کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

تصویب 5 طرح پژوهشی در کهگیلویه و بویراحمد

4 آبان 1401 ساعت 15:52

در سال جاری ۵۸ طرح پژوهشی توسط ۱۴ دستگاه اجرایی استان به کمیته های کارگروه پژوهش ارائه شد که ۳۱ مورد از آنها تصویب شد و باز این تعداد در کارگروه آموزش و پژوهش بررسی و ۱۶ مورد آن مصوب شد و در نهایت نیز از این تعداد 5 طرح مصوب شد.


در سال جاری ۵۸ طرح پژوهشی توسط ۱۴ دستگاه اجرایی استان به کمیته های کارگروه پژوهش ارائه شد که ۳۱ مورد از آنها تصویب شد و باز این تعداد در کارگروه آموزش و پژوهش بررسی و ۱۶ مورد آن مصوب شد و در نهایت نیز از این تعداد 5 طرح مصوب شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانش بنیان بودن، بهره وری، رفع چالش ها، گره گشایی از مشکلات، محور و اولویت طرح های پژوهشی در استان باشد.
به گزارش کبنا، سیدعلی احمدزاده در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نواوری استان اظهار داشت: طرح های پژوهشی که اعتباراتی هزینه آنها می شود باید به سمتی بروند که بازده داشته باشند، تحولی ایجاد کنند و توسعه آفرین باشند.
وی ابا اشاره به اینکه از سویی طرح های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی زیادی در سطح ملی کار شده که با توجه به اولویت ها و مشکلاتی که هست استفاده برخی از آنها در استان مفید و موثر واقع می شود گفت: ضرورتی ندارد که پژوهشی کرد که دوباره کاری شود و هزینه داد. 
استاندار تاکید کرد: باید به دنبال طرح های تحقیقاتی و پژوهشی بود که در حوزه اجرا مورد استفاده قرار گیرند و بازده داشته باشند نه اینکه در قفسه کتابخانه ها و مراکز علمی بایگانی شوند.
احمدزاده گفت: طرح هایی مانند راهکارهای فرزندآوری با اینکه کهگیلویه وبویراحمد در گذشته به لحاظ نرخ رشد جمعیت از استان های شاخص بود اکنون چنین وضعیتی ندارد و یا مبارزه بیولوژیکی با آفت کرم و پروانه برگ خوار و جوانه خوار درختان بلوط که معضل بزرگ استان ما و استان های حوزه زاگرس نشین است دارای اهمیت بالایی است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه، طرح های پژوهشی تراز مالی قابل توجهی ندارند، گفت: یک درصد از اعتبارات هزینه ای استان به طرح های پژوهشی استان اختصاص داده شده است که افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
استاندار تاکید کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات پژوهشی استان، طرح های تحقیقاتی ارائه و مصوب شوند که بسیار ضروری و کارآیی بالایی در استان داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: سال گذشته ۱۳ طرح پژوهشی با ۲۳۵ میلیون تومان در استان داشتیم.
شهابی نسب افزود: امسال ۵۸ طرح پژوهشی توسط ۱۴ دستگاه اجرایی استان به کمیته های کارگروه پژوهش ارائه شد که ۳۱ مورد از آنها تصویب شد و باز این تعداد در کارگروه آموزش و پژوهش بررسی و ۱۶ مورد آن مصوب شد.
در این جلسه ۱۵ مورد از این طرح ها بررسی شد و مخالفین و موافقین در خصوص طرح ها اظهار نظر کردند و در نهایت با رای گیری از اعضا پنج طرح آن مصوب شد.


کد مطلب: 453764

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/453764/تصویب-5-طرح-پژوهشی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1