کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نیمه دوم سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین؛

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد هنوز در انتظار تخصیص اعتبار تملک دارایی!

29 آبان 1401 ساعت 9:31

با وجود اینکه در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین این انتظار وجود داشته که نگاه ویژه تری به پارک های علم و فناوری شود، در کهگیلویه و بویراحمد هنوز بر سر 10 درصد اعتبار تملک دارایی استان چانه زنی می شود و باز هم در جلسه چهارم ستاد اقتصاد دانش بنیان، این اعتبار به تصویب نرسید. سال در حال تمام شدن است و تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص این سال آن چنان که باید و شاید اجرایی نشده است.


با وجود اینکه در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین این انتظار وجود داشته که نگاه ویژه تری به پارک های علم و فناوری شود، در کهگیلویه و بویراحمد هنوز بر سر 10 درصد اعتبار تملک دارایی استان چانه زنی می شود و باز هم در جلسه چهارم ستاد اقتصاد دانش بنیان، این اعتبار به تصویب نرسید. سال در حال تمام شدن است و تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص این سال آن چنان که باید و شاید در کهگیلویه و بویراحمد اجرایی نشده است.
به گزارش کبنا، چهارمین نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان به ریاست معاون هماهنگی اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات استانداری برگزار شد.
رئیس پارک علم و فناوری استان در این نشست در خصوص اجرای طرح تانا (توسعه زیست بوم فناوری استان ها) در کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پتانسیل های استانی ۸ کارگروه تخصصی در پارک علم و فناوری تشکیل شد، دستگاه های دولتی نیازها و مسائل خود را به پارک ارسال کرده اند و در حال حاضر بانک اطلاعاتی نیازها و مسائل اساسی دستگاه های اداری استان تهیه شده است.
محسن فرزین در خصوص کمبود زیرساخت های استان اظهار کرد: استان های دیگر مشغول پلاک گذاری ساختمان هایی هستند که قرار است در اختیار شرکت ها بگذارند و ما هنوز زمین و زیرساخت نداریم، یکی از مشکلات بزرگ پارک علم و فناوری استان نبود زیرساخت و زمین است، هیچ زمین و ساختمانی وجود ندارد که شرکتهای ما بتوانند بصورت متمرکز در آن جایگاه داشته باشند.
وی با بیان اینکه «در خصوص 10 درصد اعتبار تملک دارایی استان چالش های زیادی با مسوولان داشتیم، گفت و گوهای زیادی دراین باره داشتیم و استاندار به این موضوع نگاه ویژه ای داشت»، افزود: با این حال در نامه 16آبان ماه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در خصوص 10 درصد اعتبارات تملک دارایی، مشخصا اعلام کرده این میزان اعتبار برای احداث و تکمیل پارک علم و فناوری استان درنظر گرفته شود.

فرزین خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازمان برنامه ریزی استان و مجموعه استانداری برای مصوب شدن تخصیص این اعتبار همکاری داشته باشند.
رئیس پارک علم و فناوری استان گفت: خیلی از استان ها با پارک علم و فناوری استان خود همراه شدند و از جمله لرستان، یزد، خراسان جنوبی، مازندران، اصفهان برای توسعه شرکت های دانش بنیان، بطور کامل 10 درصد این اعتبار را به پارک علم و فناوری تخصیص داده اند.
مدیر صندوق پژوهش و فناوری استان گفت: مجموعه صندوق پژوهش و فناوری استان سهامی خاص، در ابتدای سال 1401 مجوز فعالیت رسمی خود را کسب کرد و توانستیم در این مدت دانش بنیان شویم.
دکتر حسین سامان‌پور اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در استان دغدغه مالی زیادی دارند و امید داریم بتوانیم با حرکت انقلابی و جهادی در این مسیر حرکت های خوبی را رقم بزنیم.
مدیر صندوق پژوهش و فناوری استان افزود: خط اعتباری صندوق پژوهش و فناوری فعال شده و هر کدام از شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری می توانند درخواست تسهیلات دهند و ما با ارجاع این درخواست ها به صندوق شکوفایی و نوآوری این تسهیلات را اخذ کنیم.
سامان‌پور مطرح کرد: با توجه به توانایی صندوق و با همکاری پارک علم و فناوری استان تفاهم نامه 120 میلیارد ریالی امضا کردیم.
سامان‌پور افزود: 250 میلیارد ریال از طریق تبصره 16 به بانک صادرات معرفی کرده اند، که با تخصیص این مبلغ می توانیم برای هر شرکت 10 میلیارد ریال پرداختی با دوره تنفس خوبی داشته باشیم و دغدغه شرکت های دانش بنیان نیز مرتفع خواهد شد.
 


کد مطلب: 454617

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454617/پارک-علم-فناوری-کهگیلویه-بویراحمد-هنوز-انتظار-تخصیص-اعتبار-تملک-دارایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1