تاریخ انتشار
جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۵۲۸۵۱
کبنا از گچساران گزارش می دهد؛

وضعیت اسفبار زباله های مسکن مهر شهرک نفت / درد دل رئیس خدمات شهرداری دوگنبدان: مردم و مغازه دارها در نظافت و تمیزی شهر اصلا همکاری ندارند / شهروندان باید حس مسئولیت داشته باشند / میوه فروش ها جداول را پر از زباله می کنند

۴
۰
وضعیت اسفبار زباله های مسکن مهر شهرک نفت / درد دل رئیس خدمات شهرداری دوگنبدان: مردم و مغازه دارها در نظافت و تمیزی شهر اصلا همکاری ندارند / شهروندان باید حس مسئولیت داشته باشند / میوه فروش ها جداول را پر از زباله می کنند
کبنا ؛برخی از مناطق شهری گچساران از نظر زیبایی و نظافت وضعیت بسیار بدی دارند، بخصوص در مناطق آپارتمانی که زباله ها در یک جا جمع می شوند، مناظر بسیار زشت و مکدری را ایجاد می کنند.
به گزارش کبنا، علاوه بر این، چنین محل هایی که دائما زباله ریخته می شوند، موجب افزایش میکروب و بیماری ها، جمع شدن پشه و حیوانات موذی می شوند. آپارتمان های مسکن مهر در شهرک نفت از جمله این مناطق است که برخی از این بلوک ها هیچ سطل زباله ای ندارند.
یکی از شهروندان ساکن شهرک نفت در این خصوص گفت: آپارتمان ما سطل زباله ندارد، بیش از 10 و 20 خانوار، زباله هایشان را در بلوار خالی می کنند، بلوار که باید جای گل و گیاه و درخت باشد و مردم از آن لذت ببرند، شده جای زباله و پشه ها، هم بیماری ایجاد می شود و هم منظره زشتی ایجاد کرده است.
این شهروند گفت: من یکبار برای درخواست سطل زباله به شهرداری مراجعه کردم، ولی چون از اینجا به شهر دیگری نقل مکان کردیم دیگر پیگیر نشدم، اما الان باز هم به همین شکل است، اگر سطل زباله بود، دیگر کسی در بلوار زباله نمی ریخت. الان در این ردیف که آپارتمان های حاتمی است نگاه کنید، همه در بلوارها زباله ریخته اند. جاهای دیگر در بلوار درخت دارند، ما در بلوار زباله داریم.
زباله گردها / لزوم تفکیک زباله ها
یکی دیگر از شهروندان به مشکل زباله گردها اشاره کرده  و گفت: ما اگر سطل زباله داشته باشیم خوب است، ولی زباله گردها به دلیل مضیقه مالی در آشغال ها به دنبال وسایل می گردند. حتی اگر مردم در سطل ها زباله بریزند، زباله گردها زباله ها را بیرون می ریزند، و وضعیت بدی ایجاد می کنند، اگر فرهنگ سازی صورت می گرفت و مردم هر منطقه ای تفکیک زباله می کردند، زباله گردها دیگر این همه آشغال را بیرون نمی ریختند. همین وسایل تفکیک شده را برمی داشتند، دیگر نیاز نبود داخل هر زباله ای دست بکنند. هم برای آخرتمان صواب دارد، هم دنیایمان تمیز می شود.

سرقت سطل های زباله
حبیب والی پور مدیر خدمات شهرداری دوگنبدان نیز گفت: برخی از مساکن مهر در شهرک نفت سطل زباله دارند، و برخی هم ندارند. تعدادی سطل زباله سفارش داده ایم، اما مشکلی هم که وجود دارد این است که هر جا سطل زباله گذاشته ایم سرقت شده است. برخی از آپارتمان های نوساز هم که پیمانکار موظف بوده سطل زباله نصب کند ولی این کار را نکرده اند، سطل زباله سفارش داده ایم و برای این آپارتمان های جدید هم سطل زباله می گذاریم.
یکی دیگر از کارمندان شهرداری گفت: مردم باید برای نگهداری سطل های زباله همکاری کنند، چقدر سطل زباله و دیگر وسایل در سطح شهر مثل نیمکت و وسایل بازی بوده، که سرقت شده است. مردم هر موقعی که می بینند سطل یا وسیله شهرداری دارد سرقت می شود یا کسی دارد به این وسایل آسیب می زند یا جلویش را بگیرند یا اینکه سریع زنگ بزنند پلیس یا جای دیگر. مردم باید حس مسئولیت داشته باشند. بی تفاوت بودن باعث می شود که وسایل بیت المال که مال خود مردم است به سرقت برود.

بیشتر بخوانید
اتفاقات عجیب در پارک های گچساران / نیمکت ها از جا کنده شده اند!

مردم در نظافت و تمیزی شهر اصلا همکاری ندارند
برای تمیز نگه داشتن شهر، باید به همان به شعار قدیمی «شهر ما خانه ما» برگردیم، پرت کردن زباله در خیابان و جاده پرت زیر پا گذاشتن حقوق دیگر شهروندان است، همینطور ریختن زباله مغازه دارها در داخل جداول کاری ناپسند و به دور از حقوق  شهروندی است.
قبل از اینکه هر شهروندی نسبت به نظافت شهر گلایه کند، باید رفتار خود را بسنجد و ببیند چه رفتاری برای تمیزی شهر داشته است.
والی پور در این خصوص گفت:  بازار میوه فروش ها، میدان امام و برخی مناطق سطل چرخ دار گذاشته ایم، ولی هیچ کدام از میوه فروشی ها و مغازه دارها داخل سطل زباله نمی ریزند، همه داخل جداول و در کنار خیابان می ریزند.
وی افزود: مردم هیچگونه همکاری برای نظافت شهری و عمومی ندارند. شب کار و روز کار، روز زوج و فرد برای جمع آوری زباله ها اعلام کرده ایم، ولی زمانی که کارگرها زباله را می برند، بعد از 5 دقیقه دوباره زباله بیرون می گذارند، می پرسیم چرا گذاشتید؟ با لحن بدی جوابی می دهند که اصلا در شأن یک خانم خانه دار نیست. ما ماشین زباله گذاشتیم، کارگر داریم، برای این مردم داریم کار می کنیم ولی مردم هیچ همکاری نمی کنند و رفتارهای غیراخلاقی دارند.
والی پور اظهار کرد: مغازه های روبروی ترمینال، مغازه های سه راهی، کارکنان، فلکه فرودگاه، زباله هایشان را می بریم، دوباره می آیند جدول را پر می کنند، می گوییم آقای محترم چرا داخل جدول زباله می ریزید؟ می گویند حقوق می گیرید وظیفه تان است که جمع کنید. این هم جواب ما.
وی بیان کرد: بارها اعلام کردیم که ساعت 9 شب، ساعت 7 صبح زباله بگذارید بیرون، غیر از این ساعات  زباله بیرون نگذارید تا دوره گرد، گربه، سگ و مرغ و حیوانات دیگر پاره نکنند، ولی متأسفانه مردم خودشان هیچگونه همکاری نمی کنند.

بیشتر بخوانید
ساعت جمع آوری زباله و پسماند شهری دوگنبدان اعلام شد


نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
شهر چرام اغلب معابر ومحله ها را سطل زباله فلزی بزرگ گذاشته همه اشغالها را میریختند توی سطل ها و ماشین شهرداری میومد وسطل راخالی میکرد کار خوبی بود چرا اینجا نمیزارند
Iran, Islamic Republic of
چون میدزدنش
گچساران
Iran, Islamic Republic of
هیچ شهروند گچسارانی از شهر بدون نماینده توقعی نداره؛ والسلام
مهمان
Iran, Islamic Republic of
چندسال مهمان مردم خوب گچساران بودم انصافا بی نظیر هستند.اما یک عیب اساسی در میان کسبه شهر رایج هست که اگه توجه کنید هیچ سطل زباله در مغازه هاشون نیست و متاسفانه همه را در کانال جوار میریزند..واقعا حیف هست اگه اصلاح میشد عالی بود
دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

دعوای دنباله‌دار بر سر فیلترشکن‌ها

اختلاف‌نظرها میان موافقان و مخالفان محدودیت‌های اینترنتی ادامه دارد. وزیر ارتباطات و ...
آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

آذری‌جهرمی؛ وزیر دیروز، هوادار امروز

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی، چهره متمایزی است. از او بارها به‌عنوان ...
پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

پایانِ فاطمی امین در وزارت صنعت، معدن و تجارت

در جریان استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه علنی امروز مجلس یازدهم با نطق‌هایی در مخالفت ...
1