تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۵۳۰۱۲
در دیدار سرپرست دامپزشکی کهگیلویه با امام جمعه دهدشت مطرح گردید:

نبود کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان کهگیلویه / ارزش افزوده «شیر» و «مرغ» کهگیلویه سهم بهبهان می شود

۰
نبود کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان کهگیلویه / ارزش افزوده «شیر» و «مرغ» کهگیلویه سهم بهبهان می شود
کبنا ؛سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: شیر خام و مرغ‌های شهرستان به دلیل نبود کارخانه شیر و کشتارگاه به شهرستان‌های همجوار فرستاده می‌شوند.
به گزارش کبنا، کرم‌الله کیانی نسب سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در دیدار با امام جمعه دهدشت که به مناسبت فرا رسیدن هفته دامپزشکی صورت گرفت، نقش تاثیرگذار  دامپزشکی در حفظ بهداشت و سلامت عمومی را یادآور شد و اظهار کرد: به واسطه وجود نظارت‌های دامپزشکی سلامت مردم تأمین می‌شود.
وی با بیان این که بعد از صنعت نفت، صنعت دامپروری دومین صنعت برتر و مهم کشور محسوب می‌شود گفت: در تولید گوشت و طیور در دنیا مقام‌ چهارم تا ششم را داریم.
وی تعداد طرح‌های پرورش طیور صنعتی در کهگیلویه را شامل ۳۴ طرح عنوان و تصریح کرد: به دلیل نبود کشتارگاه صنعتی طیور، اغلب مرغ تولیدی این شهرستان  به شهرستان‌های همجوار فرستاده می‌شوند.
کیانی نسب افزود: هم چنین به دلیل نبود کارخانه شیر در شهرستان، روزانه ۱۵ تن شیر تولید مراکز دامپروری به شهرستان بهبهان ارسال می شود.
وی هم‌ چنین از کمبود نیروی انسانی و تجهیزات به عنوان مشکلات اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه نام برد و از امام جمعه دهدشت خواست که صدای رسای این اداره باشد بلکه مشکلات آن به حداقل برسد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر ، امام جمعه شهر دهدشت ضمن تبریک هفته دامپزشکی و تقدثر و تشکر از خدمات صورت گرفته توسط این دستگاه خدمات رسان اظهار کرد: این مسئله نگران‌کننده است که بیشترین تولید طیور در شهرستان را دارا بوده ولیکن کشتارگاه  صنعتی طیور وجود ندارد.
امام جمعه دهدشت گفت: در گذشته بر ما چه گذشت که شیر شهرستان هم باید به بهبهان انتقال داده شود، مگر این هم سد آبریز است که اجازه برداشت نمی‌دهند، از گذشته تاکنون نگاه استراتژیک به تولید در کهگیلویه نبوده و نیست.
وی با بیان اینکه اغلب جمعیت شهرستان کهگیلویه ، قشر عشایرنشین هستند افزود: این‌ها مسئولیت مسئولان را بیشتر می‌کند و مسئولان شهرستانی نباید به آن بی‌توجه باشند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: قصه شیر دیگر نیاز به مجوز وزارت نیرو نیست.
امام جمعه دهدشت خاطرنشان کرد: به بهانه عشایری و گردشگری، مسئله زمین‌خواری در استان ما رواج پیدا کرده و هیچ توجهی به عشایر نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1