تاریخ انتشار
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۵۳۸۲۵
بر اساس شنیده‌های مجازی؛

ماجرای حکم تعلیق و اخراج جمعی از دانشجویان دانشگاه یاسوج چیست؟ (+ پاسخ مسئولین دانشگاه)

۵۳
۱۲
ماجرای حکم تعلیق و اخراج جمعی از دانشجویان دانشگاه یاسوج چیست؟ (+ پاسخ مسئولین دانشگاه)
کبنا ؛
در حالی که در ناآرامی‌های اخیر، مردم کهگیلویه و بویراحمد صف خود را از ناامن‌کننده‌های فضای کشور جدا کرده‌ بودند، بر اساس اخباری که این روزها در فضای مجازی منتشر شده است، شنیده شده که برخی از دانشجویان حکم تعلیق و اخراج دریافت کرده‌اند. ضرورت دارد که مسوولان دانشگاه یاسوج به‌دور از  برخوردهای تند و غیرحرفه‌ای با دانشجویان رفتار کنند تا خدای نکرده شاهد پیامدهای ناگواری در آینده نباشیم.
به گزارش کبنا، هفته اخیر دانشگاه یاسوج حواشی مختلفی را پشت سر گذاشت که اخبار آن در فضای مجازی و رسانه‌های معاند منتشر شد. آ‌ن‌طور که در فضای مجازی آمده است‌ یکی از اساتید غیربومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه یاسوج با برخی از دانشجویان صحبت‌های را کرده است و بین دانشجویان و این استاد حرف‌هایی رد و بدل شد. بعد از این حادثه، جمعی از دانشجویان در اعتراض به رفتار این استاد دست به تجمع زدند، به گفته برخی از افراد مطلع این تجمع مجوزهای قانونی را نداشت. دانشجویان از مسئولین دانشگاه تقاضای برخورد با استاد خاطی را داشتند. بر اساس اطلاعات این پایگاه خبری، در روز اول؛ رئیس دانشگاه یاسوج در بین دانشجویان حاضر شد و قول قطعی بررسی و پیگیری مسأله را داد.
اکنون در تازه‌ترین اخبار و حرف و حدیث‌ها، احکامی از دانشجویان معترض در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد مسوولان دانشگاه برای دانشجویان احکام بدوی صادر کرده‌اند. بر اساس این احکام انضباطی که در روزهای اخیر توسط شورای انضباطی بدوی دانشگاه صادر شده است. از حضور این دانشجویان در خوابگاه و دانشگاه ممانعت به عمل آورده است.
این در حالی است که بر اساس آیین‌نامه کمیته انضباطی دانشجویان وزارت علوم، آراء کمیسیون بدوی، تا حصول نتیجه نهایی در کمیسیون تجدید نظر، الزام و ضرورت اجرایی ندارند. 
برابر با آیین‌نامه انضباطی دانشجویان وزارت علوم، حتی پس از صدور رأی کمیته تجدید نظر، در صورتی که دانشجویان به این آراء معترض باشند، این احکام قابلیت اجرایی ندارند. گفتنی است دانشجویان به مدت 10 روز فرصت دارند به این آراء اعتراض کنند و بعد از صدور رأی در کمیته تجدید نظر، اعتراضات به کمیته مرکزی وزارت علوم ارجاع داده می‌شوند و پس از صدور رأی نهایی در این کمیته، احکام ضرورت اجرایی پیدا می‌کنند.  
بعد از حوادث اخیر در سطح کشور، استان ولایتمدار، انقلابی و شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج از این تحرکات هنجارشکن مبرا بوده و هستند. در حال حاضر می‌طلبد که رئیس و سایر مسئولان دانشگاه یاسوج با دانشجویانی که منتقد یا معترض هستند برخوردی اسلامی داشته باشند و در جهت فضای کاملاً آموزشی و آرام کردن جو دانشگاه که نیاز حال ایران پهناور اسلامی است قدم بردارند و خدای ناکرده با رفتارهای تندروانه، دانشجویان معترض را از یک منتقد، به معاند و مخالف تبدیل کنند.
تجربه گذشته اینطور نشان داده که برخی از مسوولان دانشگاه که قبل‌تر احکام سخت‌گیرانه‌ای برای تعدادی از دانشجویان آن دوران صادر کردند، خیلی مفید و کارساز نبوده و باعث سرخوردگی و آسیب‌های دیگر شده و نباید امروز نیز با رفتارهای تند، غیرحرفه‌ای و غیرکارشناسی فضای دانشگاه را متشنج کنند. نیاز است که ریاست دانشگاه، با آرام کردن شرایط و کشیدن ترمز تندروی، جو آرام و علمی دانشگاه را پایدار نگه دارد. البته دانشجویان باید به قوانین دانشگاه و قانون اساسی پایبند باشند. دانشجویی که به آئین‌نامه‌های داخلی دانشگاه و قانون پایبند نیست و حرکات خلاف قانون دارد نیز باید پاسخگوی رفتار خود در برابر قانون باشد.
 کرمی نیز تاکنون نشان داده که در پی آرام کردن فضای دانشگاه است و اجازه دخالت دیگران در مسائل دانشگاه را نمی‌دهد.
در همین خصوص بهادر کرمی_ رئیس دانشگاه یاسوج_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج در این زمینه، اظهار داشت: در فضای مجازی و شبکه‌های خارج از کشور اخباری مبنی بر اخراج 200 نفر از دانشجویان منتشر شده که صحت ندارد.  
وی در ادامه گفت: برای تعدادی از دانشجویان که از تذکرات مسئولین دانشگاه نافرمانی کردند، حکم بدوی صادر شد. این دانشجویان در صورتی که نشان دهند تابع قوانین دانشگاه هستند و رفتارشان را در آینده تصحیح می‌کنند آراء مورد تجدید نظر قرار می‌گیرد.
کرمی افزود: احکام به هیچ وجه نهایی نیست؛ در صورتی که خانواده دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا کنند، احکام مورد تجدید نظر قرار می‌گیرند.
کرمی در پایان گفت: این احکام برای نظم‌بخشی بوده و هدف ما از صدور آن این است که مسائل آموزشی به حالت عادی برگردد.
به گزارش کبنا، در حالی که در برخی از شهرهای ایران، شاهد برخی ناآرامی‌ها بوده‌ایم امّا با درایت مسئولین استانی، کهگیلویه و بویراحمد در این مدت در فضایی آرام به سر برد. 
گفتنی است کبنا نیوز این آمادگی را دارد که جوابیه مسئولین دانشگاه یاسوج را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دانیال
Iran, Islamic Republic of
فضای دانشگاه کاملآ رادیکال شده است


گروههای تند در حال جولان دادن هستند
Aana
United Kingdom
با سلام احسنت باید همچین کاری کرد با دانشجو مگه دانشگاه محل تجمع اعتراض‌ و اغتشاش هست درود بر شما عجب کاری کرد یعنی اگر ده تا مسوول مثل کرمی تویی این مملکت بود گل گلاب میشد این مملکت
Romania
حتما تو هم از این بی سوادهای سهمیه دار
Romania
وقتی.. تو قنداق بوده یا جرات حضور در جنگ را نداشته بابای سهمیه دار تو جنگ با جونش بازی میکرد
م.م
Germany
فازت چیه
Iran, Islamic Republic of
ته بابا
ایتم از رانت موحد بودا
Iran, Islamic Republic of
رانت شده مدیر
Aana
United Kingdom
درود بر شما این میگن اقتدار واقعا بهترین کار کرد احسنت بر آقای کرمی باید با افراد بی نظم برخورد بشه تا اینجوری نکنن
aana
United Kingdom
سلام واقعا اگر بیشتر مسولان این دانشگاهها از شما هم یاد بگیرن که دانشگاه محل درس و علم هست نه اغتشاش نه بی حجابی بهترین کار کردین احسنت بر شما همه با این کار خوب موافق هستن
Iran, Islamic Republic of
نباید هم انتظار داشته باشید نتیجه عملکرد یکساله . ارژنگ در دانشگاه یاسوج بهتر از این باشد... کار را به اینجا رساندند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام .
به عنوان عضو کوچکی از جامعه ایران اسلامی. پیرامون لین گزارش چند نکته را متذکر می شوم ۱. دانشجویی که به جای علم اموزی. دنبال اغتشاش و بر هم زننده آرامش جامعه است ،اولین خائن به علم و دانشگاه می باشد ۲. این دانشجویان خودشان ،شان و حرمت علم و دانشگاه را لگد مال کردند۳.حرکت آن استاد . بسیار ارزشمند بود چرا شما این حرکت ارزشی را به شکلی زیر سوال می برید۴.یکی از روش های تنبیه و اصلاح رفتار این دانشجویان. همین احکام کمیته های انضباطی است که در واقع خفیف ترین حکم است. ۵. این گزارش دارد اخبار نادرست فضای مجازی را بازنشر می کند چرا؟ ۶.
Romania
خدا یه عقلی به اولادت بده
Iran, Islamic Republic of
.عضو کوچک هم نیستی
Iran, Islamic Republic of
دانشحویی که توهین بشنود و سکوت کتد دانشجو نیست
Iran, Islamic Republic of
بجای اینکه با اون استاد برخورد کنن رفتن سراغ دانشجویان؟
Iran, Islamic Republic of
شما هم میخاهی اب به اسیاب دشمن بریزی بعضی از دانشجویان واقعا بدنبال ناامن کردن وخیانت به کشورند چرا استاد جواب پس دهد
علی احمدی
Iran, Islamic Republic of
اینجانب بعنوان یک شخص از جامعه ایران درخطه ولایت مدار استان ک ب از این حرکت دانشگاه یاسوج حمایت وخواهان برخورد جدی تر در صورت تکرار حرکات غیر متعارف از دانشجویان دانشگاه یاسوج می باشم
Iran, Islamic Republic of
موافقم
Iran, Islamic Republic of
بعضی از سلبریتی ها و دانشجویان یا همان ماشینهای تست زنی فضا را برای تروریست های حرم مطهر شاه چراغ فراهم کردن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
معلوم هست هیچ فرقی نداری
Iran, Islamic Republic of
درسته
Iran, Islamic Republic of
کاردرست دانشگاه یاسوج انجام داده، احسنت به جرات مسوولین دانشگاه یاسوج. چرابی خودعده ای ازدانشجویان منافق طرفداری میکنن؟
Iran, Islamic Republic of
. که سرباز دشمن است و از اینترنشنال فرمان میگیرن نباید با پول مات در دانشگاهها درس بخوانند .
ف ح
Germany
اتفاقا باید این دانشجویان اخراج بشن که بشن درس عبرت . مگه دانشجو چه فرقی با بقیه اراذل و اوباش داره که مماشات کنن، بیرونشون کنن تا بفهمن جمهوری اسلامی خط قرمز همه ی ما مردم . اینهمه شهید دادیم برای چی که .. رو تبلیغ و ترویج کنن. احسنت به این دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ما شهید دادیم که عزت نفس داشته باشیم نه کسی انگ به دختر ان جامعه نا بزنه
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
واقعا منظور شما رو متوجه نمیشم از زدن این خبر،الان که داره شعله اغتشاشات فرو کش میکنه،زدن این خبر بعد از یک هفته چه مفهومی داره؟
دارابهروز
Iran, Islamic Republic of
والا از زدن این مطلب جناب کبنا متحیرم ،بعد از یه هفته که دانشگاه تازه آرام گرفته به دنبال چیستید !!!!
خودتون رو شریک اغتشاش نفرمائید
دانشجوی خاطی اشد مجازات نیاز دارد
و این استاد عزیز و محترم لایق بهترین تقدیر و تشکر
Iran, Islamic Republic of
میشه اسم و فامیل این استاد بزرگوار رو بفرمایید تا خودمون ازش تشکر کنیم و دستش رو ببوسیم ،واقعا واقعا چنین استادی نماد یک انسان شریف و بزرگ هستند ،انشالله روز به روز در دانشگاه شاهد رشد چنین اساتیدی باشیم
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاهی که دانشجویان آن حق انتقاد به استادرا ندارند دانشگاه نیست ،،دانشگاه یعنی انتقاد و رفع ایرادات ،،البته دانشجویان هم باید

مودبانه انتقاد کنند
محمود
Iran, Islamic Republic of
کبنا باید بداند همراهی دانشجویان در اغتشاشات اخیر مشارکت در شهادت عزیزان در سراسر کشور بوده و مشکلات روحی وروانی که برای مردم عزیز و خانواده هایشان ایجاد کردند و همچنين لطمه به حیثیت کشور از عوارض حضور این افراد و همراهی با اغتشاشگران بوده وشما نباید جای شهید و جلاد را عوض کنید و دلسوزی بیجا فقط آب به آسیاب دشمن ریختن است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت به مسئولین دانشگاه یاسوج
نادر
Iran, Islamic Republic of
مگه دبستان هست که میگن با اولیا بیایید. خیلی خنده داره
Iran, Islamic Republic of
دانشجوی که بعد تحصیل بیکار بهتر همون اول برود دنبال کار
Romania
درس نخواندن بهتر از این جور خواندن است دکترا بگیری اگه سهمیه ایثارگری و پارتی گردن کلفت نباشی بیکار خواهی موند
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام . دوستان عزیز دانشگاه محل تحصیل علم و دانش و البته محل بحث و نظرات سیاسی می باشد .ولی نه سیاست زده مشتی اراجیف دشمنان داخلی و خارجی. دانشجو باید بداند که کوچکترین چراغ سبز نشاندن به دشمن نتیجه اش میشود حادثه شاهچراغ. مسیولین کبنای عزیر شما هم بهتر است در مورد خبرهایتان تحقیق کنید و بعد از بررسی همه جوانب خبر رسانی کنید.به امید موفقیت روز افزون همه جوانان این سرزمین در اعتلای کشور عزیز مان
Iran, Islamic Republic of
جذب حداکثری و دفع حد اقلی با رعفت اسلامی برخورد کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اول اینکه ۲۰۰ تا دانشجو رو اخراج کدن ، دوم اینکه اون کسی که این کار رو کرده رئیس دلنشگاه بود
ایمان
Iran, Islamic Republic of
بعضی مسئولین مانند ربطی هستند که سالیان قبل اطلاعاتی به آنها تغیه شده و اکنون بدون هرگونه ویرایش و اطلاعات جدید همان اطلاعات قبل را ارائه می دهد، از جمله مسئولین استان‌های محروم که هنوز افکار دهه شصت را در کله دارند
Iran, Islamic Republic of
از بورسیه دولت استفاده میکنن ....
Iran, Islamic Republic of
حیف که به بعض افراد در دانشگاه اطلاق دانشجو شود.ادب برای دانشجو مهم ترین نکته است که متاسفانه ....
هموطن
Iran, Islamic Republic of
البته درسال ۵۷ مردم استان تا ۲۵ بهمن نمی‌دونستم که شاه رفته
حتما می‌فرمایید چون فقط حقشان را مطالبه کردند با آنها برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر رییس دانشگاه..دانشجویی که جوگیر میشه و دانشگاه رو به اغتشاش میکشونه باید بره حیوون بچرونه
تا بفهمه یه من ماست چقد کره داره
Iran, Islamic Republic of
حتماخودت ...
Iran, Islamic Republic of
حالابگویمن ماست چقدکره داره تابدونیم
moein
Iran, Islamic Republic of
تو این سالها که هر از گاهی اغتشاشی صورت میگیره همیشه صحبت از راءفت اسلامی پیش اومده. هر بار هم با پررویی بیشتر به میدون اومدن. اینقدر که مثل روز روشن به مقدساتمون هم توهین میشه و کار به حمله مسلحانه کشیده شده. ساده لوحی بسه. همه ی ما میدونیم این کارها سازماندهی شده ست. از خواب خرگوشی بیدار بشیم و رفتار محکم و قاطعانه میطلبه
Iran, Islamic Republic of
به جای تعلیق و اخراج دانشجو باید با کسی که عامل این تشنج بوده بر خورد بشه این روزها هر کسی که به اتش نا امنی بدمد دشمن است فرقی نمی کند در کدام جبهه باشد .
داود
Iran, Islamic Republic of
احست ودست مریزاد نباید به این افراد اجازه تردد در محیط اموزشی ودانشگاه را داد چون تیر منافق به سمت مراکز اموزش است پس چرا اینا ماشه چکان دشمنان این سرزمین ایران شده اند باید برای همیشه از ادامه تحصیل محروم بمانند
مخاطب
United States
کبنا متاسفم برات که کامنت ها را یکجانبه و بر علیه دانشجویان تایید میکنی
محیا
Iran, Islamic Republic of
خدایی اینا را چه به سیاست
Romania
انسان جایز الخطاست و خطا قابل بخشش است زیرا جمهوری اسلامی یعنی وصل کردن نه فصل کردن
مردم
Iran, Islamic Republic of
رییس دانشگاه یاسوج بهادر کرمی. میخاد دانشجو اخراج کنه
Hh
Iran, Islamic Republic of
.برید ببینید کیه بعد بیایید حرف مفت بزنید
شاه چراغ
United Kingdom
آره دقیقا خوب بیشتر از یاسوج .. تعریف کن
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1