تاریخ انتشار
جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۴۵۲۹۶۹
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

آمار رسمی از حوادث زاهدان: شهادت ۱۹ و مجروحیت ۲۰ نفر / حمله به کلانتری، آتش‌زدن چند بانک و غارت فروشگاه زنجیره‌ای / ‌گروهک تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت حمله را برعهده گرفت/ در حال حاضر اوضاع شهر آرام است

۰
آمار رسمی از حوادث زاهدان: شهادت ۱۹ و مجروحیت ۲۰ نفر / حمله به کلانتری، آتش‌زدن چند بانک و غارت فروشگاه زنجیره‌ای / ‌گروهک تروریستی جیش‌الظلم مسئولیت حمله را برعهده گرفت/   در حال حاضر اوضاع شهر آرام است
کبنا ؛مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان درباره حادثه حمله به چند کلانتری در زاهدان گفت: تروریست‎های تجزیه طلب امروز بجز حمله به کلانتری به چند بانک نیز حمله کردند و چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم غارت کردند. مردم زاهدان و علمای اهل سنت از این افراد حمایت نکردند.
به گزارش کبنا، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه تروریستی امروز جمعه در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.
حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیرو‌های انتظامی نیز جز این افراد هستند.
وی یادآور شد: عده‌ای آشوبگر که متعلق به گروه‌های تروریستی وتجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل‌های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی، پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست‌ها همراهی نکردند، یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیرو‌های انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند.

بیشتر بخوانید:

حمله مسلحانه به کلانتری زاهدان


تیراندازی در خیابان رازی زاهدان

فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

(فیلم) حمله مسلحانه به کلانتری زاهدان؛ اورژانس و بانک را آتش زدند / گشتزنی بالگردهای سپاه برای شناسایی عاملان تیراندازی 

مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره‌ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک‌ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.
به گفته وی، نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند.

مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و اهل سنت همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روز‌های اخیر بی نتیجه ماند و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست‌ها فضای استان را برهم زدند.
در همین حال، روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، فردا شنبه تمام مدارس در تمامی مقاطع در نوبت صبح و عصر در زاهدان، نصرت آباد و کورین تعطیل است.
    
جیش‌الظلم مسئولیت حمله تروریستی امروز ‌زاهدان را برعهده گرفت
‌گروهک تروریستی جیش‌الظلم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این گروهک مسؤلیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را بر عهده گرفته است.
 در پی حادثه تروریستی ظهر امروز در زاهدان، ‌گروهک تروریستی جیش‌الظلم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این گروهک مسؤلیت حمله تروریستی امروز در زاهدان را برعهده گرفته است.
 اشرار مسلح از ظهر امروز در زاهدان ‌با حمله به ۳ کلانتری ‌و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، اقدام به تیراندازی به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان کردند.
براساس این گزارش، در برخی مناطق شهر نیز این آشوبگران چند لاستیک و سطل زباله را آتش زده و یک نانوایی در منطقه ای دیگر ‌مورد هجوم اشرار مسلح قرار گرفت.
در ادامه اقدامات آشوبگرانه تروریست‌ها در شهر زاهدان، آنها  یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و برخی اماکن دیگر را به آتش کشیدند که تلاش آنها برای ادامه اغتشاشات با حضور نیروهای امنیتی ناکام ماند و هم اکنون وضعیت شهر پایدار است.
اشرار مسلح قصد تصرف کلانتری زاهدان را داشتند/ در حال حاضر اوضاع شهر آرام است
اشرار مسلح قصد تصرف کلانتری زاهدان را داشتند/ در حال حاضر اوضاع شهر آرام است
فرماندار زاهدان گفت: عده‌ای امروز با حمله به کلانتری ۱۶ و تیراندازی قصد تصرف آن را داشتند که با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شده و ناکام ماندند.
ابوذر نخعی فرماندار زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عده‌ای امروز با حمله به کلانتری ۱۶ و تیراندازی قصد تصرف کلانتری را داشتند. که با واکنش نیروهای امنیتی مواجه شده و نا کام ماندند.
وی افزود: این افراد همچنین اقدام به تخریب اموال عمومی و اماکن دولتی و بانک‌ها کردند که با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شدند.
فرماندار زاهدان با بیان اینکه در این بین تعدادی از مردم و نیروهای نظامی کشته و زخمی شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوضاع شهر آرام است. علما و روحانیون هم موضع گیری خوبی در این زمینه داشته و مردم را دعوت به آرامش کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
فایل های مرتبط
1