تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۵۳۳۶۰
در نشست با مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون مطرح شد؛

مشکلات مالی و عدم حمایت بانک ها یکی از عوامل زمین گیر شدن تعاونی های کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
مشکلات مالی و عدم حمایت بانک ها یکی از عوامل زمین گیر شدن تعاونی های کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
شرکت های تعاونی در صورتی که مورد حمایت قرار بگیرند و ظرفیت های بومی را به خدمت بگیرند به بازتولید ثروت و افزایش تولید و اشتغال کمک می کنند، اما شرکت های تعاونی در استان با مشکلاتی روبرو هستند که حمایت ویژه ای را نیاز دارند. مدیرکل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون بر اصلاح ماده 5 قانون تشکیل تعاونی توسعه عمران و همچنین در نظر گرفتن شرایط اقلیمی برای تشکیل تعاونی ها تأکید کرد.
مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون در یاسوج با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: متاسفانه تاکنون این ظرفیت‌ها مغفول مانده که با استفاده صحیح از اسناد بالادستی و مدیران ملی و استانی قابل معرفی شدن است.
جعفر امیرآبادی زاده از اصلاح قانون ماده ۵ در اواخر آبان ماه امسال و پیگیری آن در صحن مجلس خبر داد و افزود: از این پس تعاونی‌ها براساس ظرفیت‌های هر استان تشکیل و با این کار رانت‌ها و تولید بی هدف محصولات بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی هر استان حذف می‌شود.
وی اضافه کرد: از محل اعتبارات تبصره‌ای حدود ۴۵ میلیارد تومان برای تعاونی‌ها اختصاص داده شده که در استان‌ها باید اجرا شود.
آبادی زاده با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در کشور در حال انجام است ادامه داد: به زودی مراحل اجرای سند توسعه تعاون پس از چند دهه مغفول ماندن، بر اساس برنامه زمان بندی به صحن مجلس برده می‌شود.
مدیر کل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون به اجرای طرح توسعه طرح‌ها و بازنگری در احکام تعاون اشاره کرد و گفت: در برنامه چشم انداز یک ساله تعاون این احکام به سرانجام می‌رسد.
امیرآبادی زاده به اصلاح ماده ۵ قانون تشکیل تعاونی توسعه عمران اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات، واگذاری طرح‌هایی بود که حتما باید به کمیسیون‌های دولت ارسال و پیگیری می‌شد، که با اصلاح این قانون از این پس برای تسریع در روند کار این موضوع در کمیسیون‌های استانی پیگیری می‌شوند.

مشکلات مالی و همکاری نکردن بانک ها عامل زمین گیر شدن تعاونی ها
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: برخی از تعاونی های استان به واسطه مشکلات مالی و همکاری نکردن بانک ها و موسسات عامل، نداشتن تسهیلات و دیگر موارد زمین گیر شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد همچنین به ظرفیت های تعاونی ها در این استان اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون  ۲ هزار و ۳۱۵ تعاونی فعال و در دست اقدام در سه بخش صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات داریم .

محلی برای فروش محصولات تعاونی ها وجود ندارد
نرخ بالای سود تسهیلات مانع از توسعه تعاونی ها در کهگیلویه و بویراحمد شده است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تسهیلات کم و با نرخ بالای سود بانکی مانع از توسعه تعاونی های استان بخصوص در حوزه بانوان شده است.
عاطفه سادات مدبر نژاد اظهار داشت: اینک  ۲۵۰ تعاونی فعال در حوزه زنان در استان وجود دارد که با مشکلات عدیده ای از جمله تسهیلات مواجهند.
به گفته مدبر نژاد در این استان زنان توانمند بسیاری وجود دارد  که تسهیلات کم  آن هم با نرخ سود بالا مانع از فعالیت و اشتغال آنان در بخش های تولیدی شده است.
مدیرکل امور بانون و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خرید مواد اولیه به دلیل تورم سنگین و هزینه بر است.
مدبر نژاد تاکید کرد: انتظار می رود میزان تسهیلات افزایش و نرخ سود کاهش یابد تا شاهد اشتغال بیشتر زنان در استان باشیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر محصولاتی که در این تعاونی ها تولید می شوند بازاری برای فروش ندارند و محلی برای فروش محصولات آنان وجود ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تعاونی در این استان فقط یک کلمه ۶ حرفی است و برای مسئولین و مشغولین و حتی حقوق بگیران تعاون در این استان یک مفهوم ناشناخته و بلکه مسخره است.
پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
1