ماهانه، بله و سروش پلاس حدود ۹.۵ میلیون کاربر ماهانه دارند.
دیوارنگاره میدان ولیعصر بعد از شکست از آمریکا 
تیم ملی ایران شب گذشته مقابل آمریکا قرار گرفت و با قبول شکست ۱-۰ از جام جهانی کنار رفت. ملی پوشان در حالی از دور مسابقات حذف شدند که با یک تساوی هم می‌توانستند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. پس از شکست و حذف از جام جهانی دیوار نگاره میدان ولیعصر تغییر کرد و تصاویری از ملی‌پوشان روی آن قرار گرفت. در این دیوارنگاره متنی با این کلمات درج شده است: «چه در روز خوب و چه در روز بد، هواداریت می‌کنیم تا ابد.
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱
جزئیات جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیک
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱
وزیر کار با اعلام اجرای موفق طرح آزمایشی کالا برگ الکترونیک در هرمزگان نسبت به اجرایی شدن به زودی این طرح در کشور اظهار امیدواری کرد. صولت مرتضوی گفت: استفاده از کالابرگ اختیاری است؛ آن‌هایی که بخواهند می‌توانند از آن استفاده کنند و کسانی که نخواهند می‌توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند. سازوکار اجرای این طرح این است که کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می‌شود. افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا پول آن را برداشت کنند.
رفتار توهین‌آمیز با کی‌روش در ورزشگاه
در جریان صحبت‌های کی‌روش، یک راهنمای مسابقات به خندیدن پرداخت که این رفتار عجیب، عصبانیت و ناراحتی شدید کی‌روش را به همراه داشت. او نسبت به این اتفاق واکنش تندی نشان داد؛ کی‌روش با خطاب قرار دادن فردی که پشت سر خبرنگاران ایستاده بود به او گفت که آیا مشکلی دارد. کی‌روش معتقد بود که این فرد در هنگام مصاحبه در حال مسخره کردن او بوده است. او با گفتن چندین باره این جمله که «آیا مشکلی دارد؟» و «حواسش به او هست» به او هشدار داد که از مدیر بالادستی‌اش دلیل رفتار او را پرس و جو می‌کند.
پزشکیان: هر کسی آمد حرف بزند گفتند با آقا مخالفی
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱
نماینده مردم تبریز در مجلس به «عصر ایران» گفت: وقتی دانشجو، استاد یا نماینده حرفی می‌زند و طرف مقابل نمی‌تواند جواب بدهد، می‌گوید «آقا» اینگونه نگفته! زمانیکه همه گفتگو‌ها منجر به این شود که نتوانی جواب بدهی و آقا را وسط بکشی نتیجه آن این می‌شود که امروز در جامعه می‌ببینیم. تمام فشار‌ها و حملات مستقیما به سمت رهبری است و با رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه کار ندارند. هر کسی آمد حرف بزند گفتند با آقا مخالفی یعنی رهبری را مقابل مردم قرار دادند در صورتیکه خیلی از کار‌هایی که این‌ها می‌گویند به رهبری ربطی ندارد. اگر اعتراضی دارند با منطق جوابش را بدهند، اما ما کاری با منطق نداریم می‌گوییم، چون رهبری این را حرف را گفته است تو حق نداری حرف بزنی.
رئیس‌جمهور فردا به کردستان می‌رود
معاون اجرایی دولت سیزدهم خبر داد که رئیسی فردا برای افتتاح طرح آبرسانی به سنندج خواهد رفت. محسن منصوری گفت: فردا با حضور رئیس‌جمهور طرح آبرسانی به سنندج که از مشکلات جدی مردم آن شهر بود، افتتاح می‌شود. جلسه‌ای هم با حضور علما و نخبگان استان کردستان با حضور رئیسی برگزار خواهد شد. رئیس‌جمهور با مردم نیز دیدار می‌کند.
وزیر کشور: خسارت دیدگان از اعتراضات شکایت کنند
https://media.hamshahrionline.ir/d/2022/01/15/4/4632116.jpg?ts=1642228458000 
احمد وحیدی گفت: کمیته حقیقت‌یاب مشخص می‌کند چه کسانی دچار خسارت شدند و برای جبران خسارت چه کارهایی باید انجام بگیرد. عمده خسارت و بلکه تمام آن توسط اغتشاشاگران به وجود آمده است، اما با این وجود فراجا اعلام کرده اگر کسی دچار خسارت شده اعلام کند. در دستور کار ما هم است که هر کس دچار خسارتی شده و شکایتی دارد، اعلام کند. اکنون وضعیت شهرها آرام است و مشکلی وجود ندارد، جریانات معاند و تروریست و تجزیه‌طلب تلاش دارند که شرایط مناطق مرزی را به هم بزنند.
قالیباف: مجلس یازدهم نشان داده به اعتراضاتِ پاسخ عملی می‌دهد
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱
رییس مجلس گفت: مجلس یازدهم به طور عملی نشان داد که به اعتراضاتِ به حقی که هنجارشکنانه نباشد، پاسخی عملی می دهد. مجلس یازدهم اولویت خود را در درجه اول به اقتصاد و در درجه دوم به مسائل زمین مانده در حوزه و اجتماع داده است. از رویکردهای جدی مجلس یازدهم توجه عملی به مطالبات و اعتراضات مردم است. علاوه بر مطالبه رتبه بندی معلمان، توجه به اعتراضات بازنشستگان، کارگران ساختمانی و دانش آموزان کنکوری از مصادیق مهم در این زمینه است.
رئیس صداوسیما: طرح دیدگاه‌های مختلف هیچ مشکلی برای اقتدار نظام ایجاد نمی‌کند
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱
پیمان جبلی در گفتگو با ایلنا اظهار کرد: رویکرد صداوسیما برای برنامه‌های مناظره‌گونه‌ مرتبط با شرایط فعلی که در آن به سر می‌بریم نیست.شاید همزمانی این برنامه‌ها با اتفاقاتی که رخ داده یکی شده است اما این رویکرد ما از ابتدای دوره جدید بوده است.نظام جمهوری اسلامی از اقتدار، اعتماد به نفس و قدرت بسیار بالایی برخوردار است که اجازه می‌دهد دیدگاه‌های مختلف مطرح شود.این کار هیچ مشکلی برای اقتدار نظام ایجاد نمی‌کند و نشان‌دهنده اعتماد به نفسی است که نظام نسبت به رویکرد‌هایش دارد.سعی داریم بتوانیم دیدگاه‌های مختلف را در فضای آرام با شکل متناسب و مناسب و منصفانه بررسی کنیم.
کودتای متحدان پوتین علیه او
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱
نیوزویک نوشت: ایمیل‌هایی از یک افشاگر روس نشان می‌دهد که مقام‌های روسیه در مورد استفاده احتمالی ولادیمیر پوتین از تسلیحات هسته‌ای صحبت کرده‌اند.این ایمیل‌ها توسط یکی از ماموران سرویس امنیت فدرال روسیه به «ولادیمیر اوسچکین» یک فعال حقوق بشر روسی ارسال شده‌اند.در ایمیلی که پیش از آغاز جنگ نوشته شده، نویسنده آورده که نهاد‌های امنیتی امیدوارند «پوتین مرتکب حماقتی چون استفاده از تسلیحات هسته‌ای» نشود.این ایمیل‌ها نشان دهنده خشم و نارضایتی درون نهاد‌های امنیتی از جنگی است که به دلیل فرمان پوتین علیه اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه آغاز شد.ایمیل‌های تازه در تاریخ نوامبر نشان می‌دهند که یک جنگ داخلی میان نزدیک‌ترین متحدان پوتین در گرفته است.
سانسور مسابقات جام جهانی در چین به خاطر ماسک
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱
تلویزیون دولتی چین صحنه‌های حضور تماشاگرانِ بدون ماسک در سکو‌های استادیوم‌های جام جهانی را سانسور می‌کند.تلویزیون دولتی این کشور نما‌های نزدیک از هواداران بدون ماسک را با تصاویری از بازیکنان تیم‌ها یا نماهای کلی از استادیوم جایگزین می‌کند.در بحبوحه افزایش موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در چین، اعتراض‌های گسترده‌ای به بازگرداندن پروتکل‌های سختگیرانه در این کشور در حال انجام است.صد‌ها نفر تظاهرات کردند و در این اعتراض‌ها پرسش‌هایی مبنی بر این طرح شد که مگر چین در همان سیاره‌ای نیست که قطر هم هست.
رکورد ۱۰ ساله چاپ پول شکست
آمار‌های تازه بانک مرکزی نشان می‌دهد سهم «پول» از نقدینگی در پایان تابستان امسال به حدود ۲۳ درصد رسیده است. این بالاترین رقمی است که طی یک دهه اخیر رقم خورده است؛ اتفاقی که در ۶ ماه دوم سال اثرات خود را در تورم‌های بالا بروز خواهد داد. از مرداد به شهریور، بدهی دولت به بانک مرکزی از ۱۷۹ هزار میلیارد تومان به ۲۲۳ هزار میلیارد تومان رسیده است. طبق داده‌های بانک مرکزی تقریبا ۹۱ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان از بخش پول از سوی اسکناس و مسکوک در دست مردم بوده و نسبت به شهریورماه سال گذشته ۲۶.۳ درصد بیشتر شده است. مقایسه آماری نشان می‌دهد در حداقل بازه سه‌ساله آماری چنین رشد نقطه‌ای در سمت اسکناس و مسکوک در دست مردم سابقه نداشته است.
مجید رهنورد در دادگاه: اتهامات را قبول دارم، برادرکشی کردم
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱جلسه رسیدگی به اتهامات مجید رهنورد عامل شهادت دو بسیجی حافظ امنیت در مشهد، در دادگاه انقلاب این شهر برگزار شد. ۲۶ آبان ماه سال جاری، مجید رهنورد با سلاح سرد ۲ بسیجی به نام‌های دانیال رضا زاده و حسین زینال زاده را در شهر مشهد به شهادت رساند. او همچنین چهار نفر دیگر را مجروح کرد و سپس متواری شد. متهم در جلسه دادگاه گفت: افراد دیگری هستند که ممکن است افکار اشتباه من را داشته باشند، شما باید به داد آن ها برسید. من آزادی و جوانی خود را تباه کردم؛ من خانواده‌های زیادی را داغدار کردم؛ می‌دانم برادر کشی کردم.
واکنش عجیب بایدن به پیروزی برابر ایران؛ این یک بازی بزرگ است، مرد!
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از پیروزی تیم ملی کشورش برابر ایران، سخنرانی کوتاهی را برپا کرد. رئیس جمهور آمریکا به جمعیتی که برای شنیدن صحبت های او جمع شده بودند از پیروزی 1-0 تیم فوتبال مردان آمریکا برابر ایران گفت. بایدن که با حالتی سراسیمه و هیجان زده به سمت جایگاه رفته بود، فریاد زد: آمریکا یک، ایران صفر! بازی تمام شد! بایدن شعارهای ایالات متحده آمریکا! ایالات متحده آمریکا! را در میان تشویق حاضر و جشن پیروزی آنجا به زبان آورد و گفت: این یک بازی بزرگ است، مرد.
ورود سپاه به دارو و درمان؛ وزیر بهداشت درخواست کرد، سردار فدوی تایید کرد
خط داغ اخبار روز، چهارشنبه 9 آذر ۱۴۰۱براساس گزارش دنیای اقتصاد مجموع مشکلات این روزهای صنعت دارو دولت را به سمت کمک گرفتن از سپاه پاسداران برای حل مسائل این حوزه سوق داده است. روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد: ما در دارو هنوز اطمینان لازم را نداریم و پیشنهاد می‌کنم سپاه وارد تولید دارو شود. عین‌اللهی همچنین بر آمادگی ‌کامل‌ وزارت متبوعش در تقویت نیروهای نظامی و همکاری با آنها در پروژه مشترک تاکید کرد.همزمان سردارعلی فدوی نیز در اظهاراتی گفت: سپاه در حال بررسی است که یک مجموعه بزرگ داروسازی را خریداری می‌کند.
درخواست سالانه ۱۲۵۰ پرستار برای گواهی مهاجرت
خط داغ اخبار روز، سه‌شنبه 8 آذر ۱۴۰۱معاون پرستاری وزارت بهداشت می‌گوید:  در حال حاضر به طور میانگین به ازای هر تخت ۰.۹۵ نفر پرستار یعنی کمتر از یک پرستار داریم. اما طبق استانداردها، به ۱.۸ نفر پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی نیاز است. با تسهیلاتی که کشورهای پیشرفته ایجاد می‌کنند مهاجرت پرستاران از برخی کشورها در حال افزایش است. بر اساس اعلام سازمان نظام پرستاری، سالانه حدود ۱۲۵۰ هزار نفر برای گوداستندینگ (گواهی مورد نیاز برای مهاجرت) درخواست می‌دهند.
موافقت آمریکا با فروش پهپاد به قطر
دولت آمریکا با تایید قرارداد تسلیحاتی با قطرکه مدت‌ها به تعویق افتاده بود، هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به ارزش یک میلیارد دلار به این کشور عرضه می‌کند.
وزارت امور خارجه آمریکا موافقت خود را برای این توافق اعلام کرد. این فروش شامل ۱۰ سامانه پهپاد پیشرفته، ۲۰۰ رهگیر پهپاد و تجهیزات مرتبط است.
قطر درخواست خود را برای خرید پهپاد از جمله پهپادهای دروگر MQ-۹ در سال ۲۰۲۰ مطرح کرده بود.
ترامپ به دادگاه فراخوانده شد
دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا برای ادامه شهادت در پرونده شکایت ستون‌نویس سابق مجله «ال» از وی، به دادگاه فراخوانده شد.«ای ژان کارول» ۷۸ ساله که ستون‌نویس سابق مجله مُد ال در فرانسه است، در دو شکایت جداگانه ترامپ را به تجاوز و افترا متهم کرده است.
قالیباف: بازماندن از صعود خدشه‌ای به شایستگی ملی پوشان وارد نمی‌کند
خط داغ اخبار روز، سه‌شنبه 8 آذر ۱۴۰۱

محمد باقر قالیباف در پیامی ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به اعضای تیم ملی فوتبال تصریح کرد، بازماندن از صعود خدشه‌ای به شایستگی و توانمندی‌های آنها وارد نمی‌سازد. رئیس مجلس شورای اسلامی در این پیام نوشت: جوانان برومند و پرتوان تیم ملی فوتبال کشورمان علی‌رغم بازی‌های قابل‌قبول و میدان‌داری در آوردگاه رقابت‌های جام‌جهانی از صعود به مرحله بعد بازماندند. وی افزود: ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به تمامی بازیکنان، کادرفنی و سرپرستان تیم ملی فوتبال، امیدوارم با تلاش و همت بیشتر در سایر رقابت‌های پیش‌رو موفق و سربلند باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1