تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۴۵۲۹۰۸
روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس گرامی باد

به یاد فرماندهان آسمانی دفاع مقدس

۱
۰
به یاد فرماندهان آسمانی دفاع مقدس
کبنا ؛هفتم مهرماه در تقویم رسمی کشورمان به مناسبت شهادت جمعی از فرماندهان رشید قوای مسلح نظام اسلامی ایران، روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس نامگذاری شده است. در چنین روزی از مهرماه سال 1360 سانحه‌ای برای هواپیمای سی-130 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران رخ داد که منجر به سقوط هواپیما گردید و طی آن سرداران رشید اسلام سرتیپ سیدموسی نامجو وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، شهید یوسف کلاهدوز قائم مقام فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ جواد فکوری مشاور جانشین رئیس ستاد مشترک، سرلشکر ولی‌الله فلاحی جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی و محمدعلی جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر به همراه دهها تن از مجروحین جنگ که برای مداوا درحال انتقال به تهران بودند، به شهادت رسیدند.

این حادثه بعد از پایان موفقیت‌آمیز عملیات ثامن‌‌الائمه و شکست حصر آبادان بوقوع پیوست. بعد از عملیات ثامن‌الائمه، پنج تن از فرماندهان رده بالای ارتش و سپاه جهت تقدیم گزارش به امام خمینی (رضوان‌الله ‌تعالی ‌علیه) عازم تهران می‌شوند و برای این منظور یک فروند هواپیمای سی-130 با 40 نفر سرنشین باضافه 27 جانباز مجروح و پیکر 32 تن از شهدای عملیات ثامن‌الائمه از فرودگاه اهواز به مقصد تهران به پرواز درمی‌آید. هواپیما در 30 مایلی فرودگاه مهرآباد تهران در جنوب‌غربی کهریزک دچار سانحه می‌شود و به علتی نامشخص هر چهار موتور آن به یکباره خاموش می‌شوند. خلبان تلاش می‌کند هواپیما را در همان منطقه به زمین بنشاند. چرخ‌های هواپیما به وسیله دستگیره دستی باز می‌شوند و هواپیما در زمین ناهموار فرود می‌آید و پس از طی مسافتی قریب به 270 متر بال چپ آن به ناهمواری زمین اصابت می‌کند که موجب متلاشی شدن و آتش گرفتن آن می‌شود. در نتیجه این حادثه 49 نفر از سرنشینان هواپیما ازجمله پنج تن از سرداران دفاع مقدس و عملیات ثامن‌الائمه به شهادت رسیدند.



نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا برنامه های صدا و سیمای مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد بمناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های بسیار خوبی داشت که می شود گفت شاید رتبه اول کشور را داشته باشد برنامه شبهای شیدایی برنامه بسیار خوب و وزینی بود باید هم از صداو سیما هم از سردار حکمتیان فرمانده با سواد و با شخصیت و مردم دار که در اوج اقتدار و توانایی نظامی و اجتماعی برنامه خوبی از جمله بازسازی عملیات الی بیت المقدس را داشتند یاد واره شهدا را داشتند تقدیر و تشکر جانانه کرد و حتما این برنامه جز صالحات و باقیات هست و برای همیشه به یادگار خواهد ماند پیشنهادی دارم محضر سردار عزیز ان شاء الله با فراهم شدن امکانات و مساعد شدن وضعیت اقتصادی اگر بتوانند بازی سازژ همه عملیاتها را در دستور کار داشته باشند در ایام و سال روز عملیاتها بسیار خوب است البته اگر هر عملیاتی و هرباسازی در یکی از شهرستانهای بزرگ که از تمام ظریفتهای استان و شهرستانها برگزار شود خیلی خوب است هم تجدید خاطره ای است برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و هم سرمشقی است برای جوانان و نوجوانان و حفظ ارزشهای دفاع مقدس تا ان شاءالله آدامه داشته باشد تا برسد به باز سازی عملیات های مدافع حرم از ظرفیت سردار همیشه پیروز و شجاع و افتخار استان سردار شهابی فر عزیز و دیگر مدافعین عزیز حرم در این خصوص استفاده شود و حداقل پیش نویس های ان برای سالهای اینده فراهم شود باز هم از برنامه های صدا و سیما در تبیین و انعکاس برنامه های هفته دفاع مقدس و سردار خرمدل و سردار حکمتیان نهایت تقدیر و تشکر را داریم اجرتان با خدای شهدا
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1