تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۵۳۷۶۴
کبنا گزارش می دهد؛

تصویب 5 طرح پژوهشی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
تصویب 5 طرح پژوهشی در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
در سال جاری ۵۸ طرح پژوهشی توسط ۱۴ دستگاه اجرایی استان به کمیته های کارگروه پژوهش ارائه شد که ۳۱ مورد از آنها تصویب شد و باز این تعداد در کارگروه آموزش و پژوهش بررسی و ۱۶ مورد آن مصوب شد و در نهایت نیز از این تعداد 5 طرح مصوب شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانش بنیان بودن، بهره وری، رفع چالش ها، گره گشایی از مشکلات، محور و اولویت طرح های پژوهشی در استان باشد.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نواوری استان اظهار داشت: طرح های پژوهشی که اعتباراتی هزینه آنها می شود باید به سمتی بروند که بازده داشته باشند، تحولی ایجاد کنند و توسعه آفرین باشند.
وی ابا اشاره به اینکه از سویی طرح های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی زیادی در سطح ملی کار شده که با توجه به اولویت ها و مشکلاتی که هست استفاده برخی از آنها در استان مفید و موثر واقع می شود گفت: ضرورتی ندارد که پژوهشی کرد که دوباره کاری شود و هزینه داد. 
استاندار تاکید کرد: باید به دنبال طرح های تحقیقاتی و پژوهشی بود که در حوزه اجرا مورد استفاده قرار گیرند و بازده داشته باشند نه اینکه در قفسه کتابخانه ها و مراکز علمی بایگانی شوند.
احمدزاده گفت: طرح هایی مانند راهکارهای فرزندآوری با اینکه کهگیلویه وبویراحمد در گذشته به لحاظ نرخ رشد جمعیت از استان های شاخص بود اکنون چنین وضعیتی ندارد و یا مبارزه بیولوژیکی با آفت کرم و پروانه برگ خوار و جوانه خوار درختان بلوط که معضل بزرگ استان ما و استان های حوزه زاگرس نشین است دارای اهمیت بالایی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه، طرح های پژوهشی تراز مالی قابل توجهی ندارند، گفت: یک درصد از اعتبارات هزینه ای استان به طرح های پژوهشی استان اختصاص داده شده است که افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
استاندار تاکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات پژوهشی استان، طرح های تحقیقاتی ارائه و مصوب شوند که بسیار ضروری و کارآیی بالایی در استان داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: سال گذشته ۱۳ طرح پژوهشی با ۲۳۵ میلیون تومان در استان داشتیم.
شهابی نسب افزود: امسال ۵۸ طرح پژوهشی توسط ۱۴ دستگاه اجرایی استان به کمیته های کارگروه پژوهش ارائه شد که ۳۱ مورد از آنها تصویب شد و باز این تعداد در کارگروه آموزش و پژوهش بررسی و ۱۶ مورد آن مصوب شد.
در این جلسه ۱۵ مورد از این طرح ها بررسی شد و مخالفین و موافقین در خصوص طرح ها اظهار نظر کردند و در نهایت با رای گیری از اعضا پنج طرح آن مصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
فایل های مرتبط
1